Hummer – nic pro civilisty?

Vypadá jako neohrabaný krab, když si to šine po silnici, ale sotva vyjede do terénu, předčí všechny vaše nejsmělejší představy. Takový nejspíš bude váš první pocit z Hummera.
Hummer – nic pro civilisty?
Koncem 70. let vyhlásila americká armáda soutěž o víceúčelové kolové vozidlo nové generace, s vysokou průchodivostí, spolehlivé a nenáročné na údržbu. Předpokladem úspěchu byly také bezvadné jízdní vlastnosti, výkon a vysoká životnost. V této soutěži nakonec Klepněte pro větší obrázekzvítězila automobilka AM General s vozidlem, kterému se později začalo říkat HUMVEE. Toto vozidlo je dodnes používáno při náročných vojenských úkolech, naposledy při operaci v Kuvajtu. Zlom nastal v roce 1992, kdy automobilka začala vyrábět i civilní verzi vozidla pod názvem Hummer. Zároveň s tím začalo být vozidlo používáno v průmyslu, službách a v zemědělství.

Vozidla Hummer se vyrábějí s turbodieslovým motorem V8 s přímým vstřikováním, objem válců dosahuje téměř 6,5 l. Motor dosahuje výkonu 145 kW při 3400 ot./min. Automobil zrychlí z 0 na 100km/h za 20 vteřin. Hummer může jet rychlostí až 135 km/h, Klepněte pro větší obrázekpřičemž se spotřeba, v běžném terénu , pohybuje kolem 20 l nafty na 100 km.

Vozidla Hummer už na první pohled působí velmi mohutně a robusně, proto mnohé překvapí poměrně malý prostor pro cestující. Prostředkem vozidla se totiž táhne poměrně velký tunel, pod kterým je ukryt motor. Do vozidla se pak vejdou maximálně čtyři osoby. Jinak je výbava automobilu nečekaně bohatá. V téměř vojenském vozidle pak objevíte klimatizaci, elektricky ovládaná okna, vyhřívání předních skel, tempomat,centrální zamykání a výkonný audiosystém. Specialitou pak je přečerpávání paliva z hlavní nádrže do přídavné a Klepněte pro větší obrázekmožnost měnit tlak v pneumatikách i v průběhu jízdy.

Lidi „ od Hummerů“ poznáte snadno podle svitu v očích, kdykoli se zmíníte (pochvalně!) o jejich miláčkovi nebo kdykoliv se na něj oni sami zahledí. Jejich nadšení se snadno přenese i na vás, a tak se náhle přistihnete, jak na nich mámíte svezení. Většinou uspějete, protože tito nadšenci vám rádi předvedou, co Hummery umí. A umí toho dost: vycouvat i vyjet téměř kolmý kopec, jezdit v neuvěřitelném náklonu a poradí si s jakýmkoli povrchem terénu i vozovky. Pokud vás majitel Hummera pustí k řízení ( jen velice nerad ), zažijete úžasný pocit neomezených možností. Ale poté, co navnaděni, projevíte bližší zájem o jeho koupi či zapůjčení, dočkáte se patrně jenom pokrčení rameny lidí v maskáčích ( až teď si toho všimnete ) a lakonické odpovědi, že „ To není auto pro civilisty!“

Ale nenechte se odradit, a to i přesto, že nemáte tučné konto v bance, protože být „hummeristou“ je poměrně nákladné. Naštěstí je možné si vůz i jenom půjčit a na přilehlém cvičišti se pořádně vyřádit. Možná zjistíte, že Hummer je přesně to pravé pro vás - tak co tady sakra dělají ti civilisti!

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků