Hvězdou nového filmu s Tomem Cruisem je staré BMW M5. Důvod pochopíte

BMW nabídlo tvůrcům to nejnovější ze své produkce včetně M5 F90, přesto si filmaři vybrali pro honičky v pařížských uličkách raději starou pětku E28. Proč to udělali, asi není těžké uhodnout.

Nejnovější příběh Ethana Hunta alias Toma Cruisa ve snímku Mission: Impossible s dovětkem Fallout vypadá na slušný úspěch. Film vydělal jen ve Spojených státech během otevíracího víkendu skoro 62 milionů dolarů a celosvětově to byla částka v přepočtu přes 3,3 miliardy korun. Ze šesti dosud natočených pokračování to je prozatím nejvýdělečnější projekt, přičemž se předpokládá, že by mohl ve výsledku tvůrcům přinést 800 milionů, možná dokonce až miliardu dolarů.

S BMW M5 na okruhu: Rozlučte se s těžkopádností, přivítejte trakci!

S BMW M5 na okruhu: Rozlučte se s těžkopádností, přivítejte trakci!

Tom Cruise, stejně jako i v předchozích Nesplnitelných misích, předvádí, proč je považován za špičkového herce. Jeho příprava pro tuto roli trvala více než rok a většinu kaskadérských scén si opět točí sám. Abyste si udělali jistou představu, co to v jeho případě znamená, vězte, že třeba kvůli krátké scéně seskoku z letadla Cruise vyskočil s padákem více než stokrát. A nikoli před zeleným plátnem, ale pěkně postaru.

Známou se stala také scéna přeskoku z jedné budovy na druhou. Ani tentokrát v tom nebyl zaskakující kaskadér, ale samotný Cruise a bylo to pro něj docela bolestivé. Při dopadu na protilehlý dům si zlámal kotník, navzdory tomu se však vytáhl na římsu a záběr kulhajíc dotočil. Následovala několikaměsíční rekonvalescence, každopádně podobný přístup k práci mnoho hollywoodských hvězd nemá.

Bizarní konverze na prodej. BMW M5 E39 někdo přetvořil na generaci E60

Bizarní konverze na prodej. BMW M5 E39 někdo přetvořil na generaci E60

Tímto se dostáváme k další, pro nás asi nejzajímavější dovednosti Toma Cruise, a tou je řízení. Film opět masivně podporovalo BMW, ve snímku se objeví kromě jiného i BMW M5 F90, když ale přijde na pořádné honičky, srdce fanouška klasických mnichovských vozů zaplesá. Hlavní hvězdou M: I Fallout totiž není nejnovější pětka, nýbrž BMW M5 E28 z roku 1986.

Tedy vlastně zaplesá… Jak se to vezme, protože Cruise vůz v původním zeleném odstínu ani trochu nešetří. Ostatně podívat se na to můžete v přiloženém videu, kde je opět vidět, že se herec ani tady nenechává příliš zastupovat. V šestapadesáti letech jezdí za řídítky motocyklu BMW R nineT Scrambler bez helmy, především ale ukazuje, jak má v ruce starou M5.

Ostřejší BMW M5 Competition přijede brzy. Objeví se už v Ženevě?

Ostřejší BMW M5 Competition přijede brzy. Objeví se už v Ženevě?

Proplétá se s ní pařížským provozem, úzkými uličkami, skáče za schodů. Auto přitom chtěla produkce filmu nechat přestříkat, protože se jim nelíbil jeho odstín, za riskantní ho považoval i režisér Christopher McQuarrie, nicméně koordinátor kaskadérů Wade Eastwood nakonec všechny přesvědčil, aby staré BMW zůstalo při původní barvě.

Cruise kvůli přesvědčivým výkonům za volantem pečlivě trénoval své dovednosti už při natáčení minulé části Mission: Impossible - Národ grázlů. Společně s Eastwoodem tehdy vyrazil na okruhy Silverstone, Brands Hatch či do Bedfordu a učil se mít auto pod perfektní kontrolou při rychlé jízdě i v driftu.

Je možné BMW M5 dotankovat za jízdy? A co za jízdy bokem?

Je možné BMW M5 dotankovat za jízdy? A co za jízdy bokem?

Že se drilování Cruisovi vyplatilo, máte možnost vidět i ve Falloutu, kde M5 E28 vodí krásně rozevlátým stylem, což je mimochodem i jeden z hlavních důvodů, proč při těchto záběrech nebyla použitá nová „eM-pětka“ F90. Ne že by nebylo možné rozhodit ji do driftu, její odpojitelná čtyřkolka něco takového dovoluje, jenže starší auto v akci vypadalo zkrátka lépe, přirozeněji.

Štáb měl k dispozici pět nebo šest aut, přičemž u kousku skákajícího ze schodů se upravoval podvozek, u ostatních pak rovněž ruční brzda a pochopitelně se měnily i pneumatiky. Kde auta po natáčení skončila, zákulisní zprávy neříkají, předpokládáme ale, že některá z nich přímo v rukou BMW, aby je automobilka mohla ukázat ve svém muzeu, je ale dost možné, že další byla vrácena do rukou původních majitelů. Přeci jen tady mluvíme o vzácnosti vyrobené v počtu pouze 2241 kousků.

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků