Hybridní Dodge Challenger potvrzen. Nemějte ale strach, jenom to pomůže

Příští generace Dodge Challenger asi zatvrzelé puristy moc nepotěší. Podle všeho by se pod kapotou měla objevit jistá forma elektrifikace.

Burácející osmiválec. Tak se na první poslech pozná americké auto. Doba ale pokročila a jistá forma elektrického pomocníka by se měla dostat i pod kapotu zběsilého Dodge. Vyplývá to z informací od magazínu The Detroit News, který vyzpovídal šéfa koncernu FCA Mika Manleyho na letošním autosalonu v Detroitu.

Ten uvedl, že příští generace svalnatého kupé vymění stávající platformu na novou, lehčí, a nabídne i částečnou formu elektrifikace. Podle dřívějších spekulací se měla v příští generaci vyměnit současná jednotka V6 Pentastar o objemu 3,6 litru za dvoulitr s elektrickým pomocníkem. Potvrzené to ale není.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

„Realita je taková, že platforma a technologie, kterou v současnosti používáme, musí trochu pokročit. Nové technologie přidají na hmotnosti a my proto musíme začít přemýšlet o pohonném ústrojí trochu jinak a elektřina by mohla být dobrým pomocníkem“, uvedl Manley. Podle něj bude také v budoucnosti elektřina součástí receptu na americký muscle car.

Nemusíte mít strach, že by se Dodge zbavil burácejících motorů a nahradil je sterilními elektromotory. Budou zde plnit pouze funkci pomocníka, jako je to například v Porsche 918 Spyder. V budoucnu by mohl elektromotor nahradit kompresor u nejsilnějších modelů.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Dodge navíc není jedinou automobilkou, která tento krok plánuje. Takový Ford již nějakou dobu chystá elektrické SUV inspirované Mustangem. A nový Chevrolet Corvette s motorem uprostřed bude také hybrid. Takže ne, o osmiválce nepřijdeme. Jen budou modernější a zřejmě v nich bude i více koní.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků