Hurá prázdniny, pojďme se pozabíjet

Přiblížily se nejproblematičtější dny roku. Děti ukončily školní docházku a na silnicích se schyluje k jatkám. Nebo to tentokrát bude jinak?

Opakuje se to každým rokem. Ty je již tak problematický provozen obohacen i o ty, kteří zkrátka musí hned zkraje prázdnin vyrazit na dovolenou. Policejni statistiky i média každoročně varují, ale zřejmě marně. Češi se jen velmi pozvolna začínají přizpůsobovat světovému trendu v otázce časování dovolené a odjezdu na ni. Poslední červnové dny se odpolední provoz mění v bojiště a řidiči agresivně a sveřepě honí každou minutu, protože se již vidí na zahradě u babičky nebo na pláži u moře. A to i s rizikem, že na vysněnou dovolenou mohou přijet se zpožděním, ale třeba také vůbec.

K potížím přispívají i práce na silnicích, naplánované právě na léto. Seznam objížděk a uzavřených jízdních pruhů se rozšiřuje a ačkoli je práci silničářů třeba kvitovat s povděkem, často se stává, že uzávěrky jsou rozmístěny nesmyslně a nekoncepčně. I letos bychom takových našli několik.

Běžným a zvláště na dálnici všeobecně tolerovaným nešvarem bývá třeba absence značky, která by ukončovala platnost předchozího snížení rychlosti. Čeká mě za horizontem vyfrézovaná vozovka? Nebo ten traktor kosící trávu podél cesty byl jediným avizovaným nebezpečím? Tak či onak jsou řidiči často nuceni fakticky porušit pravidla, aby zabránili krizovým situacím.

Proto bychom chtěli všechny naše čtenáře poprosit, aby si na první prázdninové dny dávali pozor. Je třeba se na komplikace připravit a snažit se zvládat je s chladnou hlavou a v klidu. Protože komplikace takřka určitě přijdou a je jen na nás, jestli ve finále budou znamenat pouhé časové zdržení, nebo masakr. Musíme si uvědomit, že si na dovolenou jezdíme odpočinout, a nikoli se ještě více vystresovat. Nevím jak vy, ale třeba já se snažím udělat si z každé delší jízdy svátek. A ještě k těm dopravním omezením. Pokud o nějakém víte, podělte se o něj třeba s ostatními čtenáři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků