Hybridní Dodge Challenger potvrzen. Nemějte ale strach, jenom to pomůže

Příští generace Dodge Challenger asi zatvrzelé puristy moc nepotěší. Podle všeho by se pod kapotou měla objevit jistá forma elektrifikace.

Burácející osmiválec. Tak se na první poslech pozná americké auto. Doba ale pokročila a jistá forma elektrického pomocníka by se měla dostat i pod kapotu zběsilého Dodge. Vyplývá to z informací od magazínu The Detroit News, který vyzpovídal šéfa koncernu FCA Mika Manleyho na letošním autosalonu v Detroitu.

Ten uvedl, že příští generace svalnatého kupé vymění stávající platformu na novou, lehčí, a nabídne i částečnou formu elektrifikace. Podle dřívějších spekulací se měla v příští generaci vyměnit současná jednotka V6 Pentastar o objemu 3,6 litru za dvoulitr s elektrickým pomocníkem. Potvrzené to ale není.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

„Realita je taková, že platforma a technologie, kterou v současnosti používáme, musí trochu pokročit. Nové technologie přidají na hmotnosti a my proto musíme začít přemýšlet o pohonném ústrojí trochu jinak a elektřina by mohla být dobrým pomocníkem“, uvedl Manley. Podle něj bude také v budoucnosti elektřina součástí receptu na americký muscle car.

Nemusíte mít strach, že by se Dodge zbavil burácejících motorů a nahradil je sterilními elektromotory. Budou zde plnit pouze funkci pomocníka, jako je to například v Porsche 918 Spyder. V budoucnu by mohl elektromotor nahradit kompresor u nejsilnějších modelů.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Dodge navíc není jedinou automobilkou, která tento krok plánuje. Takový Ford již nějakou dobu chystá elektrické SUV inspirované Mustangem. A nový Chevrolet Corvette s motorem uprostřed bude také hybrid. Takže ne, o osmiválce nepřijdeme. Jen budou modernější a zřejmě v nich bude i více koní.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků