Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Anders Warming patřil na ženevském autosalonu k obletovaným celebritám. Nebylo divu. Právě on dnes určuje tvář slavné britské značky Mini.
Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

„Navrhování Mini představuje velkou zábavu. Hodně si to užíváme, máme dobrý tým. Úzce spolupracujeme, stále se snažíme o něco speciálního. Všichni máme před očima jediné – vytvořit styl Mini,“ řekl dánský designér v rozhovoru pro AutoRevue.cz.

Na otázku, jak se jim daří navazovat na odkaz značky, která slavila ohromné úspěchy již v šedesátých letech minulého století, odpověděl: „To je samozřejmě ta největší výzva. Vybalancovat ty dvě polohy – na jedné straně je tu dědictví, historie slavné značky, na straně druhé musíme neustále myslet na budoucnost. Mezi těmito dvěma póly musíme udržovat rovnováhu.“

V posledních letech značka Mini  překvapuje. Příjemně, je třeba dodat. Modely jako Countryman zaujaly.

„Zrovna teď prožíváme dobré období. Značka je velmi úspěšná. Ale to se nezrodilo přes noc, samozřejmě. Je to záležitost dlouhodobá. Deset patnáct let práce. Je to vidět i na prodejních číslech. Ta se zdvihala každým rokem, s výjimkou krizových let. Ale nyní už je zase Mini na cestě směrem vzhůru.“

Klíč k úspěchu?

„Určitě je pro nás dobré,  že s novými modely nespěcháme. To je pro Mini důležité. Na trhu je hodně malých aut. My si ale u každého našeho nového modelu musíme být jisti, že je členem rodiny Mini. Pokud od nás vyjede, tak musí být na první pohled zřejmé, že je to Mini. Musí být okamžitě rozpoznatelné.“

Na otázku, zda se ohlíží často do minulosti, Anders Warming odpověděl velmi bryskně.

„My víme, odkud jsme vzešli. Ale co neděláme, je přesně to, na co se ptáte. My se díváme vždy kupředu. Proto třeba nemám rád slovo retro. To slovo pro mne má příchuť něčeho nepatřičného. Má v sobě obsaženu špatnou cestu. Je to jako retrospektiva, zpětný pohled. Mini není retro. Pro nás dědictví není těžký náklad, který bychom s sebou vláčeli. Ne, je to něco jiného, je to inspirace.“

Autenticita nade vše

Čtyřicetiletý Anders Warming vystudoval prestižní Art Centrum College of Design ve švýcarském Vevey a v kalifornské Pasadeně. Má za sebou nespočet projektů. Kromě jiného se podílel v roce 2002 na vzniku první E85 Z4, také navrhl koncepty GINA a kupé Mille Miglia v roce 2006. Před tím pracoval na konceptu X1.

O budoucnosti legendární britské značky, co zaplnila trh auty, která před tím neexistovala – malými a prémiovými – má jasno. 

„Mini zůstane velmi autentickou značkou. Vždy. Originální, neotřelou. To je naším jednoznačným cílem. A jedině s tím můžeme uspět.“

Klepněte pro větší obrázek
Světoběžník. Dán Anders Warming nejprve pracoval v designovém studiu BMW v Kalifornii, pak krátce u VW. Odtud se vrátil k BMW a loni se stal hlavním designérem Mini.
Klepněte pro větší obrázek
Ulítlé. Čím jsou modely Mini tak výjimečné? Podle Anderse Warminga třeba obřími předními světly, netradičně umístěnou  přístrojovou deskou, proporcemi.
Klepněte pro větší obrázek
Překvapení pro Ženevu. Stala se jí koncepční studie dvoumístné dodávky Clubvan, vychází z velkosériového modelu Clubman.

Foto E15 Anna Vacková

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 125 117 km
Cena: 210 000 Kč
MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků