Hybridní Fiat 500 už koupíte i v Česku. Nesmrtelný motor 1.2 FIRE stále zůstává

Kankunen  |  27. 01. 2020 13:59

Hybrid , který má baterku jako rc model. Spíše je to sranda.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  27. 01. 2020 17:42

Spíš je to jen marketing, slovo hybrid v názvu modelu je v módě, takže ho tam chce každý.
Mimochodem zjištění, že i klasické hybridy od Toyoty mají baterii o kapacitě cca jako elektrokolo (přestože v té Toyotě váží asi 40 kg), bylo taky docela rozčarování...

Odpovědět  |   | 
MM  |  27. 01. 2020 18:32

Tušíte proč tomu tak je?

Odpovědět  |   | 
Archer  |  27. 01. 2020 18:39

Já ne.

Odpovědět  |   | 
Kibic  |  28. 01. 2020 08:47

Nepřekvapuje. Víte hovno, ale chytrý jste až na půdu.

Odpovědět  |   | 
komik  |  27. 01. 2020 22:38

Tak si nejdřív pročtěte toto:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive...

baterky do kol mají 10-18Ah, převážně 36v, tedy kapacitu 3-5x menší. Navíc vzhledem k tomu, že jejich motor má 0,25kw tak při maximálním zápřahu se vybíjí 2 hodiny, hybrid asi 3 minuty. Dále u elektrokola předpokládáte fungování jen plusových teplotách a životnost 1000 cyklů. Což by bylo u hybridu třeba jen 100 jízd. Takže hybridní baterky musí mít robustnější řešení a kapacitu větší než udávanou, aby se nenabíjely, ani nevybíjely do maxima.(Stejně tak Tesla dává do aut větší baterky než udává, protože déle vydrží a když klesne kapacita za 5 let třeba o 20%, pořád se na uživatele monou tvářit, že mají původní kapacitu :) ).

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  28. 01. 2020 01:44

Baterie do kol se už kapacitou dostaly na 1kWh. Využitelná kapacita baterie v SUV RAV4 je 1 kWh. Mé cca je tedy mnohem blíže realitě než tvé 3-5 krát . A jinak porovnávám jen tu kapacitu (ne baterie jako takové) protože ta je prostě v té Toyotě příliš malá. Nebo jaký by jinak byl důvod pro to, aby při (nijak dramatické) akceleraci v autě, které má elektromotory o výkonu cca 170 HP řval spalovací motor jako tur? Prostě je to nastavené na co možná nejvyšší efektivitu, ale uživatelská přívětivost je veškerá žádná. Mnohem přívětivější a komfortnější by totiž bylo mít baterii větší umožňující lepší a komfortnější akceleraci na elektřinu a tu pak následně dobíjet, když potřeba akcelerace ustane, ale to by samozřejmě nebylo tak efektivní a znamenalo by to trochu vyšší spotřebu. Pro kolenovrty je to tedy řešení dobré, pro uživatele zvyklé na normální auta s normálním jízdním projevem jen těžko akceptovatelné. Snad ten plug-in s 306HP bude lepší, ale předpokládám, že tam to na českém trhu definitivně zabijí cenovkou (jako se to povedlo např. konsorciu PSA/Opel, kde i prodejci nad ceníky PHEV kroutí nechápavě hlavou).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 01. 2020 13:05

V priuse/aurise/corolle su otacky ICE motora a EL - motora nezavisle na sebe a zaroven nezavisle na rychlosti a smere auta a rychlosti otacania kolies. Takze otacky motora su vzdy upravene tak, aby v danej situacii fungoval co najefektivnejsie. Niekedy to znamena vysoke otacky pri malej rychlosti. V Sport rezime pri kickdowne nie je problem vyvolat torque-steer pri 40-60 km/h co je na 130 konove auto s automatom celku slusne.

Ano, v ciste EL rezime dokaze klasicke HSD pracovat len cca 2km. Rychlo sa ale nabija.

V praxi to funguje tak, ze pri mojej klasickej ceste 65 km na chalupu (tretina mesto, tretina dialnica, tretina okresky) prejdem na elektrinu, ktoru si dam vyrobim, s vypnutym ICE, 10-12 km.

Odpovědět  |   | 
E15  |  28. 01. 2020 17:23

a nebo by pomohlo ty Toyoty normálně odhlučnit. Akceleraci by to sice nepomohlo, ale ta objektivně není tak špatná. Problém je je subjektivní vnímání toho kraválu.

Odpovědět  |   | 
@  |  27. 01. 2020 17:48

Fix It Again Tony

Odpovědět  |   | 
Adrian  |  30. 01. 2020 10:31

Hybridy... No tak technologie je mi sympatická, ale co automobilky předvedly za 30 - 40 let?
S Fiatem Pandou z roku 1985 jsem jezdil průměrně za 5,2 l/100 km (35 kW, pětikvalt).
S Citroenem C1 z roku 2007 jezdím průměrně za 4,8l/100 km (50 kW, pětikvalt (najeto zatím přes 205 000 km)).
Nově uváděný hybridní Fiat 500 (51 kW, šestikvalt) má mít spotřebu průměrnou 5,3l/100 km ?
Takže nový mildhybridní motor od Fiatu musí mít minibaterii a šestikvalt, aby uměl jezdit se stejnou spotřebou jako stará Panda před 35 lety?
Kde je tedy ten vývoj a pokrok ve snižování spotřeby a tím i emisí? (Tedy pokud pominu navýšení výkonu a hmotnosti aut).

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  30. 01. 2020 23:56

Pasivní bezpečnost, komfort a rychlost jízdy je úplně jinde....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  31. 01. 2020 14:41

+ nizsi emise pri rozjezdu/startu, v kolonach atp.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A