Hybridní Dodge Challenger potvrzen. Nemějte ale strach, jenom to pomůže

Příští generace Dodge Challenger asi zatvrzelé puristy moc nepotěší. Podle všeho by se pod kapotou měla objevit jistá forma elektrifikace.

Burácející osmiválec. Tak se na první poslech pozná americké auto. Doba ale pokročila a jistá forma elektrického pomocníka by se měla dostat i pod kapotu zběsilého Dodge. Vyplývá to z informací od magazínu The Detroit News, který vyzpovídal šéfa koncernu FCA Mika Manleyho na letošním autosalonu v Detroitu.

Ten uvedl, že příští generace svalnatého kupé vymění stávající platformu na novou, lehčí, a nabídne i částečnou formu elektrifikace. Podle dřívějších spekulací se měla v příští generaci vyměnit současná jednotka V6 Pentastar o objemu 3,6 litru za dvoulitr s elektrickým pomocníkem. Potvrzené to ale není.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

„Realita je taková, že platforma a technologie, kterou v současnosti používáme, musí trochu pokročit. Nové technologie přidají na hmotnosti a my proto musíme začít přemýšlet o pohonném ústrojí trochu jinak a elektřina by mohla být dobrým pomocníkem“, uvedl Manley. Podle něj bude také v budoucnosti elektřina součástí receptu na americký muscle car.

Nemusíte mít strach, že by se Dodge zbavil burácejících motorů a nahradil je sterilními elektromotory. Budou zde plnit pouze funkci pomocníka, jako je to například v Porsche 918 Spyder. V budoucnu by mohl elektromotor nahradit kompresor u nejsilnějších modelů.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Dodge navíc není jedinou automobilkou, která tento krok plánuje. Takový Ford již nějakou dobu chystá elektrické SUV inspirované Mustangem. A nový Chevrolet Corvette s motorem uprostřed bude také hybrid. Takže ne, o osmiválce nepřijdeme. Jen budou modernější a zřejmě v nich bude i více koní.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků