Huatai B35: Cayenne tentokrát křížený s Jaguarem

Pokud lze o Číně hovořit jako o světové velmoci, pak snad jedině v disciplíně bezduchého kopírování se slabomyslnými výsledky.

Na nadcházejícím autosalonu v Pekingu, který své brány otevře již na sklonku tohoto měsíce, značka Huatai (v některých materiálech citovaná také jako Hawtai) představí modernizovanou podobu svého SUV typu B35. S ním jsme se v jeho původní podobě prvně setkali na pekingském autosalonu před dvěmi roky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizované Huatai B35 zaměnilo masku chladiče ve stylu Bentley za Jaguar

Základní koncept tohoto modelu zůstal zachován, zvláště při pohledu z profilu tedy „vylepšené“ Huatai B35 stále vyniká proporcemi křečovitě připomínajícími Porsche Cayenne, jehož „kouzlo“ však citelně boří dosti krátký rozvor. Cayenne dále připomínají také rozměrné mřížky v předním nárazníku, jež jsou ale v porovnání s předlohou zřejmě zcela zaslepené, a tedy nefunkční.

Je libo Porsche Cayenne s prvky Bentley? V Číně žádný problém

Je libo Porsche Cayenne s prvky Bentley? V Číně žádný problém

Příď nového B35 vyměnila dekorace připomínající Bentleye za díly na způsob současných Jaguarů. A že jsou přední svítilny příliš velké? To je už v konfrontaci s celkovým pojetím modelu pouhým detailem. Novinka má být 4 618 mm dlouhá, 1 858 široká a 1 753 mm vysoká a stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav jen 2 620 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Huatai B35 je koktejlem prvků produktů renomovaných automobilek

O pohon se postarají blíže nespecifikované, přeplňované čtyřválce, zážehový 1,8 l s výkonem 160 koní (118 kW, co nám to připomíná…?) a vznětový 2,0 l o výkonu 150 koní (110 kW). Standardem mají být v obou případech pětistupňové převodovky s manuálním řazením, za příplatek budou k mání také čtyřstupňové „automaty“ a pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled komfortní interiér

S exportem vylepšeného Huatai B35 do našich končin se podle všeho zatím nepočítá. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků