Husmen 699 GTO: možná někdy

Emre Husmen představil studii sporťáku s legendárním označením GTO. Futuristické pojetí se možná dočká produkčního provedení.

Základem pro přestavbu posloužilo současné Ferrari 599 GTB Fiorano, ze kterého si studie ponechala i části siluety, ovšem zbylá se odkazuje na model Ferrari 250 GTO. Moderní pojetí vcelku solidně navazuje na svého předchůdce, ovšem kus bizarnosti je i zde.

O pohon vozu se stará stejný šestilitrový dvanáctiválec jako u modelu 599 GTB, případně upravený osmiválec s přeplňováním, který lze najít v modelu F430. Tento motor má navíc spalovat i palivo E85.

Díky použití lehkých materiálů je studie 699 GTO o více než 200 kg lehčí, než model 599, což se má projevit na lepší dynamice i ovladatelnosti. Zajímavostí je také nasazení hydropneumatického odpružení, které má zajistit komfort a zároveň sportovní jízdu.

Samotný tvůrce, student italského designérského institutu IED, o studii prohlásil, že v podstatě nebrání nic k tomu, aby se vyráběl i v reálném provedení, ale na druhou stranu, podobná slova zde padla již mnohokrát a podobný vůz se nikdy na výrobní lince neobjevil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Husmen 699 GTO
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků