Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Nedávno se šéf divize RenaultSport Patrice Ratti vyjádřil, že hybridní pohon přijde i do sportovních vozů divize RS. Nyní ale fanoušky trochu uklidňuje, že se tak nestane hned teď, ale že je to spíše nevyhnutelný proces. Především musí být připravena technologie.

Vozy divize RenaultSport vycházejí ze sériových aut a dokud nebudou produkční auta Renault a jejich platformy uzpůsobeny na zástavbu hybridního nebo elektrického pohonu, nemá smysl pro divizi RS vyvíjet vlastní systém. To se při objemu prodejů v řádu jednotek tisíců kusů za rok nevyplatí.

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Do hry vstupuje i hmotnost a cena. Zákazníci chtějí lehká a jednoduchá auta za rozumné peníze. Hybrid bude nejen dražší, ale také bude mít vyšší hmotnost. Plně elektrické auto divize RS je tak spíše pohádkou velmi daleké budoucnosti, vysvětlil Ratti britskému Autocaru.

Rychlé elektrické auto potřebuje nejen výkon, ale také dojezd. Akumulátory by tak musely být obrovské a tím pádem velmi těžké. Budoucí vozy divize RenaultSport tak zůstanou zatím u spalovacího motoru a pokud někdy přijde hybrid, bude to zřejmě jednoduchý a relativně lehký systém.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Elektromotor a kompaktní balíček akumulátorů lze použít například k simulaci čtyřkolky pro lepší rozjezd a také k vektorování točivého momentu. Divize RenaultSport chce využít možnosti hybridního systému na maximum nejen pro snížení emisí, ale také pro zlepšení dynamiky, aby se částečně kompenzoval nárůst hmotnosti.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků