Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Anders Warming patřil na ženevském autosalonu k obletovaným celebritám. Nebylo divu. Právě on dnes určuje tvář slavné britské značky Mini.
Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

„Navrhování Mini představuje velkou zábavu. Hodně si to užíváme, máme dobrý tým. Úzce spolupracujeme, stále se snažíme o něco speciálního. Všichni máme před očima jediné – vytvořit styl Mini,“ řekl dánský designér v rozhovoru pro AutoRevue.cz.

Na otázku, jak se jim daří navazovat na odkaz značky, která slavila ohromné úspěchy již v šedesátých letech minulého století, odpověděl: „To je samozřejmě ta největší výzva. Vybalancovat ty dvě polohy – na jedné straně je tu dědictví, historie slavné značky, na straně druhé musíme neustále myslet na budoucnost. Mezi těmito dvěma póly musíme udržovat rovnováhu.“

V posledních letech značka Mini  překvapuje. Příjemně, je třeba dodat. Modely jako Countryman zaujaly.

„Zrovna teď prožíváme dobré období. Značka je velmi úspěšná. Ale to se nezrodilo přes noc, samozřejmě. Je to záležitost dlouhodobá. Deset patnáct let práce. Je to vidět i na prodejních číslech. Ta se zdvihala každým rokem, s výjimkou krizových let. Ale nyní už je zase Mini na cestě směrem vzhůru.“

Klíč k úspěchu?

„Určitě je pro nás dobré,  že s novými modely nespěcháme. To je pro Mini důležité. Na trhu je hodně malých aut. My si ale u každého našeho nového modelu musíme být jisti, že je členem rodiny Mini. Pokud od nás vyjede, tak musí být na první pohled zřejmé, že je to Mini. Musí být okamžitě rozpoznatelné.“

Na otázku, zda se ohlíží často do minulosti, Anders Warming odpověděl velmi bryskně.

„My víme, odkud jsme vzešli. Ale co neděláme, je přesně to, na co se ptáte. My se díváme vždy kupředu. Proto třeba nemám rád slovo retro. To slovo pro mne má příchuť něčeho nepatřičného. Má v sobě obsaženu špatnou cestu. Je to jako retrospektiva, zpětný pohled. Mini není retro. Pro nás dědictví není těžký náklad, který bychom s sebou vláčeli. Ne, je to něco jiného, je to inspirace.“

Autenticita nade vše

Čtyřicetiletý Anders Warming vystudoval prestižní Art Centrum College of Design ve švýcarském Vevey a v kalifornské Pasadeně. Má za sebou nespočet projektů. Kromě jiného se podílel v roce 2002 na vzniku první E85 Z4, také navrhl koncepty GINA a kupé Mille Miglia v roce 2006. Před tím pracoval na konceptu X1.

O budoucnosti legendární britské značky, co zaplnila trh auty, která před tím neexistovala – malými a prémiovými – má jasno. 

„Mini zůstane velmi autentickou značkou. Vždy. Originální, neotřelou. To je naším jednoznačným cílem. A jedině s tím můžeme uspět.“

Klepněte pro větší obrázek
Světoběžník. Dán Anders Warming nejprve pracoval v designovém studiu BMW v Kalifornii, pak krátce u VW. Odtud se vrátil k BMW a loni se stal hlavním designérem Mini.
Klepněte pro větší obrázek
Ulítlé. Čím jsou modely Mini tak výjimečné? Podle Anderse Warminga třeba obřími předními světly, netradičně umístěnou  přístrojovou deskou, proporcemi.
Klepněte pro větší obrázek
Překvapení pro Ženevu. Stala se jí koncepční studie dvoumístné dodávky Clubvan, vychází z velkosériového modelu Clubman.

Foto E15 Anna Vacková

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků