Mazda MX-5 v podání Španělů bere dech. Hurtan Grand Albaycín ani nestojí moc

Legendární Hurtan se v minulosti nebál retro Chrysleru ani rodinného Jeepu. Nyní se pustil do Mazdy.

Chrysler PT Cruiser se krátce po uvedení stal ikonou. Na trh vstoupil jako retro poježdění pro rodinu v roce 2000 a z trhu v tichosti odešel až po deseti letech. Podobně na tom byl i model Prowler, který vznikl jako moderní hot rod, ale ten ještě víc cool a zahrál si i v několika filmech.

PT Cruiser se stal oblíbencem u karosáren. Dokonce existuje i jako pohřební vůz. Zajímavé retro upravuje i španělská společnost Hurtan, která z původního modelu dělá opravdu bizarně vypadající kupé, které jakoby z oka vypadla evropským vozům z období 30. a 40. let minulého století (v galerii).

Nové kusy Astonu Martin Vantage V12 Zagato se ukazují světu. Vznikají v párech

Nové kusy Astonu Martin Vantage V12 Zagato se ukazují světu. Vznikají v párech

Nyní společnost přišla s dalším modelem, tentokrát už ale Chrysler pod novou karoserií nenajdete. Tvůrci totiž vsadili na aktuální generaci Mazdy MX-5 (ND). Výsledkem je sportovní vůz s dvoubarevnou karoserií, který bude k dispozici nejen jako kabriolet, ale i jako targa. 

Pod kapotou vozu s označením Grand Albaycín můžete mít patnáctistovku i dvoulitr s výkonem 184 koní. Silnější motor je k mání i s automatickou převodovkou, jinak se Hurtan spoléhá výhradně na šestistupňový manuál. Menší motor roztáhne retro sporťák na 204 km/h, větší až na 219 km/h.

Nový sporťák dostal tvář od designéra TVR. Pod kapotou modernu nečekejte

Nový sporťák dostal tvář od designéra TVR. Pod kapotou modernu nečekejte

K dispozici jsou dvě verze: klasická Heritage a luxusní Bespoke. Liší se především lakem. Základní varianta Heritage ve verzi kabriolet vyjde na 59.000 eur (1.543.000 Kč). Nejdražší je Bespoke Targa za 82.300 eur (2.153.000 Kč). Vnitřek vozu pozná asi každý fanoušek Mazdy, tolik kůže v MX-5 ale ještě asi neviděl. Ceny se zdají být vysoké, ale vzhledem k tomu, že dostanete vlastně kompletně přepracovaný malosériový sporťák, připadají nám adekvátní.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků