Hybridní dodávky Fordu detekují nízkoemisní zóny. Na elektřinu se přepnou samy

Lze očekávat, že tuto funkci začne u svých hybridů používat stále více automobilek.

Nová auta jsou stále chytřejší, takže není divu, že i nové plug-in hybridní dodávky od Fordu budou samy vědět, zda zrovna nevjíždí do nízkoemisní zóny města. Zákazy či omezení vjezdu vozům se spalovacími motory do určitých částí měst se budou nepochybně stále rozšiřovat. Ford tak chce jít s novou funkcí naproti řidičům, ale také metropolím, které usilují o zlepšení kvality ovzduší v ulicích.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

V nových plug-in hybridních dodávkách Transit Custom PHEV a Tourneo Custom PHEV se tedy objevuje takzvaný geofencingový modul v rámci GPS. Díky sledování polohy dodávky automaticky detekují vstup do předem definované nízkoemisní zóny a přepnou se do čistě elektrického režimu. Termín geofencing zde označuje virtuální „oplocení“ určité geografické oblasti.

Jakmile vůz tuto oblast opustí, automaticky se přepne na nejvhodnější režim pohonu pro danou situaci. Funkce plug-in hybridních dodávek se pak může uplatnit nejen v centrech měst. Provozovatelé mají možnost definovat si vlastní ekologické zóny, například v okolí škol, dětských hřišť, popřípadě administrativních a logistických zón.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Řidičům tímto samozřejmě odpadá starost a nemusí hlídat, do které části města mohou či nemohou se spuštěným spalovacím motorem. Modul navíc zaznamenává údaje o provozu na elektřinu ve vymezených oblastech. Zašifrovaná data tak lze poté sdílet s místně příslušnými úřady, které mohou tímto způsobem ověřit, zda provozovatel skutečně dodržuje podmínky vjezdu do nízkoemisní zóny.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků