Hrozí zánik tradičních prodejců automobilů?

40 komentářů

Jeremy
4. října • 13:15

Vzdy mne pobavi, kdyz nekdo vyprodukuje takovy clanek plny nesmyslu a dohadu.
Budu strucny:
- nejvetsi cisty vydelek autorizovanych prodejcu je na servisu (opravach)
- dnes sice podle EU muze prodavat auta "skoro kazdy", ale zaroven zmineny zakon rika plno veci - jak minimalni plocha pro jednu znacku musi byt (450m2) a dalsi veci, takze to takova prdel neni .. nemluve o tom, ze toto plati jenom pro prechodne obdobi a radeji nechtejte vedet co bude po nem
- automobilka neproda auto kazdemu a aby se vam to vyplatilo potrebujete slevu a ta se udili podle toho jaky jste zakaznik - priklad chcete koupit 20 aut ... automobilka vam vyjde vstrici a da Vam 4% ... pokud jste autorizovany dealer dostanete pri jednom kusu 5% ... autorizace stoji minimalne 2milinony pro nejake levne znacky ala kia, spise sest pro prumer ... musite mit i dvere na hajzl podle jejich pozadavku :O)
Kdyby to byla takova sranda, uz by jsem meli v Tescu automobily hned vedle jizdnich kol :O) Videl nekdo z vas automobil v obchodnich retezcich? Pochybuji

pet
4. října • 18:40

jeremy,proboha proč píšeš furt dokola to samé

Jeremy
4. října • 13:15

Vzdy mne pobavi, kdyz nekdo vyprodukuje takovy clanek plny nesmyslu a dohadu.
Budu strucny:
- nejvetsi cisty vydelek autorizovanych prodejcu je na servisu (opravach)
- dnes sice podle EU muze prodavat auta "skoro kazdy", ale zaroven zmineny zakon rika plno veci jak minimalni plocha pro jednu znacku musi byt (450m2) a dalsi veci, takze to takova prdel neni .. nemluve o tom, ze toto plati jenom pro prechodne obdobi a radeji nechtejte vedet co bude po nem
- automobilka neproda auto kazdemu a aby se vam to vyplatilo potrebujete slevu a ta se udili podle toho jaky jste zakaznik - priklad chcete koupit 20 aut ... automobilka vam vyjde vstrici a da Vam 4% ... pokud jste autorizovany dealer dostanete pri jednom kusu 5% ... autorizace stoji minimalne 2milinony pro nejake levne znacky ala kia, spise sest pro prumer ... musite mit i dvere na hajzl podle jejich pozadavku :O)
Kdyby to byla takova sranda, uz by jsem meli v Tescu automobily hned vedle jizdnich kol :O) Videl nekdo z vas automobil v obchodnich retezcich? Pochybuji

Jeremy
4. října • 13:15

Vzdy mne pobavi, kdyz nekdo vyprodukuje takovy clanek plny nesmyslu a dohadu.
Budu strucny:
- nejvetsi cisty vydelek autorizovanych prodejcu je na servisu (opravach)
- dnes sice podle EU muze prodavat auta "skoro kazdy", ale zaroven zmineny zakon rika plno jak minimalni plocha pro jednu znacku musi byt (450m2) a dalsi veci, takze to takova prdel neni .. nemluve o tom, ze toto plati jenom pro prechodne obdobi a radeji nechtejte vedet co bude po nem
- automobilka neproda auto kazdemu a aby se vam to vyplatilo potrebujete slevu a ta se udili podle toho jaky jste zakaznik - priklad chcete koupit 20 aut ... automobilka vam vyjde vstrici a da Vam 4% ... pokud jste autorizovany dealer dostanete pri jednom kusu 5% ... autorizace stoji minimalne 2milinony pro nejake levne znacky ala kia, spise sest pro prumer ... musite mit i dvere na hajzl podle jejich pozadavku :O)
Kdyby to byla takova sranda, uz by jsem meli v Tescu automobily hned vedle jizdnich kol :O) Videl nekdo z vas automobil v obchodnich retezcich? Pochybuji

LeonardoCupranek
2. října • 23:00

Tak dnes uz nam stat muze i rikat, jakou smlouvu smi a jakou nesmi uzavrit vyrobce s prodejcem. Az dosud mohl vyrobce trvat na tom, ze prodejce, pokud chce prodavat jeho vyrobky, nebude prodavat zadne jine. Ted jiz moudry stat zakazuje takove smlouvy uzavrit.
A "lid" se soustredi pouze na technicke debaty, jestli umele vytvorena konkurence prinese nizsi ceny, nebo naopak horsi sluzby a servis. O svobode dvou partneru uzavrit dohodu jiz nikdo ani nemluvi. Smutne.
Priste bude nasledovat zakaz toho, aby se majitel samoobsluhy domluvil s prodavackami na nocnim ci vikendovem prodeji. Prespriste zakaz vyprodeju. A dale?.......buhvico.

marek JP
3. října • 8:36

To určitě!!! Ta dohoda vypadá často takhle "když se vám to nelíbí  dělat soboty a noční tak vypadněte-máte padáka"!!

LeonardoCupranek
3. října • 9:04

1) No a co? Majitel snad ma pravo, zamestnat, koho chce? Bud se zajemci o praci podminky libi, nebo ne a jde jinam.
2) To ti tak zalezi na ukrajinkach a slovenkach? Cesky se totiz evidentne prace stiti a najit ceskou prodavacku je dnes pomerne pracne.
3) Nevim, odkud beres svoje informace. Co jsem se bavil s lidmi i cetl nazory v tisku, tak prodavacky jsou z toho dost otravene. Jednak jich diky tomu cast prijde o praci a jednak pro mnoho lidi bylo vyhodne delat o vikendu ci v noci (studenti, samozivitelky, atd...).
Pocet odporacovanich hodin (uvazek) urcuje smlouva i zakonik prace. Kdyz nekdo dela v noci ci o vikendu, tak zase nedela jindy.

p3k
2. října • 15:06

Pokud si někdo myslí, že se autosalony ihned přemění na víceznačkové prodejny a opravny tak je vedle. Chtěl bych vidět, jak bude zajišťovat takový prodejce opravy podotýkám rychlé opravy. Příruční sklady servisů nejsou nafukovací tak bych chtěl vidět, kam budou dávat běžné ND na ostatní značky. Navíc existuje množstevní odběr, který by se zmenšil po zavedení další značky, což by snížilo i marže. Takže vidím to spíš na rozšíření značek v marketech a tím k následnému pádu nějakého procenta autosalonů ale moc divoce to nevidím. Jo až se totálně zunifikují některé koncernové značky (např. VW, nebo Ford, Volvo...) a budou se lišit jenom světly tak možná.

DAVID
2. října • 17:08

Ale v klidu.Prodejce zajišťovat opravy není povinnen.Pouze záruční.... a to budou zajišťovat servisy autorizované třeba Škodou či Renaultem atd.., a když je něco zadarmo , tak v tom nebude problém.( platí automobilka)Bude jedno kde koupíš.Ceny by měli jít dolů...bude ovšem záležet na marketingu jednotlivých automobilek.Vznikne spoustu dalších opraven na různé značky - díky revoluci v náhradních dílech, nebudou tito ND předražené atd.Samozřejmě bude to mít výhody i nevýhody.Ale jelikož to dobrý Bussines, brzo to bude Ok.....a rozhodně chápu ty co proti tomu budou brojit.Přijdou o velké peníze...i automobilky.

p3k
2. října • 19:34

Prodejci sice nebudou povinni zajišťovat opravy, ale opravy živí autosalony skoro víc než prodej. A navíc komplexnost služby je pro zákazníka výhodnější. Pokud to vezmu do absurdna nevím, jak by se ti líbilo když místo objednaného vepřoknedlozelo by ti přinesli knedlík a zbytek si sežeň jinde.

koffr
2. října • 22:27

vtip je v tom, ze ja si to knedloveprozelo koupim vyhodne v obchodaku, kde maj vice jidel na vyber a ohrat si ho muzu nekde jinde

p3k
3. října • 10:25

Nechci, aby to vyznělo, že jsem proti tomuto systému prodeje. Jenom si myslím, že známé značky a jejich prodejci prostě nebudou ve většině případů rozšiřovat své prodejny o další značky. Max. něco přibyde v marketech, ale ani ty nejsou nafukovací, takže to bude tak jak je to teď tedy sem tam njaká akce.
Větší hrozbou je internet, ikdyž i tu se můžou realizovat stávající autosalony.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dall
3. října • 11:26

Pochybuju, že se hned tak dočkáme aut v marketech, marže jsou současnýma slevama stlačeny na minimum a pro supermarkety to není zajímavé, protože i ony musí plnit standarty a prostě se jim to nevyplatí.

p3k
4. října • 18:09

V marketech už nějaká vozidla postávají, ale souhlasím, že to prozatím pro markety nebude moc výnosný byznis.

Jezevcik
2. října • 14:16

A nedostane salon s jednou znackou treba vetsi slevu nez ten, co je multi?

dall
2. října • 9:15

Tento článek je dobrý, ale tak ke spláchnutí do záchodu... A co poprodejní služby??? Samotný prodej auta je to nejmíň důležité, jde hlavně o poprodej a ten bez tradičních zavedených prodejců půjde rychle do kytek. pokud je už dnes někdo takový magor, že si koupí nové auto např. v AAA kde je většinou naprosto stejně drahé jako by cenu usmlouval u dealera a pak se diví že když přijede do značkového servisu a tam se na něj dívají spatra a odměřeně, je to jeho blbost. Ono je rozdíl přijet jako věrný zákazník na opravu, dostat zdarma náhradní vozidlo, mít opravu co nejdřív s osobním přístupem, nebo chodit měsíc ( zákonná doba na reklamaci ) pěšky a nechat se servisem odbýt že toho mají moc a musí počkat.

