Hummer po změně majitele změní zřejmě i svůj charakter

Propadající se prodeje a problémy koncernu, které vyústily až do vyhlášení bankrotu, urychlily rozhodnutí společnosti General Motors definitivně prodat značku Hummer a zbavit se tak alespoň nějaké zátěže. Bohužel GM o společnostech, které projevily zájem o Hummer mluvit nechce, víme pouze to, že kromě čínského koncernu Tengzhong jsou ve hře ještě další dvě společnosti, přičemž jedna z nich je americká. Zároveň se spekuluje o zbývajícím hráči, jímž zřejmě bude ruský výrobce těžké techniky. V souvislosti se změnou majitele se ale nabízí další otázky a to zejména ohledně toho, co vlastně bude Hummer v budoucnosti vyrábět a jak se změní jeho charakter.

Jediné, v čem je trochu více světla, jsou plány čínského Tengzhongu, který by se po odkoupení vydal na cestu snižování velikosti a spotřeby. I tak lze ale tyto kroky považovat za takřka nezbytné ze strany kohokoliv, kdo Hummer koupí, jelikož poptávka po velkých silných vozech jistě a možná i nenávratně klesá. Nelze samozřejmě očekávat, že Hummer začne rázem produkovat úsporné kompaktní modely do města, nejasné však je kde až samotný „downsizing” skončí.
Hned první vlaštovkou by měl být nový „vstupní model“ H4, o němž se spekuluje již od roku 2007, kdy začal pomalu nabírat i reálnější kontury. Později se však problémy společnosti prohlubovaly, a tak H4 takřka zamířila „k ledu“. Po převzetí společnosti novým majitelem by však nejmenší H4 byla o pořádný kus blíže k výrobě. Podle slov výkonného ředitele Hummeru automobilka nebude obcházet ani alternativní formy pohonu a celkově zapracuje na tom, aby byla nabídka mnohem pestřejší. I tak to ale nebude lehký boj...
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hummer H3T
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků