Fiat Panda tady s námi bude dál i navzdory přísným emisním limitům. Elektrifikovaný pohon mu pomůže zajistit dalších pár let života, start prodeje i na českém trhu byl tedy pouze otázkou času.
Fiat Panda je krásnou ukázkou toho, co všechno se dá vytvořit na tak malém půdorysu. A byly doby, kdy po něm sahali i milovníci sportovní jízdy. Přísné evropské regulace, jejichž dopady na nabídku verzí a ceny nových vozidel pociťujeme už delší dobu, autům jako je Fiat Panda nepřejí, Italové se však přizpůsobili a legendární vůz elektrifikovali.
Pandu 1.0 BSG jsme v Itálii vyzkoušeli ještě před vypuknutím epidemie koronaviru v Evropě a teď už je možné ji objednávat i na českém trhu. Rovnou vám říkám, že nevím, jak je to vzhledem k současné situaci s dodávkami zákazníkům a není ani vhodné se hned zvedat z gauče a bušit dealerům Fiatu na dveře s tím, že si chcete jednu objednat. Jakmile se ale situace zlepší, budete vědět, že je u nás panda, která hledá nový domov.
Pokud prahnete po hybridu, musíte se spokojit pouze s výbavou City Cross za cenu od 309.900 Kč. To je o 90.000 Kč více, než kolik v akci dáte za nejlevnější provedení Plus s motorem 1.2 FIRE o výkonu 51 kW (69 koní). V nabídce Fiatu Panda nadále zůstává i motor 0.9 TwinAir, avšak jen v kombinaci s pohonem 4x4 za 325.000 Kč (výbava 4x4), respektive 391.000 Kč (Cross). Motory jsou kombinovány s manuální převodovkou.
V základu jsou čtyři airbagy (přední a okenní, za boční dáte 5500 Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a přední okna, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sada na opravu pneumatik, 15palcová ocelová kola, rádio se čtyřmi reproduktory a bluetooth, volant a hlavice řadicí páky čalouněné kůží či přední mlhovky.
A pak je tady samozřejmě řada příplatkových prvků. Třeba zadní hlavové opěrky (1200 Kč), zadní parkovací senzory (5400 Kč), litá kola (8000 Kč), dojezdová rezerva (1000 Kč), pastelové a metalické laky (5000 a 10.000 Kč) či zimní paket (vyhřívané čelní sklo a přední sedadla) za 6000 Kč. Je toho ale více a všechno najdete na stránkách Fiatu.
Aut jako je Fiat Panda je málo, pořád ale ještě není takový problém je sehnat. Osobně bych vybíral mezi pandou a Suzuki Ignis, které se už u nás nabízí jen jako mild-hybrid s motorem 1.2 DualJet za cenu od 252.900 Kč (Comfort). Svaz dovozdů automobilů oba vozy řadí do kategorie Mini, tedy po pok Škody Citigo či Kie Picanto. Prodeje Fiatu přitom nejsou kdovíjaké. Loni u nás bylo registrováno 135 pand, ignisů za tu dobu vyjelo na naše silnice 637.
Za cenu Pandy 1.0 BSG (309.900 Kč) koupíte Suzuki Ignis v nejvyšší výbavě Elegance, jejíž součástí jsou i LED světlomety, litá 16palcová kola, navigace, šest airbagů či systém nouzového brzdění. S hybridem může kombinovat i pohon 4x4 (od 328.900 Kč), což Fiat Panda neumí. Pokud se rozhodujete mezi těmito vozy, moc vám nezávidím…
Fiat Panda Hybrid vs. Suzuki Ignis Hybrid: Technická data a základní ceny v ČR |
Model |
Fiat Panda Hybrid |
Suzuki Ignis |
Motor |
1.0 BSG |
1.2 DualJet Hybrid |
Převodovka |
6M |
5M |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
1 242 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
51/6000 |
66/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
92/3500 |
120/4400 |
Maximální rychlost [km/h] |
155 |
170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
14,7 |
11,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
3,9 |
4,3 |
Základní cena [Kč] |
309.900 |
252.900 |