Huawei plánuje monitorování řidičů. Na opilce rovnou zavolá policii

Čínské technologické společnosti Huawei jsou nyní plné zprávy. Tato novinka však lehce vybočuje z nyní probíraných témat.

Společnost Huawei si podle všeho u evropské patentové kanceláře podala žádost o patent přímo související se zvyšujícím se nástupem autonomních vozidel do našich životů. Ačkoliv se o podobné technologii mluvilo již dříve, čínská společnost reálně plánuje systém, který bude schopen detekovat, zda je řidič uvnitř vozu opilý.

Huawei pak chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace. Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu lidí pod vlivem alkoholu, jistá forma interakce s vozem bude stále vyžadována.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit – například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné.

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Mluví se také o snímání obrazu řidiče a jeho okolí, jež by upozornilo na textování/telefonování za volantem, výskyt drog nebo zbraní v interiéru.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

S dnes extrémní úrovní monitorování veřejnosti v Číně tak nejsou některé úmysly technologie Huawei pro autonomní vozy vlastně překvapivé. Zatím je ovšem zavedení systému, natož v Evropě a u dnešních vozů s autonomním řízením, určitě pár let vzdálenou budoucností. Očekává se, že technologii by Huawei prodávalo výrobcům automobilů, jelikož samotná firma vývoj vlastního autonomní vozidla nepotvrdila.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků