Hybridní Clio bude mít blízko k Formuli 1. Renault totiž využil znalosti z monopostů

Majitelé nových hybridů od Renaultu se budou moci chlubit, že mají v autě techniku původem z Formule 1.

Hybridních verzí se zanedlouho dočká Clio, Megane i Captur, a proto nám nyní Renault poskytuje informace o původu své techniky. I když na tato slova dnes už zákazníci neslyší tolik jako v minulosti, i nové hybridy francouzské značky se mají pyšnit technikou, která vzešla z vývoje u stáje Formule 1.

F1 tým Renaultu a konstruktéři automobilky si totiž od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického managementu. Řešení vyvinutá pro potřeby Formule 1 se tak objevují v sériových autech značky například v oblastech, jakými jsou rekuperace a využívání energie nebo v případě nové automatické převodovky.

Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Jak už víme, nový hybridní pohon Renaultu s označením E-Tech používá tři motory: hlavní elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Základ techniky pak bude využíván jak pro full-hybridní varianty modelů, tak pro plug-in hybridy, které lze nabíjet ze zásuvky. Systém doplňuje centrálně umístěná baterie a zmíněná vícestupňová převodovka bez synchronizace řazení.

Co se týče převodovky, ta využívá zubovou spojku, dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro motor benzínový. Použitím skříně bez synchronizace převodových stupňů se každý rozjezd provádí pomocí elektromotoru. Renault uvádí, že toto řešení redukuje pokles zrychlení při změně převodového stupně a zvyšuje komfort jízdy.

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Benzinovým motorem hybridních Renaultů je čtyřválcová šestnáctistovka nové generace. Objeví se v hybridu Clio E-Tech, kde společně s elektromotory zajistí výkon 140 koní (103 kW), a také v plug-in hybridním Capturu E-Tech a Meganu E-Tech, kde bude systémový výkon čítat 160 koní (118 kW). Elektrifikovaný Megane bude na trh uveden nejdříve jako kombi Grandtour.

U plug-inů zmiňuje Renault v čistě elektrickém režimu dojezd přes 50 kilometrů (WLTP) a maximální rychlost 135 km/h. V případě městského cyklu (WLTP City) má být dojezd až 65 kilometrů.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků