Husák a Bublan porušovali rychlost, policie ale stíhá jejich pronásledovatele

Jistě si vzpomínáte na případ policejního prezidenta Husáka, který porušoval rychlost na dálnici, byl u toho přichycen reportéry MF Dnes a následně se za to sám exemplárně potrestal. Možná si vzpomnete i na případ, který probleskl TV Nova - jistý pan Pivoňka ve svém autě natrefil na služební vůz ministra vnitra Bublana, který bez použití majáku jel po dálnici D1 rychlostí okolo 170 km/h. Pan Pivoňka jel chíli za ním a mobilním telefonem jeho jízdu natočil. I tento případ byl značně medializován, zde se ovšem nestalo nic, pan ministr samozřejmě neřídil a zbytek zřejmě vyřešili jeho podřízení interně ("No tak Franto, dávej bacha jestli za Tebou někdo nejede když to valíš po D1...").

Už to samo o sobě je komické či spíše tragikomické, korunu všemu ale nasadila policie, která vyšetřuje jak novináře, tak pana Pivoňku pro podezření z porušení povolené rychlosti, druhého jmenovaného navíc za držení hovorového zařízení za jízdy. Vnímaje věc separátně bych proti postupu policie bych nic neměl, zmiňovaní porušili zákon, ač k tomu nebyli nijak oprávněni a není žádný důvod je za to nepotrestat. Jejich důvody sice můžeme označit za šlechetné, ale ignorováním jejich přestupku bychom vytvářeli nebezpečný precedens - pakliže ve "vyšším zájmu" sami zákon porušujeme, je to v pořádku. Ale který zájem je dost "vysoký", aby k tomu opravňoval? Tím bychom se dostali jen do spletité diskuse, ze které není cesty ven. Na dodržování zákona zde bdí policie, zavolat 158 může každý. Navíc redaktoři MF Dnes mají jistě dost legálních možností, jak přestupce nachytat, změřit policejního prezidenta radarem není problém.

Přesto je celá věc tristní a to prostě a jenom proto, že zde na zcela rovnoprávné jedince neplatí jeden metr. Policie (resp. jiné tomu příslušné orgány) buď nijak nebo jen velmi laxně řeší případy pana Husáka a řidiče pana Bublana, zato horlivě vyšetřují ty, kteří na jejich chování upozorňovali jistě i s vědomím toho, že za své chování mohou být potrestáni. Výsledkem ale má být jen to, že opravdu potrestáni budou oni sami. Pan Husák si odpyká svůj samotrest a řidič pana Bublana zřejmě nikdy nebude identifikován. Pánům novinářům a panu Pivoňkovi ale ukážeme zač je toho loket, bez ohledu na to, že jejich jednání bylo vyprovokováno nestoudným chováním pomazaných hlav. Přinesli svou kůži na trh a odejdou akorát bez ní, na druhé straně se nestane nic.

Štěstí pro vyšetřované je, že jejich přestupky jsou objektivně neprokazatelné, pan Pivoňka se sice přiznal v televizi, ale přiznání není důkaz a nyní snadno může říci, že nejde o jeho záznam a jen se chtěl předvést v televizi. U novinářů MF Dnes bude jistě možné něco podobného. Ale má toto být ten správný závěr celé kauzy? Čtyři přestupky a žádný trest? Odpovědět si, milí čtenáři, jistě dokážete sami. Nakonec bude nejtvrdším trestem v celém případu "samovazba" pana Husáka...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků