Hulme CanAm: nový supersport do výroby

Máte zálusk na něco exotického? A co si takhle objednat superauto z Nového Zélandu s pro nás trochu lascivním názvem Hulme?

Společnost Hulme z Manukau City však není žádný noční podnik. Nese jmého jediného novozélandského šampióna Formule 1 v dějinách země Dennyho Hulme a nyní oznámila, že již přijímá objednávky na svůj nový sportovní automobil. První stroje se ke svým majitelům dostanou na podzim příštího roku a na počátku roku 2012, kdy si Nový Zéland připomene dvacáté výročí od Hulmeho smrti.

Připomeňme, že model Hulme CanAm se světu prvně představil již před čtyřmi lety na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zmíněný prototyp se setkal s velmi dobrým přijetím, takže bylo nakonec rozhodnuto spustit výrobu, jež dosáhne dvaceti kusů. Pod jeho kapotou se nachází upravený vidlicový osmiválec Chevrolet LS7 s objemem rovných sedmi litrů, výkonem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 600 Nm. Uložen je v karoserii podélně před zadní poháněnou nápravou s diferenciálem s omezenou svorností a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,5 s a dosáhnout rychlosti magických 200 mph, tedy 322 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon se přenáší skrze šestistupňovou převodovku CIMA s manuálním řazením, na přání ji bude možno nahradit skříní se sekvenčním řazením. Rám i povrchové díly karoserie jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle na lichoběžníkových závěsech a pružena vinutými pružinami typu pushrod se soustřednými tlumiči.

Na obou nápravách se nachází odvětrávané kotouče 262 x 32 mm a šestipístkovými třmeny AP Racing, ráfky s centrální maticí s rozměry 8,5 x 19 palců vpředu a 11 x 20 palců vzadu obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Rosso 245/40, resp. 315/35. Hulme CanAm je dlouhý 4 712 mm, široký 1 958 mm a vysoký 1 095 mm, rozvor náprav je 2 830 mm a pohotovostní hmotnost činí 980 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Hulme CanAm se budou prodávat za ceny od 295 000 liber. Při objednávce je třeba složit plně vratnou kauci ve výši 10 000 liber, přičemž se budete moci jedním z prototypů svézt letos v Goodwoodu. Pokud vůz nesplní vaše očekávání, Jock Freemantle, ředitel společnosti, slibuje, že své peníze dostanete zpět. Evidentně však nic podobného neočekává. V ceně vozu je i speciální kurz. Těšit se můžete na zpáteční letenku Air New Zealand do Aucklandu, kde vás čeká luxusní týdenní pobyt spojený s ježděním a posledními úpravami vozu podle vašich detailních požadavků

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hulme CanAm
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků