Hummer H1 je zpátky! Mil-Spec udržuje legendární off-road při životě

Značka Hummer sice v roce 2010 oficiálně ukončila činnost, ale nadále se na trhu off-roadů objevuje řada společností, které vám nabídnou novodobou či renovovanou a řádně aktualizovanou verzi legendárního modelu H1.

Americká společnost Mil-Spec Automotive se přímo zabývá renovacemi a udržováním jména Hummer a jeho modelu H1 při životě. Na základě ojetých exemplářů poté vytváří modernizované varianty ikonického off-roadu pro širou veřejnost. Nesou označení M1.

V rámci takzvané „startovací edice“ nyní vznikl i tento kus s pořadovým číslem 003. Celkem přitom vznikne 12 exemplářů, z čehož bude šestice vozů kompletně specifikována dle přání zájemců. Zbytek bude nabízen v několika stupních výbavy.

Video:  Toto je čistě elektrický Hummer H1. Po nabití ujede 300 kilometrů

Video: Toto je čistě elektrický Hummer H1. Po nabití ujede 300 kilometrů

Každá renovace Mil-Spec začíná kompletním rozebráním vozu na holý rám, jeho analýzou a dalším zpevněním. Rozšířen je pak rozchod kol o 20 cm a revizí samozřejmě projde i celkové odpružení vozu. Karoserie tohoto pick-upu byla nakonec vyvedena ve speciálním matně šedém odstínu.

Pod kapotou renovovaného Hummeru se objevuje upravený 6,6litrový, přeplňovaný naftový osmiválec, který produkuje výkon 372 kW (500 koní) a teréňáku zajistí potřebný točivý moment celých 1355 Nm. Maximální rychlost modelu je udávaných 155 km/h.

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Interiér je nově přečalouněn, kůže na sedačkách je ručně prošívaná, nový je tříramenný volant a nechybí ani prémiový audiosystém. Původně zastaralému interiéru tak Mil-Spec vdechl alespoň částečně nový život.

Společnost se nelimituje pouze karoseriemi pick-upů. V nabídce uvádějí v podstatě všechny existující varianty modelu H1 od dvoudveřového či čtyřdveřového pick-upu, hard-topu s šikmou zádí až po velký „Wagon“ s prostorným kufrem. Zákazník si může rovněž připlatit za řadu off-road příslušenství od nárazníků, šnorchlů, světelných ramp až po nosiče rezervy.

Cenovky těchto renovací začínají na 218.499 dolarech, tedy v přepočtu na částce 4,8 milionu korun. Uvedené výrobní číslo 003 je poté svou výbavou o cosi dražší s cenou 5,3 milionu korun.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků