Husák a Bublan porušovali rychlost, policie ale stíhá jejich pronásledovatele

Husák a Bublan porušovali rychlost, policie ale stíhá jejich pronásledovatele

Jistě si vzpomínáte na případ policejního prezidenta Husáka, který porušoval rychlost na dálnici, byl u toho přichycen reportéry MF Dnes a následně se za to sám exemplárně potrestal. Možná si vzpomnete i na případ, který probleskl TV Nova - jistý pan Pivoňka ve svém autě natrefil na služební vůz ministra vnitra Bublana, který bez použití majáku jel po dálnici D1 rychlostí okolo 170 km/h. Pan Pivoňka jel chíli za ním a mobilním telefonem jeho jízdu natočil. I tento případ byl značně medializován, zde se ovšem nestalo nic, pan ministr samozřejmě neřídil a zbytek zřejmě vyřešili jeho podřízení interně ("No tak Franto, dávej bacha jestli za Tebou někdo nejede když to valíš po D1...").

Už to samo o sobě je komické či spíše tragikomické, korunu všemu ale nasadila policie, která vyšetřuje jak novináře, tak pana Pivoňku pro podezření z porušení povolené rychlosti, druhého jmenovaného navíc za držení hovorového zařízení za jízdy. Vnímaje věc separátně bych proti postupu policie bych nic neměl, zmiňovaní porušili zákon, ač k tomu nebyli nijak oprávněni a není žádný důvod je za to nepotrestat. Jejich důvody sice můžeme označit za šlechetné, ale ignorováním jejich přestupku bychom vytvářeli nebezpečný precedens - pakliže ve "vyšším zájmu" sami zákon porušujeme, je to v pořádku. Ale který zájem je dost "vysoký", aby k tomu opravňoval? Tím bychom se dostali jen do spletité diskuse, ze které není cesty ven. Na dodržování zákona zde bdí policie, zavolat 158 může každý. Navíc redaktoři MF Dnes mají jistě dost legálních možností, jak přestupce nachytat, změřit policejního prezidenta radarem není problém.

Přesto je celá věc tristní a to prostě a jenom proto, že zde na zcela rovnoprávné jedince neplatí jeden metr. Policie (resp. jiné tomu příslušné orgány) buď nijak nebo jen velmi laxně řeší případy pana Husáka a řidiče pana Bublana, zato horlivě vyšetřují ty, kteří na jejich chování upozorňovali jistě i s vědomím toho, že za své chování mohou být potrestáni. Výsledkem ale má být jen to, že opravdu potrestáni budou oni sami. Pan Husák si odpyká svůj samotrest a řidič pana Bublana zřejmě nikdy nebude identifikován. Pánům novinářům a panu Pivoňkovi ale ukážeme zač je toho loket, bez ohledu na to, že jejich jednání bylo vyprovokováno nestoudným chováním pomazaných hlav. Přinesli svou kůži na trh a odejdou akorát bez ní, na druhé straně se nestane nic.

Štěstí pro vyšetřované je, že jejich přestupky jsou objektivně neprokazatelné, pan Pivoňka se sice přiznal v televizi, ale přiznání není důkaz a nyní snadno může říci, že nejde o jeho záznam a jen se chtěl předvést v televizi. U novinářů MF Dnes bude jistě možné něco podobného. Ale má toto být ten správný závěr celé kauzy? Čtyři přestupky a žádný trest? Odpovědět si, milí čtenáři, jistě dokážete sami. Nakonec bude nejtvrdším trestem v celém případu "samovazba" pana Husáka...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků