Hummer H4: velký-malý bude, ale později

Je to téměř dva roky, co jsme přinesli první informace o čtvrtém modelu americké automobilky Hummer. Po ukončení výroby vojenského modelu H1 a malých prodejích velkého modelu H2 je třeba vyplnit výpadek prodejů. Samotný model H3, který je vůči svým sourozencům opravdový prcek, na to nestačí a navíc pro mnoho zákazníků je zase až příliš velký. Za loňský rok Hummer prodal 56 000 kusů modelu H3 a 14 000 kusů modelu H2. Plánovaný model H4 by se pak měl vyrábět v počtu 40 000 kusů ročně.

Opravdu klasické SUV, které ponese označení H4, přijde definitivně v roce 2010, tedy o dva roky později, než koncern General Motors avizoval loni na podzim. Tehdy uváděl, že produkční verzi představí nejpozději v roce 2008, ovšem nyní vše změnil a velký-malý Hummer bude na trhu o dva roky později.

Nejmenší z rodiny Hummerů se na trhu postaví proti velkým SUV jako je např. BMW X5, nebo Audi Q7. Půjde navíc o vůz, který se bude cítit dobře hlavně na silnicích a vše tomu bude podřízeno. Z původního ideálu Hummeru tak zbude pouze typická přední maska a jméno výrobce. Vše ostatní opustí tradice.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků