Hybridní bicykl Lexus: jde to i bez spalovacího motoru

Na tomto místě jsme se v článku o bicyklu VW Bik.e krátce zmínili o podobném stroji z dílen Lexusu a nyní vám jej představíme. Jak známo, Lexus patří již řadu let k průkopníkům hybridních pohonných jednotek určených vesměs pro luxusní automobily, nyní však použil stejné myšlení v menším měřítku, aby vytvořil hybridní bicykl Lexus, designový koncept, který zachycuje základní konstrukční a designové hodnoty značky, ale tentokrát na dvou kolech namísto čtyř.

Hybridní bicykl je postaven na stejných principech jako auta značky Lexus a síla šlapání cyklisty je zde zesilována využitím elektromotoru o výkonu 240 W pro přední kolo. S pomocí 25,9 V li-iontové baterie lze vybrat mezi režimy Eco nebo Power. Stejně jako u systému Lexus Hybrid Drive i zde existuje funkce rekuperace energie, která pomáhá dobíjet baterii využitím kinetické energie vytvářené během brzdění.

Hybridní bicykl Lexus má pohon obou kol, toho zadního ovšem pouze silou cyklisty. Je vybaven elektrickým osmirychlostním vnitřním převodovým systémem Shimano, který se odvolává na sofistikovanou osmirychlostní automatickou převodovku Shift-by-Wire limuzíny Lexus LS 600h. Konstrukce z uhlíkových vláken údajně sdílí stejnou technologii lehkých, ale silných kompozitníchch materiálů, která byla použita pro vítězný motocykl Valentina Rossiho v závodech MotoGP. Hybridní jízdní kolo Lexus je dlouhé 1 598 mm, široké 425 mm a disponuje rozvorem 1 080 mm, jeho pohotovostní hmotnost činí včetně baterie jen 17 kg a v současnosti se zvažuje jeho sériová výroba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hybridní bicykl Lexus
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků