Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Nedávno se šéf divize RenaultSport Patrice Ratti vyjádřil, že hybridní pohon přijde i do sportovních vozů divize RS. Nyní ale fanoušky trochu uklidňuje, že se tak nestane hned teď, ale že je to spíše nevyhnutelný proces. Především musí být připravena technologie.

Vozy divize RenaultSport vycházejí ze sériových aut a dokud nebudou produkční auta Renault a jejich platformy uzpůsobeny na zástavbu hybridního nebo elektrického pohonu, nemá smysl pro divizi RS vyvíjet vlastní systém. To se při objemu prodejů v řádu jednotek tisíců kusů za rok nevyplatí.

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Do hry vstupuje i hmotnost a cena. Zákazníci chtějí lehká a jednoduchá auta za rozumné peníze. Hybrid bude nejen dražší, ale také bude mít vyšší hmotnost. Plně elektrické auto divize RS je tak spíše pohádkou velmi daleké budoucnosti, vysvětlil Ratti britskému Autocaru.

Rychlé elektrické auto potřebuje nejen výkon, ale také dojezd. Akumulátory by tak musely být obrovské a tím pádem velmi těžké. Budoucí vozy divize RenaultSport tak zůstanou zatím u spalovacího motoru a pokud někdy přijde hybrid, bude to zřejmě jednoduchý a relativně lehký systém.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Elektromotor a kompaktní balíček akumulátorů lze použít například k simulaci čtyřkolky pro lepší rozjezd a také k vektorování točivého momentu. Divize RenaultSport chce využít možnosti hybridního systému na maximum nejen pro snížení emisí, ale také pro zlepšení dynamiky, aby se částečně kompenzoval nárůst hmotnosti.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků