Hybridní Fiat 500 už koupíte i v Česku. Nesmrtelný motor 1.2 FIRE stále zůstává

Oznamovaný hybridní tříválec se již dostává do nabídky Fiatu v Česku. K úplné náhradě osvědčeného čtyřválce zatím nedochází, ale mnoho času bychom mu nedávali.

Zpráva o nahrazení vychvalovaného čtyřválce 1.2 FIRE novým mild-hybridním tříválcem 1.0 BSG se nedočkala zrovna pozitivní odezvy. Nový motor už nicméně seženete také u českého zastoupení Fiatu, a to v případě modelu 500. Zatím to ovšem vypadá, že i po úpravě ceníku se známý čtyřválec ještě nechystá pryč. Stále zůstává v nabídce, na rozdíl od něj zmizel dvouválec 0.9 TwinAir. Lze čekat, že podobné úpravy portfolia motorů se dočká i Panda (ta se ještě mild-hybridu nedočkala).

Fiat končí výrobu 124 Spider pro Evropu. Model již vypadl z nabídky i v Česku

Fiat končí výrobu 124 Spider pro Evropu. Model již vypadl z nabídky i v Česku

U Fiatu 500 tak máte nyní na výběr ze dvou motorů, přičemž volbu bude určitě diktovat i dostupná převodovka. Čtyřválec 1.2 FIRE (50,7 kW/69 k) je totiž nyní spojen výhradně s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, a to od základní akční cenovky 304.900 Kč. Nový mild-hybrid 1.0 BSG (51,5 kW/70 k) je zase k mání pouze s šestistupňovým manuálem od akčních 287.900 Kč.

Elektrifikovaná jednotka je takto ve všech výbavách levnější o 17.000 Kč, nicméně tento rozdíl nepochybně vytváří zmíněná automatická převodovka u starého čtyřválce. Mild-hybrid přichází také se samostatnou zaváděcí výbavou Launch Edition, která je vrcholem od cenovky 365.900 Kč. Nadále je pak Fiat 500 k dostání i jako kabriolet za příplatek 70.000 Kč.

Suzuki Jimny má údajně na kahánku. Mohlo by zmizet z Evropy, naděje ale existuje

Suzuki Jimny má údajně na kahánku. Mohlo by zmizet z Evropy, naděje ale existuje

Nová mild-hybridní jednotka je propagována jako čistější a úspornější. V porovnání s odchozím čtyřválcem ale kdovíjaké rozdíly nečekejte. A do plánovaného limitu průměrných 95 gramů CO₂ na kilometr má nový motor s hodnotu 119-127 g/km (WLTP) stále daleko. Čtyřválec 1.2 FIRE má udávaných 129-141 g/km. Ostatní hodnoty včetně spotřeby najdete níže v tabulce.

Fiat 500: Technická data a ceny
Motor 1.2 FIRE 1.0 BSG
Zdvihový objem [cm3] 1242 999
Válce/ventily 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 50,7/5500 51,5/6000
Točivý moment [N.m/min]  102/3000 92/3500
Převodovka 5A 6M
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Max. rychlost [km/h] 163 167
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5-6,3  5,3-5,7 
Základní akční cena [Kč] 304.900 287.900

Fiat 500

Fiat 500 je ikonou v portfoliu italského výrobce. Na trhu je už od 50. let minulého století, kdy pomohl motorizovat Itálii. Poté se výroba na pár let přerušila a Fiat 500 se vrátil na trh v roce 2007. Od té doby svým designem okouzluje především řidičky a pravidelně přichází s limitovanými edicemi.

Test Fiat 500 1.2 8v Collezione • Hybridní Fiat 500 • Elektromobil

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků