O plug-in hybridních variantách modelu Q8 Audi oficiálně informovalo v polovině října. Dnes už je pořídíte i na českém trhu.
Model Q8, vlajková loď značky Audi na poli vozů SUV, prošel v letošním roce zásadní proměnou nabídky pohonných jednotek. Verze SQ8 přišla o naftový osmiválec s výkonem 320 kW a místo něj dostala benzinový osmiválec (373 kW), se kterým se již od začátku nabízela v Americe. Přibližně před dvěma měsíci pak Audi oficiálně informovalo o tom, co bylo v podstatě jasné už dlouho před tím: došla řada na plug-in hybridy.
Konkrétně se jedná o verze 55 TFSI e 60 TFSI e. Obě mají pohon quattro, motor 3.0 TFSI s výkonem 250 kW a 100kW elektromotor umístěný v osmistupňové převodovce Tiptronic. Výstupní parametry se však liší. Zatímco Q8 55 TFSI e disponuje systémovým výkonem 280 kW (381 koní), verze 60 TFSI e má 340 kW, respektive 462 koní. Stejný pohon najdete i novém Volkswagenu Touareg, avšak s tím rozdílem, že u něj je výkonnější provedení nabízeno jako derivát Touareg R.
Výbava plug-in hybridního Audi Q8 vychází z běžné verze. U slabšího provedení 55 TFSI e rozdíl spočívá ve standardně dodávané třízónové nezávislé klimatizaci, plném lakování karoserie (například včetně lemů blatníků) a prvků souvisejících s nabíjením. V porovnání s běžnými spalovacími verzemi má hybrid i menší palivovou nádrž – místo 85 litrů vám musí stačit 75 litrů. Cena verze 55 TFSI e činí 2.156.900 Kč, což je o 135.000 Kč více než v případě ryze benzinové verze 55 TFSI (250 kW) a oproti nafťáku 50 TDI (210 kW) vyjde hybrid o 157.000 Kč dráž.
Kdo by toužil po plug-in hybridním vrcholu, musí si na Q8 60 TFSI e připravit 2.492.900 Kč. Větší cenový rozdíl od slabšího hybridu není dán jenom výkonem, ale hlavně vyšší výbavou. Q8 60 TFSI e má ve standardu třeba 21palcová kola, adaptivní pneumatický podvozek, čalounění kombinující Alcantaru a kůži, sportovní přední sedadla, exteriérový paket S line či přední světlomety HD Matrix s dynamickými blinkry. Při nastupování a vystupování vám pak Audi na silnici promítne čtyři kruhy.
Dvojice plug-in hybridních jednotek je nabízena také v modelu Q7, ze kterého Audi Q8 technicky vychází. Verzi 55 TFSI e (280 kW) můžete mít za 2.017.900 Kč, ceny bychom ale měli srovnávat spíše se sportovněji střiženou linií S line. Se slabším hybridem stojí 2.149.900 Kč, za silnější Q7 60 TFSI e si Audi řekne nejméně o 2.345.900 Kč.
Audi Q8: Technická data a ceny nabízených verzí |
Motor |
45 TDI |
50 TDI |
55 TFSI |
55 TFSI e |
60 TFSI e |
Zdvihový objem [cm3] |
2967 |
2967 |
2995 |
2995 |
2995 |
Válce/ventily |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
170/3250 |
210/3500 |
250/5000 |
280*/- |
340*/- |
Točivý moment [N.m/min] |
500/1750 |
600/2250 |
500/1370 |
600*/- |
700*/- |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
8A |
Maximální rychlost [km/h] |
233 |
245 |
250 |
240 |
240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,1 |
6,3 |
5,9 |
5,8 |
5,4 |
Komb. spotřeba[l/100 km] |
6,4-6,7 |
6,8 |
8,9-9,1 |
2,6-2,8 |
2,7-2,8 |
Základní cena [Kč] |
1.897.900 |
1.999.900 |
2.021.900 |
2.156.900 |
2.492.900 |
*Maximální výkon a točivý moment hybridní soustavy |