Hummer H2 a H3: klasici v novém

Americký výrobce muskulaturních vozů Hummer představil v New Yorku inovované modely H2 a H3. Co vše je jinak?

Hummer H2

Největší civilní model, na který už nestačí řidičák sk.B doznal vcelku výrazných změn. Zákaznicí si mohou dopřát zcela nový interiér, který se již blíží tradičnímu pojetí klasických vozů SUV. Nemusí si tak připadat jako v nějakém vojenském voze.

Předělaná je celá palubní deska a přístrojový panel. Nové jsou výplně dveří a také ovládací prvky jsou změněny. Nová je také třetí řada sedadel pro dva pasažéry.

O zábavu se nyní bude starat i DVD centrum s LCD panely u stropu vozu. Kožené čalounění, klimatizace s několika nezávislými okruhy, navigační systém, kamerový systém a mného dalšího bude již ve standardní výbavě.

O komfort se pak může starat i příplatkový vzduchový podvozek, který je ovšem doporučován jen pro vozy, které zůstanou na asfaltu a do terénu budou pohlížet jen z povzdálí.

Nově dostane také inovovaný, celo hliníkový, osmiválec 6,2 V8, který bude disponovat výkonem 288 kW (393 k) a točivým momentem 564 Nm. Výkon motoru je přenášen na všechna kola přes novou šestistupňovou automatickou převodovku. U ní je samozřejmá i redukční převodovka s možností uzávěrky jednotlivých diferenciálů.

Nový motor se má navíc postarat o daleko větší komfort. Proměnné časování ventilů a zvýšený volnoběh se totiž postaraly o to, že motor je daleko komfortnější a klidnější a netrpí tolik na nežádoucí vibrace. Agregát navíc plní i nejpřísnější americké normy, které vstoupí v platnost až v příštím roce.

Hummer H2 navíc dostal i nové bezpečností systémy, které byly původně určeny jen pro menšího bratra Hummer H3. Nový systém ABS s TCS se postará o bezpečnější brzdění na povrchu se špatnou adezi a TCS pak zlepší rozjezdy na štěrku, písku a dalších klouzajících površích.

Jenže je otázkou, zda jsou schopnosti Hummeru H2 vůbec tak důležité. Většina majitelů si jej nekupuje proto, aby brázdili divokým terénem, ale ze zcela jiných důvodů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hummer H2

Hummer H3

I když se může zdát, že větší číslo znamená větší auto, není tomu tak. Hummer H3 patří v rodině tohoto výrobce k nejmenším a zároveň k nejcivilnějším modelům.

Na rozdíl od většího modelu H2 se u „malé” há-trojky větší vizuální změny neodehrály. Interiér je až na pár detailů stále stejný. Za zmínku tak stojí jenom luxusní paket, který bude nyní k dispozici za příplatek a který v sobě obsahuje velký počet nadstandardních prvků.

Každopádně i tato zbytečnost, tedy Hummer H2, si vysloužila řadu inovací. Základem je rovněž nový osmiválcový motor a to o objemu 5,3 l. Ten disponuje výkonem 216 kW (295 k) a točivým momentem 430 Nm. To je proti předchozímu pětiválci obrovský nárůst. Výkon je přenášen také automatickou převodovkou, ovšem ta zde má jen čtyři rychlostní stupně.

H3 navíc získává i inovovaný stabilizační systém, kontrolu tlaku v pneumatikách, nové přední dvoustupňové airbagy, a to vše bude k dispozici v základní výbavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hummer H3
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků