Hummer – nic pro civilisty?

Vypadá jako neohrabaný krab, když si to šine po silnici, ale sotva vyjede do terénu, předčí všechny vaše nejsmělejší představy. Takový nejspíš bude váš první pocit z Hummera.
Hummer – nic pro civilisty?
Koncem 70. let vyhlásila americká armáda soutěž o víceúčelové kolové vozidlo nové generace, s vysokou průchodivostí, spolehlivé a nenáročné na údržbu. Předpokladem úspěchu byly také bezvadné jízdní vlastnosti, výkon a vysoká životnost. V této soutěži nakonec Klepněte pro větší obrázekzvítězila automobilka AM General s vozidlem, kterému se později začalo říkat HUMVEE. Toto vozidlo je dodnes používáno při náročných vojenských úkolech, naposledy při operaci v Kuvajtu. Zlom nastal v roce 1992, kdy automobilka začala vyrábět i civilní verzi vozidla pod názvem Hummer. Zároveň s tím začalo být vozidlo používáno v průmyslu, službách a v zemědělství.

Vozidla Hummer se vyrábějí s turbodieslovým motorem V8 s přímým vstřikováním, objem válců dosahuje téměř 6,5 l. Motor dosahuje výkonu 145 kW při 3400 ot./min. Automobil zrychlí z 0 na 100km/h za 20 vteřin. Hummer může jet rychlostí až 135 km/h, Klepněte pro větší obrázekpřičemž se spotřeba, v běžném terénu , pohybuje kolem 20 l nafty na 100 km.

Vozidla Hummer už na první pohled působí velmi mohutně a robusně, proto mnohé překvapí poměrně malý prostor pro cestující. Prostředkem vozidla se totiž táhne poměrně velký tunel, pod kterým je ukryt motor. Do vozidla se pak vejdou maximálně čtyři osoby. Jinak je výbava automobilu nečekaně bohatá. V téměř vojenském vozidle pak objevíte klimatizaci, elektricky ovládaná okna, vyhřívání předních skel, tempomat,centrální zamykání a výkonný audiosystém. Specialitou pak je přečerpávání paliva z hlavní nádrže do přídavné a Klepněte pro větší obrázekmožnost měnit tlak v pneumatikách i v průběhu jízdy.

Lidi „ od Hummerů“ poznáte snadno podle svitu v očích, kdykoli se zmíníte (pochvalně!) o jejich miláčkovi nebo kdykoliv se na něj oni sami zahledí. Jejich nadšení se snadno přenese i na vás, a tak se náhle přistihnete, jak na nich mámíte svezení. Většinou uspějete, protože tito nadšenci vám rádi předvedou, co Hummery umí. A umí toho dost: vycouvat i vyjet téměř kolmý kopec, jezdit v neuvěřitelném náklonu a poradí si s jakýmkoli povrchem terénu i vozovky. Pokud vás majitel Hummera pustí k řízení ( jen velice nerad ), zažijete úžasný pocit neomezených možností. Ale poté, co navnaděni, projevíte bližší zájem o jeho koupi či zapůjčení, dočkáte se patrně jenom pokrčení rameny lidí v maskáčích ( až teď si toho všimnete ) a lakonické odpovědi, že „ To není auto pro civilisty!“

Ale nenechte se odradit, a to i přesto, že nemáte tučné konto v bance, protože být „hummeristou“ je poměrně nákladné. Naštěstí je možné si vůz i jenom půjčit a na přilehlém cvičišti se pořádně vyřádit. Možná zjistíte, že Hummer je přesně to pravé pro vás - tak co tady sakra dělají ti civilisti!

bazar

Hummer H2 6,2
Rok výroby: 2009
Stav: 108 773 km
Cena: 770 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků