Hulme CanAm: nový supersport do výroby

Máte zálusk na něco exotického? A co si takhle objednat superauto z Nového Zélandu s pro nás trochu lascivním názvem Hulme?

Společnost Hulme z Manukau City však není žádný noční podnik. Nese jmého jediného novozélandského šampióna Formule 1 v dějinách země Dennyho Hulme a nyní oznámila, že již přijímá objednávky na svůj nový sportovní automobil. První stroje se ke svým majitelům dostanou na podzim příštího roku a na počátku roku 2012, kdy si Nový Zéland připomene dvacáté výročí od Hulmeho smrti.

Připomeňme, že model Hulme CanAm se světu prvně představil již před čtyřmi lety na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zmíněný prototyp se setkal s velmi dobrým přijetím, takže bylo nakonec rozhodnuto spustit výrobu, jež dosáhne dvaceti kusů. Pod jeho kapotou se nachází upravený vidlicový osmiválec Chevrolet LS7 s objemem rovných sedmi litrů, výkonem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 600 Nm. Uložen je v karoserii podélně před zadní poháněnou nápravou s diferenciálem s omezenou svorností a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,5 s a dosáhnout rychlosti magických 200 mph, tedy 322 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon se přenáší skrze šestistupňovou převodovku CIMA s manuálním řazením, na přání ji bude možno nahradit skříní se sekvenčním řazením. Rám i povrchové díly karoserie jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle na lichoběžníkových závěsech a pružena vinutými pružinami typu pushrod se soustřednými tlumiči.

Na obou nápravách se nachází odvětrávané kotouče 262 x 32 mm a šestipístkovými třmeny AP Racing, ráfky s centrální maticí s rozměry 8,5 x 19 palců vpředu a 11 x 20 palců vzadu obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Rosso 245/40, resp. 315/35. Hulme CanAm je dlouhý 4 712 mm, široký 1 958 mm a vysoký 1 095 mm, rozvor náprav je 2 830 mm a pohotovostní hmotnost činí 980 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Hulme CanAm se budou prodávat za ceny od 295 000 liber. Při objednávce je třeba složit plně vratnou kauci ve výši 10 000 liber, přičemž se budete moci jedním z prototypů svézt letos v Goodwoodu. Pokud vůz nesplní vaše očekávání, Jock Freemantle, ředitel společnosti, slibuje, že své peníze dostanete zpět. Evidentně však nic podobného neočekává. V ceně vozu je i speciální kurz. Těšit se můžete na zpáteční letenku Air New Zealand do Aucklandu, kde vás čeká luxusní týdenní pobyt spojený s ježděním a posledními úpravami vozu podle vašich detailních požadavků

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hulme CanAm
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků