Huawei plánuje monitorování řidičů. Na opilce rovnou zavolá policii

Čínské technologické společnosti Huawei jsou nyní plné zprávy. Tato novinka však lehce vybočuje z nyní probíraných témat.

Společnost Huawei si podle všeho u evropské patentové kanceláře podala žádost o patent přímo související se zvyšujícím se nástupem autonomních vozidel do našich životů. Ačkoliv se o podobné technologii mluvilo již dříve, čínská společnost reálně plánuje systém, který bude schopen detekovat, zda je řidič uvnitř vozu opilý.

Huawei pak chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace. Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu lidí pod vlivem alkoholu, jistá forma interakce s vozem bude stále vyžadována.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit – například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné.

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Mluví se také o snímání obrazu řidiče a jeho okolí, jež by upozornilo na textování/telefonování za volantem, výskyt drog nebo zbraní v interiéru.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

S dnes extrémní úrovní monitorování veřejnosti v Číně tak nejsou některé úmysly technologie Huawei pro autonomní vozy vlastně překvapivé. Zatím je ovšem zavedení systému, natož v Evropě a u dnešních vozů s autonomním řízením, určitě pár let vzdálenou budoucností. Očekává se, že technologii by Huawei prodávalo výrobcům automobilů, jelikož samotná firma vývoj vlastního autonomní vozidla nepotvrdila.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků