Huawei plánuje monitorování řidičů. Na opilce rovnou zavolá policii

Čínské technologické společnosti Huawei jsou nyní plné zprávy. Tato novinka však lehce vybočuje z nyní probíraných témat.

Společnost Huawei si podle všeho u evropské patentové kanceláře podala žádost o patent přímo související se zvyšujícím se nástupem autonomních vozidel do našich životů. Ačkoliv se o podobné technologii mluvilo již dříve, čínská společnost reálně plánuje systém, který bude schopen detekovat, zda je řidič uvnitř vozu opilý.

Huawei pak chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace. Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu lidí pod vlivem alkoholu, jistá forma interakce s vozem bude stále vyžadována.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit – například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné.

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Mluví se také o snímání obrazu řidiče a jeho okolí, jež by upozornilo na textování/telefonování za volantem, výskyt drog nebo zbraní v interiéru.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

S dnes extrémní úrovní monitorování veřejnosti v Číně tak nejsou některé úmysly technologie Huawei pro autonomní vozy vlastně překvapivé. Zatím je ovšem zavedení systému, natož v Evropě a u dnešních vozů s autonomním řízením, určitě pár let vzdálenou budoucností. Očekává se, že technologii by Huawei prodávalo výrobcům automobilů, jelikož samotná firma vývoj vlastního autonomní vozidla nepotvrdila.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků