Hybridní Fiat Panda už koupíte i v Česku. I kvůli Japoncům to nebude mít lehké

Fiat Panda tady s námi bude dál i navzdory přísným emisním limitům. Elektrifikovaný pohon mu pomůže zajistit dalších pár let života, start prodeje i na českém trhu byl tedy pouze otázkou času.

Fiat Panda je krásnou ukázkou toho, co všechno se dá vytvořit na tak malém půdorysu. A byly doby, kdy po něm sahali i milovníci sportovní jízdy. Přísné evropské regulace, jejichž dopady na nabídku verzí a ceny nových vozidel pociťujeme už delší dobu, autům jako je Fiat Panda nepřejí, Italové se však přizpůsobili a legendární vůz elektrifikovali.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Pandu 1.0 BSG jsme v Itálii vyzkoušeli ještě před vypuknutím epidemie koronaviru v Evropě a teď už je možné ji objednávat i na českém trhu. Rovnou vám říkám, že nevím, jak je to vzhledem k současné situaci s dodávkami zákazníkům a není ani vhodné se hned zvedat z gauče a bušit dealerům Fiatu na dveře s tím, že si chcete jednu objednat. Jakmile se ale situace zlepší, budete vědět, že je u nás panda, která hledá nový domov.

Fiat Panda Waze se vrací do Česka. Extra výbavu doplňuje nesmrtelným motorem

Fiat Panda Waze se vrací do Česka. Extra výbavu doplňuje nesmrtelným motorem

Pokud prahnete po hybridu, musíte se spokojit pouze s výbavou City Cross za cenu od 309.900 Kč. To je o 90.000 Kč více, než kolik v akci dáte za nejlevnější provedení Plus s motorem 1.2 FIRE o výkonu 51 kW (69 koní). V nabídce Fiatu Panda nadále zůstává i motor 0.9 TwinAir, avšak jen v kombinaci s pohonem 4x4 za 325.000 Kč (výbava 4x4), respektive 391.000 Kč (Cross). Motory jsou kombinovány s manuální převodovkou.

Fiat oblékl Pandu Cross do luxusního obleku. Něco takového ještě nezažila

Fiat oblékl Pandu Cross do luxusního obleku. Něco takového ještě nezažila

V základu jsou čtyři airbagy (přední a okenní, za boční dáte 5500 Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a přední okna, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sada na opravu pneumatik, 15palcová ocelová kola, rádio se čtyřmi reproduktory a bluetooth, volant a hlavice řadicí páky čalouněné kůží či přední mlhovky.

Nový Fiat 500e oficiálně: Elektromobil s dojezdem 320 km nebude zrovna levný

Nový Fiat 500e oficiálně: Elektromobil s dojezdem 320 km nebude zrovna levný

A pak je tady samozřejmě řada příplatkových prvků. Třeba zadní hlavové opěrky (1200 Kč), zadní parkovací senzory (5400 Kč), litá kola (8000 Kč), dojezdová rezerva (1000 Kč), pastelové a metalické laky (5000 a 10.000 Kč) či zimní paket (vyhřívané čelní sklo a přední sedadla) za 6000 Kč. Je toho ale více a všechno najdete na stránkách Fiatu.

Aut jako je Fiat Panda je málo, pořád ale ještě není takový problém je sehnat. Osobně bych vybíral mezi pandou a Suzuki Ignis, které se už u nás nabízí jen jako mild-hybrid s motorem 1.2 DualJet za cenu od 252.900 Kč (Comfort). Svaz dovozdů automobilů oba vozy řadí do kategorie Mini, tedy po pok Škody Citigo či Kie Picanto. Prodeje Fiatu přitom nejsou kdovíjaké. Loni u nás bylo registrováno 135 pand, ignisů za tu dobu vyjelo na naše silnice 637.

Suzuki Ignis má po faceliftu. Dostalo vylepšený motor a možnost převodovky CVT

Suzuki Ignis má po faceliftu. Dostalo vylepšený motor a možnost převodovky CVT

Za cenu Pandy 1.0 BSG (309.900 Kč) koupíte Suzuki Ignis v nejvyšší výbavě Elegance, jejíž součástí jsou i LED světlomety, litá 16palcová kola, navigace, šest airbagů či systém nouzového brzdění. S hybridem může kombinovat i pohon 4x4 (od 328.900 Kč), což Fiat Panda neumí. Pokud se rozhodujete mezi těmito vozy, moc vám nezávidím…

Fiat Panda Hybrid vs. Suzuki Ignis Hybrid: Technická data a základní ceny v ČR
Model Fiat Panda Hybrid Suzuki Ignis
Motor 1.0 BSG  1.2 DualJet Hybrid
Převodovka 6M 5M
Zdvihový objem [cm3] 999 1 242
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 51/6000 66/6000
Točivý moment [N.m/min] 92/3500 120/4400
Maximální rychlost [km/h] 155 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,7 11,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 3,9 4,3
Základní cena [Kč] 309.900 252.900
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků