Hummer – nic pro civilisty?

Vypadá jako neohrabaný krab, když si to šine po silnici, ale sotva vyjede do terénu, předčí všechny vaše nejsmělejší představy. Takový nejspíš bude váš první pocit z Hummera.
Hummer – nic pro civilisty?
Koncem 70. let vyhlásila americká armáda soutěž o víceúčelové kolové vozidlo nové generace, s vysokou průchodivostí, spolehlivé a nenáročné na údržbu. Předpokladem úspěchu byly také bezvadné jízdní vlastnosti, výkon a vysoká životnost. V této soutěži nakonec Klepněte pro větší obrázekzvítězila automobilka AM General s vozidlem, kterému se později začalo říkat HUMVEE. Toto vozidlo je dodnes používáno při náročných vojenských úkolech, naposledy při operaci v Kuvajtu. Zlom nastal v roce 1992, kdy automobilka začala vyrábět i civilní verzi vozidla pod názvem Hummer. Zároveň s tím začalo být vozidlo používáno v průmyslu, službách a v zemědělství.

Vozidla Hummer se vyrábějí s turbodieslovým motorem V8 s přímým vstřikováním, objem válců dosahuje téměř 6,5 l. Motor dosahuje výkonu 145 kW při 3400 ot./min. Automobil zrychlí z 0 na 100km/h za 20 vteřin. Hummer může jet rychlostí až 135 km/h, Klepněte pro větší obrázekpřičemž se spotřeba, v běžném terénu , pohybuje kolem 20 l nafty na 100 km.

Vozidla Hummer už na první pohled působí velmi mohutně a robusně, proto mnohé překvapí poměrně malý prostor pro cestující. Prostředkem vozidla se totiž táhne poměrně velký tunel, pod kterým je ukryt motor. Do vozidla se pak vejdou maximálně čtyři osoby. Jinak je výbava automobilu nečekaně bohatá. V téměř vojenském vozidle pak objevíte klimatizaci, elektricky ovládaná okna, vyhřívání předních skel, tempomat,centrální zamykání a výkonný audiosystém. Specialitou pak je přečerpávání paliva z hlavní nádrže do přídavné a Klepněte pro větší obrázekmožnost měnit tlak v pneumatikách i v průběhu jízdy.

Lidi „ od Hummerů“ poznáte snadno podle svitu v očích, kdykoli se zmíníte (pochvalně!) o jejich miláčkovi nebo kdykoliv se na něj oni sami zahledí. Jejich nadšení se snadno přenese i na vás, a tak se náhle přistihnete, jak na nich mámíte svezení. Většinou uspějete, protože tito nadšenci vám rádi předvedou, co Hummery umí. A umí toho dost: vycouvat i vyjet téměř kolmý kopec, jezdit v neuvěřitelném náklonu a poradí si s jakýmkoli povrchem terénu i vozovky. Pokud vás majitel Hummera pustí k řízení ( jen velice nerad ), zažijete úžasný pocit neomezených možností. Ale poté, co navnaděni, projevíte bližší zájem o jeho koupi či zapůjčení, dočkáte se patrně jenom pokrčení rameny lidí v maskáčích ( až teď si toho všimnete ) a lakonické odpovědi, že „ To není auto pro civilisty!“

Ale nenechte se odradit, a to i přesto, že nemáte tučné konto v bance, protože být „hummeristou“ je poměrně nákladné. Naštěstí je možné si vůz i jenom půjčit a na přilehlém cvičišti se pořádně vyřádit. Možná zjistíte, že Hummer je přesně to pravé pro vás - tak co tady sakra dělají ti civilisti!

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků
Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Volvo S90 D4 Polestar (minitest)

Otestovali jsme Volvo S90 s prostřední dieselovou motorizací. Vyplatí se tovární "tuning" od Polestar?

9.  1.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků