Husák a Bublan porušovali rychlost, policie ale stíhá jejich pronásledovatele

Jistě si vzpomínáte na případ policejního prezidenta Husáka, který porušoval rychlost na dálnici, byl u toho přichycen reportéry MF Dnes a následně se za to sám exemplárně potrestal. Možná si vzpomnete i na případ, který probleskl TV Nova - jistý pan Pivoňka ve svém autě natrefil na služební vůz ministra vnitra Bublana, který bez použití majáku jel po dálnici D1 rychlostí okolo 170 km/h. Pan Pivoňka jel chíli za ním a mobilním telefonem jeho jízdu natočil. I tento případ byl značně medializován, zde se ovšem nestalo nic, pan ministr samozřejmě neřídil a zbytek zřejmě vyřešili jeho podřízení interně ("No tak Franto, dávej bacha jestli za Tebou někdo nejede když to valíš po D1...").

Už to samo o sobě je komické či spíše tragikomické, korunu všemu ale nasadila policie, která vyšetřuje jak novináře, tak pana Pivoňku pro podezření z porušení povolené rychlosti, druhého jmenovaného navíc za držení hovorového zařízení za jízdy. Vnímaje věc separátně bych proti postupu policie bych nic neměl, zmiňovaní porušili zákon, ač k tomu nebyli nijak oprávněni a není žádný důvod je za to nepotrestat. Jejich důvody sice můžeme označit za šlechetné, ale ignorováním jejich přestupku bychom vytvářeli nebezpečný precedens - pakliže ve "vyšším zájmu" sami zákon porušujeme, je to v pořádku. Ale který zájem je dost "vysoký", aby k tomu opravňoval? Tím bychom se dostali jen do spletité diskuse, ze které není cesty ven. Na dodržování zákona zde bdí policie, zavolat 158 může každý. Navíc redaktoři MF Dnes mají jistě dost legálních možností, jak přestupce nachytat, změřit policejního prezidenta radarem není problém.

Přesto je celá věc tristní a to prostě a jenom proto, že zde na zcela rovnoprávné jedince neplatí jeden metr. Policie (resp. jiné tomu příslušné orgány) buď nijak nebo jen velmi laxně řeší případy pana Husáka a řidiče pana Bublana, zato horlivě vyšetřují ty, kteří na jejich chování upozorňovali jistě i s vědomím toho, že za své chování mohou být potrestáni. Výsledkem ale má být jen to, že opravdu potrestáni budou oni sami. Pan Husák si odpyká svůj samotrest a řidič pana Bublana zřejmě nikdy nebude identifikován. Pánům novinářům a panu Pivoňkovi ale ukážeme zač je toho loket, bez ohledu na to, že jejich jednání bylo vyprovokováno nestoudným chováním pomazaných hlav. Přinesli svou kůži na trh a odejdou akorát bez ní, na druhé straně se nestane nic.

Štěstí pro vyšetřované je, že jejich přestupky jsou objektivně neprokazatelné, pan Pivoňka se sice přiznal v televizi, ale přiznání není důkaz a nyní snadno může říci, že nejde o jeho záznam a jen se chtěl předvést v televizi. U novinářů MF Dnes bude jistě možné něco podobného. Ale má toto být ten správný závěr celé kauzy? Čtyři přestupky a žádný trest? Odpovědět si, milí čtenáři, jistě dokážete sami. Nakonec bude nejtvrdším trestem v celém případu "samovazba" pana Husáka...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků