Hybridní Dodge Challenger potvrzen. Nemějte ale strach, jenom to pomůže

Příští generace Dodge Challenger asi zatvrzelé puristy moc nepotěší. Podle všeho by se pod kapotou měla objevit jistá forma elektrifikace.

Burácející osmiválec. Tak se na první poslech pozná americké auto. Doba ale pokročila a jistá forma elektrického pomocníka by se měla dostat i pod kapotu zběsilého Dodge. Vyplývá to z informací od magazínu The Detroit News, který vyzpovídal šéfa koncernu FCA Mika Manleyho na letošním autosalonu v Detroitu.

Ten uvedl, že příští generace svalnatého kupé vymění stávající platformu na novou, lehčí, a nabídne i částečnou formu elektrifikace. Podle dřívějších spekulací se měla v příští generaci vyměnit současná jednotka V6 Pentastar o objemu 3,6 litru za dvoulitr s elektrickým pomocníkem. Potvrzené to ale není.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

„Realita je taková, že platforma a technologie, kterou v současnosti používáme, musí trochu pokročit. Nové technologie přidají na hmotnosti a my proto musíme začít přemýšlet o pohonném ústrojí trochu jinak a elektřina by mohla být dobrým pomocníkem“, uvedl Manley. Podle něj bude také v budoucnosti elektřina součástí receptu na americký muscle car.

Nemusíte mít strach, že by se Dodge zbavil burácejících motorů a nahradil je sterilními elektromotory. Budou zde plnit pouze funkci pomocníka, jako je to například v Porsche 918 Spyder. V budoucnu by mohl elektromotor nahradit kompresor u nejsilnějších modelů.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Dodge navíc není jedinou automobilkou, která tento krok plánuje. Takový Ford již nějakou dobu chystá elektrické SUV inspirované Mustangem. A nový Chevrolet Corvette s motorem uprostřed bude také hybrid. Takže ne, o osmiválce nepřijdeme. Jen budou modernější a zřejmě v nich bude i více koní.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků