Hummer po změně majitele změní zřejmě i svůj charakter

Propadající se prodeje a problémy koncernu, které vyústily až do vyhlášení bankrotu, urychlily rozhodnutí společnosti General Motors definitivně prodat značku Hummer a zbavit se tak alespoň nějaké zátěže. Bohužel GM o společnostech, které projevily zájem o Hummer mluvit nechce, víme pouze to, že kromě čínského koncernu Tengzhong jsou ve hře ještě další dvě společnosti, přičemž jedna z nich je americká. Zároveň se spekuluje o zbývajícím hráči, jímž zřejmě bude ruský výrobce těžké techniky. V souvislosti se změnou majitele se ale nabízí další otázky a to zejména ohledně toho, co vlastně bude Hummer v budoucnosti vyrábět a jak se změní jeho charakter.

Jediné, v čem je trochu více světla, jsou plány čínského Tengzhongu, který by se po odkoupení vydal na cestu snižování velikosti a spotřeby. I tak lze ale tyto kroky považovat za takřka nezbytné ze strany kohokoliv, kdo Hummer koupí, jelikož poptávka po velkých silných vozech jistě a možná i nenávratně klesá. Nelze samozřejmě očekávat, že Hummer začne rázem produkovat úsporné kompaktní modely do města, nejasné však je kde až samotný „downsizing” skončí.
Hned první vlaštovkou by měl být nový „vstupní model“ H4, o němž se spekuluje již od roku 2007, kdy začal pomalu nabírat i reálnější kontury. Později se však problémy společnosti prohlubovaly, a tak H4 takřka zamířila „k ledu“. Po převzetí společnosti novým majitelem by však nejmenší H4 byla o pořádný kus blíže k výrobě. Podle slov výkonného ředitele Hummeru automobilka nebude obcházet ani alternativní formy pohonu a celkově zapracuje na tom, aby byla nabídka mnohem pestřejší. I tak to ale nebude lehký boj...
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hummer H3T
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků