Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Už od začátku bylo jasné, že si papež František sněhobílý supersport nenechá. Za necelé dva týdny proběhne dražba, ve které by mohl vůz vynést až 9 milionů korun.

Když v polovině listopadu loňského roku obletěla svět zpráva o novém vozidle papeže Františka, nikdo nemohl očekávat, že půjde o způsob, kterým bude svatý otec „po práci“ čistit hlavu. Šlo o unikátní Lamborghini Huracán LP 580-2. Kdepak, nemělo se stát dalším papamobilem – vůz byl věnován přímo italskou automobilkou s býkem ve znaku pro charitativní účely.

Papež dostal speciální Lamborghini Huracán. Stane se z něj nový papamobil?

Papež dostal speciální Lamborghini Huracán. Stane se z něj nový papamobil?

Vůz je dílem programu Lamborghini Ad Personam a jeho zbarvení má odkazovat na vlajku Vatikánu. Základem je bílý lak Bianco Monocerus, doplněný o pruhy v odstínu Giallo Tiberino. Podobných aut by po světě teoreticky mohlo jezdit hodně, jenže pouze jediné je opatřeno prvkem, který dokonale zkopírovat nelze – podpisem samotného papeže na kapotě.

Kolik stojí roční provoz Lamborghini Huracán? Málo, dokud se něco nepokazí…

Kolik stojí roční provoz Lamborghini Huracán? Málo, dokud se něco nepokazí…

Unikátní Huracán byl od představení uschován, jeho velký den se však blíží. Už 12. května totiž v Monaku proběhne dražba, kterou má pod palcem aukční síň RM Sotheby’s. Podle odhadů by vůz mohl být prodán až 350.000 eur, což je v přepočtu více než 8,9 milionu korun. Rovných sedmdesát procent z výdělku papež věnuje iráckému městu Ninive, které bylo obléháno jednotkami ISIS, zbytek bude rozdělen mezi charitativní organizace.

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Papežův Huracán nicméně není speciální jenom díky pozadí jeho vzniku. Jak název napovídá, jedná se vlastně o základní model, který má na rozdíl od verze LP 610-4 hnaná pouze zadní kola. Na ta posílá atmosféricky plněný desetiválec o objemu 5,2 litru výkon 427 kW (580 koní), tedy o 30 koní méně než čtyřkolka.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků