Hybridní bicykl Lexus: jde to i bez spalovacího motoru

Hybridní bicykl Lexus: jde to i bez spalovacího motoru

Na tomto místě jsme se v článku o bicyklu VW Bik.e krátce zmínili o podobném stroji z dílen Lexusu a nyní vám jej představíme. Jak známo, Lexus patří již řadu let k průkopníkům hybridních pohonných jednotek určených vesměs pro luxusní automobily, nyní však použil stejné myšlení v menším měřítku, aby vytvořil hybridní bicykl Lexus, designový koncept, který zachycuje základní konstrukční a designové hodnoty značky, ale tentokrát na dvou kolech namísto čtyř.

Hybridní bicykl je postaven na stejných principech jako auta značky Lexus a síla šlapání cyklisty je zde zesilována využitím elektromotoru o výkonu 240 W pro přední kolo. S pomocí 25,9 V li-iontové baterie lze vybrat mezi režimy Eco nebo Power. Stejně jako u systému Lexus Hybrid Drive i zde existuje funkce rekuperace energie, která pomáhá dobíjet baterii využitím kinetické energie vytvářené během brzdění.

Hybridní bicykl Lexus má pohon obou kol, toho zadního ovšem pouze silou cyklisty. Je vybaven elektrickým osmirychlostním vnitřním převodovým systémem Shimano, který se odvolává na sofistikovanou osmirychlostní automatickou převodovku Shift-by-Wire limuzíny Lexus LS 600h. Konstrukce z uhlíkových vláken údajně sdílí stejnou technologii lehkých, ale silných kompozitníchch materiálů, která byla použita pro vítězný motocykl Valentina Rossiho v závodech MotoGP. Hybridní jízdní kolo Lexus je dlouhé 1 598 mm, široké 425 mm a disponuje rozvorem 1 080 mm, jeho pohotovostní hmotnost činí včetně baterie jen 17 kg a v současnosti se zvažuje jeho sériová výroba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hybridní bicykl Lexus
Lexus RX 3.311
Rok výroby: 2009
Stav: 148 129 km
Cena: 280 000 Kč
Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 175 005 km
Cena: 140 000 Kč
Lexus IS250 2.5
Rok výroby: 2009
Stav: 118 770 km
Cena: 250 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků