Hummer – nic pro civilisty?

Vypadá jako neohrabaný krab, když si to šine po silnici, ale sotva vyjede do terénu, předčí všechny vaše nejsmělejší představy. Takový nejspíš bude váš první pocit z Hummera.
Hummer – nic pro civilisty?
Koncem 70. let vyhlásila americká armáda soutěž o víceúčelové kolové vozidlo nové generace, s vysokou průchodivostí, spolehlivé a nenáročné na údržbu. Předpokladem úspěchu byly také bezvadné jízdní vlastnosti, výkon a vysoká životnost. V této soutěži nakonec Klepněte pro větší obrázekzvítězila automobilka AM General s vozidlem, kterému se později začalo říkat HUMVEE. Toto vozidlo je dodnes používáno při náročných vojenských úkolech, naposledy při operaci v Kuvajtu. Zlom nastal v roce 1992, kdy automobilka začala vyrábět i civilní verzi vozidla pod názvem Hummer. Zároveň s tím začalo být vozidlo používáno v průmyslu, službách a v zemědělství.

Vozidla Hummer se vyrábějí s turbodieslovým motorem V8 s přímým vstřikováním, objem válců dosahuje téměř 6,5 l. Motor dosahuje výkonu 145 kW při 3400 ot./min. Automobil zrychlí z 0 na 100km/h za 20 vteřin. Hummer může jet rychlostí až 135 km/h, Klepněte pro větší obrázekpřičemž se spotřeba, v běžném terénu , pohybuje kolem 20 l nafty na 100 km.

Vozidla Hummer už na první pohled působí velmi mohutně a robusně, proto mnohé překvapí poměrně malý prostor pro cestující. Prostředkem vozidla se totiž táhne poměrně velký tunel, pod kterým je ukryt motor. Do vozidla se pak vejdou maximálně čtyři osoby. Jinak je výbava automobilu nečekaně bohatá. V téměř vojenském vozidle pak objevíte klimatizaci, elektricky ovládaná okna, vyhřívání předních skel, tempomat,centrální zamykání a výkonný audiosystém. Specialitou pak je přečerpávání paliva z hlavní nádrže do přídavné a Klepněte pro větší obrázekmožnost měnit tlak v pneumatikách i v průběhu jízdy.

Lidi „ od Hummerů“ poznáte snadno podle svitu v očích, kdykoli se zmíníte (pochvalně!) o jejich miláčkovi nebo kdykoliv se na něj oni sami zahledí. Jejich nadšení se snadno přenese i na vás, a tak se náhle přistihnete, jak na nich mámíte svezení. Většinou uspějete, protože tito nadšenci vám rádi předvedou, co Hummery umí. A umí toho dost: vycouvat i vyjet téměř kolmý kopec, jezdit v neuvěřitelném náklonu a poradí si s jakýmkoli povrchem terénu i vozovky. Pokud vás majitel Hummera pustí k řízení ( jen velice nerad ), zažijete úžasný pocit neomezených možností. Ale poté, co navnaděni, projevíte bližší zájem o jeho koupi či zapůjčení, dočkáte se patrně jenom pokrčení rameny lidí v maskáčích ( až teď si toho všimnete ) a lakonické odpovědi, že „ To není auto pro civilisty!“

Ale nenechte se odradit, a to i přesto, že nemáte tučné konto v bance, protože být „hummeristou“ je poměrně nákladné. Naštěstí je možné si vůz i jenom půjčit a na přilehlém cvičišti se pořádně vyřádit. Možná zjistíte, že Hummer je přesně to pravé pro vás - tak co tady sakra dělají ti civilisti!

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků