Hybridní Clio bude mít blízko k Formuli 1. Renault totiž využil znalosti z monopostů

Majitelé nových hybridů od Renaultu se budou moci chlubit, že mají v autě techniku původem z Formule 1.

Hybridních verzí se zanedlouho dočká Clio, Megane i Captur, a proto nám nyní Renault poskytuje informace o původu své techniky. I když na tato slova dnes už zákazníci neslyší tolik jako v minulosti, i nové hybridy francouzské značky se mají pyšnit technikou, která vzešla z vývoje u stáje Formule 1.

F1 tým Renaultu a konstruktéři automobilky si totiž od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického managementu. Řešení vyvinutá pro potřeby Formule 1 se tak objevují v sériových autech značky například v oblastech, jakými jsou rekuperace a využívání energie nebo v případě nové automatické převodovky.

Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Jak už víme, nový hybridní pohon Renaultu s označením E-Tech používá tři motory: hlavní elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Základ techniky pak bude využíván jak pro full-hybridní varianty modelů, tak pro plug-in hybridy, které lze nabíjet ze zásuvky. Systém doplňuje centrálně umístěná baterie a zmíněná vícestupňová převodovka bez synchronizace řazení.

Co se týče převodovky, ta využívá zubovou spojku, dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro motor benzínový. Použitím skříně bez synchronizace převodových stupňů se každý rozjezd provádí pomocí elektromotoru. Renault uvádí, že toto řešení redukuje pokles zrychlení při změně převodového stupně a zvyšuje komfort jízdy.

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Benzinovým motorem hybridních Renaultů je čtyřválcová šestnáctistovka nové generace. Objeví se v hybridu Clio E-Tech, kde společně s elektromotory zajistí výkon 140 koní (103 kW), a také v plug-in hybridním Capturu E-Tech a Meganu E-Tech, kde bude systémový výkon čítat 160 koní (118 kW). Elektrifikovaný Megane bude na trh uveden nejdříve jako kombi Grandtour.

U plug-inů zmiňuje Renault v čistě elektrickém režimu dojezd přes 50 kilometrů (WLTP) a maximální rychlost 135 km/h. V případě městského cyklu (WLTP City) má být dojezd až 65 kilometrů.

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků