Hybridní Fiat 500 už koupíte i v Česku. Nesmrtelný motor 1.2 FIRE stále zůstává

Kankunen  |  27. 01. 2020 13:59

Hybrid , který má baterku jako rc model. Spíše je to sranda.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 01. 2020 17:42

Spíš je to jen marketing, slovo hybrid v názvu modelu je v módě, takže ho tam chce každý.
Mimochodem zjištění, že i klasické hybridy od Toyoty mají baterii o kapacitě cca jako elektrokolo (přestože v té Toyotě váží asi 40 kg), bylo taky docela rozčarování...

Odpovědět  |   | 
MM  |  27. 01. 2020 18:32

Tušíte proč tomu tak je?

Odpovědět  |   | 
Archer  |  27. 01. 2020 18:39

Já ne.

Odpovědět  |   | 
Kibic  |  28. 01. 2020 08:47

Nepřekvapuje. Víte hovno, ale chytrý jste až na půdu.

Odpovědět  |   | 
komik  |  27. 01. 2020 22:38

Tak si nejdřív pročtěte toto:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive...

baterky do kol mají 10-18Ah, převážně 36v, tedy kapacitu 3-5x menší. Navíc vzhledem k tomu, že jejich motor má 0,25kw tak při maximálním zápřahu se vybíjí 2 hodiny, hybrid asi 3 minuty. Dále u elektrokola předpokládáte fungování jen plusových teplotách a životnost 1000 cyklů. Což by bylo u hybridu třeba jen 100 jízd. Takže hybridní baterky musí mít robustnější řešení a kapacitu větší než udávanou, aby se nenabíjely, ani nevybíjely do maxima.(Stejně tak Tesla dává do aut větší baterky než udává, protože déle vydrží a když klesne kapacita za 5 let třeba o 20%, pořád se na uživatele monou tvářit, že mají původní kapacitu :) ).

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 01. 2020 01:44

Baterie do kol se už kapacitou dostaly na 1kWh. Využitelná kapacita baterie v SUV RAV4 je 1 kWh. Mé cca je tedy mnohem blíže realitě než tvé 3-5 krát . A jinak porovnávám jen tu kapacitu (ne baterie jako takové) protože ta je prostě v té Toyotě příliš malá. Nebo jaký by jinak byl důvod pro to, aby při (nijak dramatické) akceleraci v autě, které má elektromotory o výkonu cca 170 HP řval spalovací motor jako tur? Prostě je to nastavené na co možná nejvyšší efektivitu, ale uživatelská přívětivost je veškerá žádná. Mnohem přívětivější a komfortnější by totiž bylo mít baterii větší umožňující lepší a komfortnější akceleraci na elektřinu a tu pak následně dobíjet, když potřeba akcelerace ustane, ale to by samozřejmě nebylo tak efektivní a znamenalo by to trochu vyšší spotřebu. Pro kolenovrty je to tedy řešení dobré, pro uživatele zvyklé na normální auta s normálním jízdním projevem jen těžko akceptovatelné. Snad ten plug-in s 306HP bude lepší, ale předpokládám, že tam to na českém trhu definitivně zabijí cenovkou (jako se to povedlo např. konsorciu PSA/Opel, kde i prodejci nad ceníky PHEV kroutí nechápavě hlavou).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2020 13:05

V priuse/aurise/corolle su otacky ICE motora a EL - motora nezavisle na sebe a zaroven nezavisle na rychlosti a smere auta a rychlosti otacania kolies. Takze otacky motora su vzdy upravene tak, aby v danej situacii fungoval co najefektivnejsie. Niekedy to znamena vysoke otacky pri malej rychlosti. V Sport rezime pri kickdowne nie je problem vyvolat torque-steer pri 40-60 km/h co je na 130 konove auto s automatom celku slusne.

Ano, v ciste EL rezime dokaze klasicke HSD pracovat len cca 2km. Rychlo sa ale nabija.

V praxi to funguje tak, ze pri mojej klasickej ceste 65 km na chalupu (tretina mesto, tretina dialnica, tretina okresky) prejdem na elektrinu, ktoru si dam vyrobim, s vypnutym ICE, 10-12 km.

Odpovědět  |   | 
E15  |  28. 01. 2020 17:23

a nebo by pomohlo ty Toyoty normálně odhlučnit. Akceleraci by to sice nepomohlo, ale ta objektivně není tak špatná. Problém je je subjektivní vnímání toho kraválu.

Odpovědět  |   | 
@  |  27. 01. 2020 17:48

Fix It Again Tony

Odpovědět  |   | 
Adrian  |  30. 01. 2020 10:31

Hybridy... No tak technologie je mi sympatická, ale co automobilky předvedly za 30 - 40 let?
S Fiatem Pandou z roku 1985 jsem jezdil průměrně za 5,2 l/100 km (35 kW, pětikvalt).
S Citroenem C1 z roku 2007 jezdím průměrně za 4,8l/100 km (50 kW, pětikvalt (najeto zatím přes 205 000 km)).
Nově uváděný hybridní Fiat 500 (51 kW, šestikvalt) má mít spotřebu průměrnou 5,3l/100 km ?
Takže nový mildhybridní motor od Fiatu musí mít minibaterii a šestikvalt, aby uměl jezdit se stejnou spotřebou jako stará Panda před 35 lety?
Kde je tedy ten vývoj a pokrok ve snižování spotřeby a tím i emisí? (Tedy pokud pominu navýšení výkonu a hmotnosti aut).

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  30. 01. 2020 23:56

Pasivní bezpečnost, komfort a rychlost jízdy je úplně jinde....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  31. 01. 2020 14:41

+ nizsi emise pri rozjezdu/startu, v kolonach atp.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 39 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster