Honza
28. dubna 2023 • 14:28

Celkem dost mě mrzí, že se naši herci docela často nechávají uplatit pro takovéto kampaně. Elektromobily smysl mít určitě budou, ale v horizontu x let. Dnes je to pouze direktivní nařízení s připravovanou sankční politikou pro všechny, kteří by se náhodou odvážili nesouhlasit. Neustále slyším kolem sebe, že na to není připravená distribuční soustava, že nemáme dostatek energie, že to nevydrží ani naše, už beztak dost rozbité, silnice. Přece jen jsou elektromobily o pár set kilo těžší ve srovnání se spalovací verzí auta. Nebavím se o reálném dojezdu a životnosti baterie. Výrobní a recyklační náročnosti. No a o cenách se asi ani nemá cenu bavit. Opravdu je to taková "bomba", pane Vetchý?

Kuk Vykuk
18. dubna 2023 • 23:19

Klávesnicový autodezoláti se nás snaží převědčit, že další spalování ropy a prskání rakoviny z vejfuku rovnou do plic má smysl...

Dorian Gray
18. dubna 2023 • 10:19

I pan Vetchý platí složenky ...

Karel
14. dubna 2023 • 14:08

Kdyby se dalo koupit ojeté slušné elektroauto do 200.000Kč, tak klidně koupím. Dost se ale bojím že za 200.000Kč to ani v budoucnu to vzhledem k životnosti baterek nebude možné. Rád bych se mýlil...

Jakub
16. dubna 2023 • 11:03

Na sautu jsou ojetý elektromobily od 150000kč. Od 200tkč tam je nissan leaf, pak do 300tkč fiat e500 a e-golf.

JK
13. dubna 2023 • 22:33

Hezká agitka. Ondra se prostě pěkně poslouchá.

IQ0
13. dubna 2023 • 15:03

Neřeším, jestli elektro káru propaguje ten či onen, dostal za to zaplaceno a z něčeho žít musí. Problém je ale v tom, že přechod na elektrický pohon neprobíhá klasickou evoluční cestou, kdy se výrobek nebo řešení prosadí díky své využitelnosti ruku v ruce s pořizovací cenou a jednoduchostí při údržbě a provozu.
Nýbrž silou a nařizováním vsem. Elektrickáá auta nesplňují minimálně dvě výše uvedené podmínky pro většinu lidí. Elektro auto si určitě své zákazníky najde samo. Když budu mít RD s FVE a nízký nájezd, tak proč ne? Ale na sídlištích si nedovedu vůbec představit, že bude takové množství aut nabíjeno a pro dlouhé cesty to vhodné řešení také není, protože čas strávený nabíjením, pokud je vůbec nabíječka dostupná se spalováku zkrátka nikdy nevyrovná. Celé to vypadá tak, že nas (j)elita snaží zbavit mobility a salámovou metodou i části s tím spojených svobod. Když ještě vezmeme v potaz vypínání JE v Německu a celkovou energetickou náročnost celého řešení, tak je možné, že nynější propagátoři elektro mobility po prvním blackoutu možná procitnou. Určitě jsou tady lidi, kterým elektromobil zcela vyhovuje, ale to neznamená, že bude stejně tak vyhovovat z výše uvedených důvodů i všem ostatním.

Josef
13. dubna 2023 • 21:42

Nájezd aut v Čr je méně než 50 km za den, registrováno je 6,5 mil os.aut a ročně se registruje 200 tis nový, takže nic překotného

IQ0
13. dubna 2023 • 23:06

To máte sice pravdu, ale je to stále jen průměr, zkrátka tohle řešení není pro všechny. Jak jsem psal, pro majitele RD s FWE ano, pro ty co bydlí na sídlišti ne. Tam prostě nikdy nevznikne tolik nabíjecích míst, aby se dala nabít všechna vozidla, které nabití potřebují. Ale to je jen jeden z problémů, vůbec se tu nebavíme o ceně, kolik bude stát finančně i co do emisí vybudování přenosové soustavy, nesmyslem o tom, že elektrické vozy jsou bezemisní - těžba všech surovin pro baterie, jejich výroba, likvidace, elektřina pocházející z plynových a uhelných elektráren pro nabijeni a tak bychom mohli pokračovat dál... Pro někoho ano, ale ne pro všechny, takže zákazy a nařízení jsou jednoznačně špatně.

jeníček54
13. dubna 2023 • 14:30

on je ekolog jako já miliardář

bob
13. dubna 2023 • 11:14

Je to divný, protože lidstvo po celou svojí existenci hledalo cesty jak zvýšit svojí mobilitu a pokaždé, když tu cestu našli, tak nás to posunulo o světelné roky dopředu, takže tuhle snahu o to aby si lidi nemohli koupit auto nechápu.

Enik63
13. dubna 2023 • 10:57

Tak to je na tom Ondra hodně špatně buď s penězi nebo se zdravím. Pokud totiž nedojde k zásadnímu zlomu ve vývoji akumulátorů, pak je to asi spíš elektrodebilita. Podmínkou ovšem navíc je levná a čistá elektřina, což je dnes spíš utopie než realita.

Q
13. dubna 2023 • 7:27

Škoda bude mít na domácím trhu velký problém. Její zákaznickou bázi tvoří firemní flotily s velkým nájezdem, pro kterou se elektromobily nehodí, a konzervativní privátní zákazníci, kteří by možná splnili popis idelaního uživatele elektromobilu, ale chtějí to, co už používají desítky let a nechtějí platit prémiovou cenu. Navíc Škoda dlouhodobě těžila z poptávky těch nejkonzervativnějších zákazníků na sekundárním trhu ojetin, což zvyšovalo zůstatkové ceny aut a zlepšovalo tím zvuk značky. Tyto pozice na trhu se budovaly desítky let a několik videí se známými osobnostmi to nemůže změnit.

spekulace
14. dubna 2023 • 11:20

Na to už se možná tlačí z jiné strany EU přes směrnici CSRD, a s tím související nefinanční reporting ESG. Pokud bude nějaká možnost vylepšovat výsledky v takovém reportování přes nákupy elektromobilů do firemních flotil, tak se to možná v budoucích prodejích elektromobilů nějak projeví?

Jiří
13. dubna 2023 • 5:53

Jde jim o to, aby razantně ubylo aut. Elektromobilita je jenom taková vějička, aby si lidi mysleli jakože "ekologie", i když ekologicky to bude naopak totální průšvih.

Jakub
13. dubna 2023 • 0:09

Chtělo by to ještě nějaké opravdu rodinné auto na takové to klasické rodinné převážení vzduchu a občasné naložení po střechu...s dojezdem a za lidovou cenu :-D

FUZO
12. dubna 2023 • 20:55

Elektromobily nejsou řešení pro jakékoliv sídliště. Je to řešení pouze pro určitou sortu lidí. Vlastní dům a ideálně FVE. A poté do městských služeb a firem. A celé to vypadá jako pokud zbavit lidi mobility. Mobilita bude výsadou pouze horních 10k

Josef
13. dubna 2023 • 21:39

Zregistroval jste jak šel vývoj mobilů tak se snižovala cena a budovala infrastruktura, a na počátku to byla jen hračka pro horních 10tis??

homer
14. dubna 2023 • 9:16

Protože provoz mobilu trvale generuje zisk konkretnímu operátorovi. Provoz vozidla generuje zisk nárazově při tankovani/dobíjení anebo servisu a to různým dodavatelům.

WRC Fabia R2 Twincharger
12. dubna 2023 • 19:03

Mě přesvedčují mé zisky z ceny akcií ČEZu. Napral jsem tam na tenhle akciový titul celé portfolio a teď nevím co udělám s peňezi jestli to prodám. Jen dividenda má být okolo 12,9 % ..ale dobrá, počkám si na tu Fábku v elektrice a pak popřemýšlím. Bohatý máš pak jiné manýry, noB-] to už pak jezdíš o dost pomaleji.

Tak je to
12. dubna 2023 • 19:00

Lemtat nespresso, nosit Gucci a Tag Heuer, to všechno je cool. Na Vetchého se mračit nebudu.Jen mi to připadá jako jeden z dalších podrazů současné a minulé vlády na lidi. EV nekladli žádný odpor, vše hladce schválili, dokonce ani nechtěli syntetická paliva, to se až pak začali lísat k Němcům. (A stejně bude syntetika stát 100 kč/l, takže to pro běžné nájezdy nebude vhodné). A na nutnou infrastrukturu kašlou. ČEZ postaví pár 50kw dobíječek, možná 1-2 350kw vedle trafačky a konec. Takže infrastruktura na nic.

Honimir
13. dubna 2023 • 7:04

Jo český pepici s kde jakou starou opečovávanou herkou rozumí všemu nejlíp.Syntetický paliva je třeba i blbej methan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-gasKterej má jen o něco nižší účinnost cyklu než vodík. Je teda super na uskladnění energie mezi sezónami. Infrastruktura je skoro všude.Díky tomu půjde na jezdit s benzíňaky pěkně dlouho. Jedničkový ovce v dehtu to ale budou mít spočítaný.

Tak je to
13. dubna 2023 • 7:27

Arabové vyvíjí syntetiku pro spalováky a jsou prý schopni se dostat na výrobní náklady 1.5-2.0 usd / l. Porsche v J Americe údajně na 2.0 usd. Jaké info od výrobců jsi zachytil ty, Pepíku?

Neev
12. dubna 2023 • 18:31

Pan Vectchy je super herec i člověk, si myslím, ale holt peníze nesmrdi, asi bych taky kyvnul za určitý obulus. A to ev nemám ani trochu rád.

Black
12. dubna 2023 • 18:28

malé auto - cena - nesmysl... počet nabíjecích stanic se nedá srovnávat s počtem benzínek, kde je x stojanů a pokud je plno, počkáte 4min. než řidič před vámi odjede. Udávané výhody jako parkování, dálnice...platí teď. Za rok, za dva už nebudou a navíc se musí zdanit brutálně elektřina kvůli výpadku spotřební daně a to bude raketa. V létě to je možná ekologičtější nabíjení, ale v zimě FVE jede na 10 až 20% a sotva uživí pračku, natož auto. Nic proti, ale připravme se na to. Za 15 let to bude třeba smysluplné.

Pavel
12. dubna 2023 • 18:23

Pan Vetchý je dobrý a šikovný herec. Možná i šikovnější než například paní Jiřinka Bohdalová, tedy co se týče jeho schopnosti získat role.
V poslední době se z něj stává i mentor.
Nepřekvapuje tedy, že je trendy i v názorech na elektromobilitu, zvláště pak tehdy, když to nedělá zadara.
Pavel.

Adyk
12. dubna 2023 • 18:06

Když dostane správné grošíky, tak nám bude vychvalovat i auta na dřevoplyn.

Mirek
12. dubna 2023 • 18:02

Ale jo, smysl a právo na existenci určitě mají, ale ne za cenu, že nám jsou vnuceny tím, že se zlikviduje výroba automobilů se spalovacími motory, že se jistě v budoucnu chystá nějaké brutální znevýhodnění provozu vozidel se spalovacím motorem. Nemluvě o finanční nedostupnosti těchto vozidel pro většinu lidí, o nemožnosti nabíjet např. v sídlištích. Věřím že v budoucnosti elektrovozy budou tak vychytané, bude normální a přirozené na ně postupně přejít. Ale za současného stavu se mi jeví jako nesmysl si takové auto pořizovat.

zdenda
12. dubna 2023 • 17:27

Dobrá myšlenka..jednou to bude fakt fungovat..Ovšem politik vymyslí pouze zákon..nikoliv funkční systém..Vše zbytečně uspěchaný a direktivně nařízený..Proto to minimálně 30 let nebude fungovat..Není dost energie..Myslīm,že zvītězí vodīk a alternativní paliva.

Mino
12. dubna 2023 • 18:35

Není dost energie, a proto zvítězí vodík a alternativní paliva, která té elektrické energie pro svou výrobu potřebují ještě násobně tolik? U vodíku je to asi 2-3krát více, u alternativních paliv asi 6-8krát.

Budom
12. dubna 2023 • 17:20

Pan Vetchý je super chlap, rovný poctivý ap. Ale jak se říká peníze nesmrdí. Je to jeho práce stejně jako u pana Dlouhého a reklamy na El. Škodovky.. Na jeho osobní názor se nikdo neptá.. A to je matoucí.. Kdyby se trošku ponořil hlouběji do problémů také by třeba zjistil že to nejen ne ekonomické a i ne ekologické a vůbec nedokáže splnit nároky normálního motoristy... Jako je cena, praktičnost, dojezd, nabíjení ap.. Když vyrobí škoda El. Autíčko do města do 400 tis Kč.. Ok super ale malé auto za Mega a velké SUV za 1.6 až 2 mega s dojezdem po dalnici do 200 km je úplne mimo realitu...

Grizzly
12. dubna 2023 • 17:12

Elektromobilita mi smysl zatím určitě nedává. A její prosazování silou už vůbec ne. Ale když mi Škoda zaplatí, jako p. Vetchému, klidně budu říkat nahlas, jak je to super. 🤣

akaj
12. dubna 2023 • 16:44

Jako zajímalo by mě jeho přesvědčení s mým normálním platem...

jozka
12. dubna 2023 • 15:34

Co se tyce nadpisu... ano, souhlasim, ze se nas snazi presvedcit. Ostatne, je to herec, dostal za to zaplaceno.

Pavel
12. dubna 2023 • 19:08

je to všechno velká lež a za prochy to hodný herec podepíše, když ne on tok to udělá kdoliliv jíný.

Ladislav
19. dubna 2023 • 18:34

Souhlas, za peníze v Praze dům. Herci už neví kde by ty peníze sháněli. Dokud nebude mít EV dojezd (ne jen papíře) 800 km a cenu pro pracující lidi, tak ať si je strčí za klobouk. Mírně řečeno.

PoužívejteMozek
13. dubna 2023 • 10:01

Musím Vás zklamat. Pilulku na zvýšení IQ ještě nevynalezli. Do té doby budete bohužel ostatní pořád srát.

i20
12. dubna 2023 • 15:27

...ta 'udrzba baterie' to je marketingove na urovni treba jako 'udrzba naplne ostrikovace'.
Baterie proste funguje nebo ne. A kdyz ne, muzete to jedine zrecyklovat (narocnejsi nez vyroba nove), nebo proste nekde kde to nebude 'vadit' hodit do jamy a prejit buldozerem. Obavam se ze spravny bude pak 'b'. Ponevadz zisk a spech predevsim.Treba jak Americani navezli do Bhopalu tu chemikalii (a dopadlo to....nu hodte do guglu dokud to tam jeste je), jak zasr.ali celou polokouli jadernymi pokusy v Tichomori, anebo Soveti s jejich 'nas mnogo' pristupem v tovarne Mayak pripadne jak nahazeli do more cely reaktory z ponorek. Pochybuju ze ted to bude jinak. Tudle, nebude.

ko
13. dubna 2023 • 10:52

Mohl byste mi prosím napsat odkaz na zdroje vašich informací?

i20
15. dubna 2023 • 11:50

presne takhle se sbiraj informace. Hovno. Nic. Nebude. Debile.

Black
12. dubna 2023 • 18:36

Vůbec nesouhlasím s touhle propagací něčeho, co možná za 15 let bude dávat smysl, ale u baterií se mýlíte. Pokud nejde o některé modely Tesly, tak jdou opravdu měnit jednotlivé články a díky chlazení, ohřevu, elektronické stabilizaci, baterie degradují hodně pomalu. To se změnilo naprosto radikálně. Toyota dává neuvěřitelnou záruku na kapacitu. Následně baterie opět podle propagace bude fungovat v úložištích, bude se přeprodávat pro akumulaci do domů, atd... než dojde k úplnému odpisu, tak to bude 20 let. Ale to je tak všechno, co lze vzít v úvahu. To že baterie degraduje i v čase je pro svátečního řidiče šílenost, cena auta taky a nechápu, proč by měl někdo dát mega za auto, když jede občas nakupovat, nebo na hřbitov. Tady je největší problém ten tlak a nařizování. Je obrovská skupina lidí, kteří se zaseknou z principu a to je i můj případ. Koupil jsem Mustanga 5.0 ač ho vůbec nepotřebuju, ale vyloženě na truc evropským zeleným extremistům. A to jsem fakt chtěl původně nějaký silný elektromobil.

homer
13. dubna 2023 • 14:44

Chemický procesy v akumulátoru nezastavíš kdybyses na hlavu stavěl. X nabijecich cyklů a fertig. Kapacitu a životnost ti nalžou jakou uneseš.

PoužívejteMozek
13. dubna 2023 • 8:24

A proto evropské automobilky budou plně na Elektro samý dříve, než si přeje EU.
A proto asijské automobilky mají největší výrobu.
A proto se v Asii prodá nejvíce ev.
Fakt miluji tyhle "mýty", výmluvy co pořád dokola píšete a očividně toho moc nevíte.Já doufám, že se v Evropě zakazou sebevraždy a pak půjdete z trucu udělat opak ;)
Vždyť to má smysl. No ne?

Budom
13. dubna 2023 • 8:46

Proc nejezdí třeba politici povinně v El. Autech aby šli příkladem..?? Protože zjistili že by nikam ne dojeli. A v Číně také jen v Pekingu pár velkých městech aby vůbec měli čím jezdit. Normální spalovakum tam trvá přihlásit i rok a nebo v loterii.. El. Auto za 1 den.. Zbytek ciny ani neví že nějaké El auta existují..

PoužívejteMozek
13. dubna 2023 • 9:58

No to se těžko hádá s někým kdo vše ví...
Tak hele. Fakta :
V Číně byl aktuálně poměr nových elektrických vozu 22 procent. Cca 6 milionů. Což je už velká suma.
Politici taky kupují ev. Používají hlavně na městské ježdění, k čemuž jsou určitě ev nejvhodnější.
A celkově. Co to má sakra společného s tím že samy automobilky přecházejí na EV dříve než by to mělo být povinné. Přičemž se to neustále posunuje, naposledy z původního plánu 2035?
Nikdo jim to nenařizuje. Chtějí samy. A vy na to napíšete, že to politici nutí? Proto jsem napsal činu před tím. Čína a celkově Asie jsou největší výrobci aut a taky se jich nejvíce zde prodává, aniž by to někdo příkazoval.
Takže ještě jednou. Co to má sakra společného s tím, zda nějací politici jezdí ev?
Neustále vytahujete mýty, které nedávají smysl.
Baterie se taky jednoduše recyklují. A rozhodně to není dráhy proces!
Zkuste si dohledat novou fabriku na Slovensku, založenou loňský rok, na recyklaci baterií.
Dokonce jdou najít videa s celým procesem, kde vidíte jak se to dělá.
A nemyslete si. Mám taky spalovák. Dokonce jen dva roky starý.
Nebýt v bytovce, tak už mám taky ev..
Protože to je jedna z mála nevýhod, která se za pár let určitě vyřeší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Papo
16. dubna 2023 • 13:11

Já si tedy dovolím odpovědět, proč automobilky přecházejí na EV dříve, než je to povinné. A pokusím se parafrázovat. Pokud vám někdo někdo nastaví podmínky, že můžete vyrábět pivo nebo víno do roku 2035, nicméně pivo zatíží emisní povolenkou, nastaví, že pivo se může vařit pouze v kotlích ze stříbra a musí být skladováno v křišťálových lahvích. Pak vám taky řekne, že na pěstování vinné révy dostanete dotaci a taky vám dají příspěvek na recyklaci a vymývají vinných lahví. Co budete produkovat, sám a o své vlastní vůli?

Doporučujeme

Články odjinud