První plug-in hybrid DS má českou cenu. 300 koní a 4x4 si cení na 1,4 milionu Kč

Také luxusní značka koncernu PSA elektrifikuje. Nové DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kombinuje motor 1.6 Pure Tech se dvěma elektromotory, má 300 koní a spotřebu 1,3 l/100 km. A také poměrně vysokou základní cenu.

Koncern PSA dlouhá léta řeší pohon 4x4 po svém. Nejedná-li se o modely se speciální zástavbou čtyřkolky od firmy Dangel, jsou přední kola poháněna spalovacím motorem a zadní elektromotorem, což je řešení, které používají třeba Toyota s Lexusem a časem si s ním pohraje i koncern VW. Získáte totiž čtyřkolku bez použití kardanu, jehož zástavba je u hybridů kvůli akumulátorům v podlaze obtížná.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

SUV DS 7 Crossback E-Tense 4x4, které právě vstupuje na český trh, kombinuje motor 1.6 Pure Tech o výkonu 147 kW se dvěma elektromotory (81 kW a 337 N.m vpředu, 83 kW a 166 N.m vzadu). Výsledkem je systémový výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 520 N.m. Řazení obstarává osmistupňový automat, akumulátor o kapacitě 13,2 kWh vystačí na 58 km jízdy, maximální rychlost činí 240 km/h, zrychlení z nuly na stovku zabere 5,9 sekundy a deklarovaná kombinovaná spotřeba je 1,3 l/100 km. Hodnoty z říše snů, nemyslíte?

DS 7 Crossback má český ceník. Nenabídne základní výbavu ani tříválec

DS 7 Crossback má český ceník. Nenabídne základní výbavu ani tříválec

Plug-in hybridy jsou stále docela drahé. Když si k tomu připočítáte bohatou výbavu a luxusní nádech a značky DS, vyjde vám, sedmička Crossback E-Tense 4x4 nebude pro každého. Na českém trhu je k dispozici ve výbavách So Chic a Grand Chic, z nichž ta levnější vychází na 1.395.000 Kč a za strop nabídky si české zastoupení DS řekne nejméně o 1.555.000 Kč. Nejlevnější DS 7 Crossback ve výbavě Performance Line (1.5 BlueHDI/95 kW 6M) vychází na 895.000 Kč, můžete si tedy udělat představu o tom, v jakých cenách se nyní pohybujeme.

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Každé hybridní DS 7 Crossback vyjíždí na 19palcových litých kolech, uvnitř najdete elektricky ovládaná přední sedadla, kožené čalounění, dvouzónovou automatickou klimatizaci či digitální přístrojový štít. Nejvyšší výbava pak zahrnuje i navigaci s 12palcovým dotykovým displejem, bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, ambientní LED osvětlení předních dveří, otvor na lyže v zadních sedadlech a na cestu vám budou svítit světlomety DS Active LED Vision s otočnými moduly a dosahem až 520 metrů v dálkovém režimu.

Nový francouzský prezident Macron už má svůj speciál. Je jím DS 7 Crossback

Nový francouzský prezident Macron už má svůj speciál. Je jím DS 7 Crossback

Připlatit si můžete třeba za vyhřívaná přední sedadla (9000 Kč), ventilaci předních sedadel (55.000 Kč, resp. 26.000 Kč u Grand Chic), samozatmavovací vnější zpětná zrcátka (pro Grand Chic za 5500 Kč), audio Focal se čtrnácti reproduktory stojí u všech výbav 29.000 Kč a nechybí ani tažné zařízení (21.000 Kč). Hybridní DS 7 Crossback bude u dealerů od ledna 2020 a splňuje podmínky pro vydání speciální EL značky. To mimo jiné znamená možnost bezplatného parkování v pražských zónách placeného stání.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4: Technická data a ceny
Motor 1.6 Pure Tech
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 147/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/3000
Největší výkon elektromotorů [kW] 81, 83
Točivý moment elektromotorů [N.m] 337, 166
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 220/520
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9
Max. rychlost [km/h] 240
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 58
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,3-1,4
Provozní hmotnost [kg] 1825
Cena Performance Line [Kč] -
Cena So Chic [Kč] 1.395.000
Cena Grand Chic [Kč] 1.555.000
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 2 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků