Majitelé nových hybridů od Renaultu se budou moci chlubit, že mají v autě techniku původem z Formule 1.
Hybridních verzí se zanedlouho dočká Clio, Megane i Captur, a proto nám nyní Renault poskytuje informace o původu své techniky. I když na tato slova dnes už zákazníci neslyší tolik jako v minulosti, i nové hybridy francouzské značky se mají pyšnit technikou, která vzešla z vývoje u stáje Formule 1.
F1 tým Renaultu a konstruktéři automobilky si totiž od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického managementu. Řešení vyvinutá pro potřeby Formule 1 se tak objevují v sériových autech značky například v oblastech, jakými jsou rekuperace a využívání energie nebo v případě nové automatické převodovky.
Jak už víme, nový hybridní pohon Renaultu s označením E-Tech používá tři motory: hlavní elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Základ techniky pak bude využíván jak pro full-hybridní varianty modelů, tak pro plug-in hybridy, které lze nabíjet ze zásuvky. Systém doplňuje centrálně umístěná baterie a zmíněná vícestupňová převodovka bez synchronizace řazení.
Co se týče převodovky, ta využívá zubovou spojku, dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro motor benzínový. Použitím skříně bez synchronizace převodových stupňů se každý rozjezd provádí pomocí elektromotoru. Renault uvádí, že toto řešení redukuje pokles zrychlení při změně převodového stupně a zvyšuje komfort jízdy.
Benzinovým motorem hybridních Renaultů je čtyřválcová šestnáctistovka nové generace. Objeví se v hybridu Clio E-Tech, kde společně s elektromotory zajistí výkon 140 koní (103 kW), a také v plug-in hybridním Capturu E-Tech a Meganu E-Tech, kde bude systémový výkon čítat 160 koní (118 kW). Elektrifikovaný Megane bude na trh uveden nejdříve jako kombi Grandtour.
U plug-inů zmiňuje Renault v čistě elektrickém režimu dojezd přes 50 kilometrů (WLTP) a maximální rychlost 135 km/h. V případě městského cyklu (WLTP City) má být dojezd až 65 kilometrů.