Marek71
3. října • 18:48

Auto kúpiš tam, kde je to pre teba najvýhodnejšie a na servis pojdeš zase tam, kde je to najvýhodnejšie ( služby, ceny, termíny ). A na záručnú opravu takisto možeš do ktoréhokoľvek autorizovaného servisu v celej Európe. Takže v čom vidíš problém ?

marek JP
2. října • 13:15

Tak  by to mělo bejt, jenže pozoruju, že  mnohdy to vůbec nefunguje, koupíš značkového dýlera auto a stejně tě pak maj  nasalámu!  Nebo nemaj , ale tvrdě to zaplatíš věrnej-nevěrnej !!A budu konkrétní - mercedes v hradci kr., renault v chrudimi a jeden  dýler škodovek v pardubicích .  Holt  někdo může u nich mít štěstí , jiný pohoří.Takže žádná záruka  na lepší služby to teda není!

Hajny
2. října • 11:38

Vsak nikdo nerika, ze u prodejcu vice znacek nebude servis vice znacek. Ne asi vsude, ale u tech, kteri doplnuji sortiment, urcite...

Navic pokud nekdo kouka na zakaznika z patra, je to jeho velke minus, holt si budou muset prodejci zvyknout, ze u nich si auto kazdy nekoupi a byt radi za kazdeho, ktery k nim prijde auto alespon oservisovat. Prinasi penize, tak jakepak prehlizeni...

Takze vidim to ciste jako tvuj nezvyk a problem, auta se holt budou nekde prodavat, nekde servisovat. Vsad se, ze tak, jako vzniknou prodejny X znacek vzniknou brzy i servisy X znacek (autorizovane), vsak ono dnes stangl, teposervis apod. je to samy, akorat to nema autorizaci. Jen otazka casu.

Doba je porad jeste o specializaci a ciste logicky je jasne, ze budoucnost naznacena v clanku je neodvratna...

dall
2. října • 11:57

A to já se zase klidně vsadím, že aut. servisy hned tak růst nebudou, ono totiž splnit standarty znamená investovat několik milionu na jednu značku a do toho se v současné situaci hned tak někdo nepohrne, možná tak ještě v Praze kde je potenciál, ale jinde určitě ne. Navíc to není jen o investicích, ale také o vyškolení personálu, to taky není zadarmo. A pokud někde servisují a prodávají jednu značku 10 let ví o co de a to je taky silná deviza.

Pepino
2. října • 14:01

Naprostý souhlas. Jiné mouchy má VW, jiné Honda. Kdo s nimi roky dělá, zná i to, co v příručkách nenajde.

Tommyk
2. října • 16:59

Naprosty souhlas, pokud nekdo servisuje Skodovku, tak kdyz otevre motor od Hondy, vubec nevi. A myslim ze se to jen tak nenauci. Stejne tak dat BMW do Kia servisu bych si nedovolil, i kdyby meli certifikat a uz to delali treba rok...
Ale je fakt, ze servis je neco jineho nez prodej.... Prodat umi kazdej, ale opravit....
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
3. října • 13:50

Co to je za blabol ? Myslis, ze mechanici maji nejakou specializaci co a jak maji delat ? Postup opravy maji dany vyrobcem a staci si ho pouze vytisknout z pocitace. tento navod obsahuje krok po kroku s obrazky co presne maji udelat a jak to maji udelat. Dnes se stejne vsechno da na diagnostiku, ta neco ukaze a jde se menit za nove veci a doufat, ze to pomuze a vymenit olej, filtry atd. neni problem udelat na jakemkoli aute.

kruch
3. října • 19:30

Podcenujes know-how techniku typu "co v manualu nenajdete" a precenujes diagnostiku. Jsi asi stastnej clovek kterej bud nemel zadnou zavadu, nebo beznou ve smyslu jejiho odhaleni.
A hele, koukam, ze to sam pises: "stejne vsechno da na diagnostiku, ta neco ukaze a jde se menit za nove veci a doufat, ze to pomuze". Jo, a v tom to je. Servis "Pokus Omyl s.r.o" nemusim, diky.

mrazik
3. října • 22:39

Ano uznavam srovnani Skoda vs Honda, tam jsou tak velke rozdily, ze mechanik by musel mit v hlave pamet pocitace, ale jsou znacky, ktere lze spojit, protoze pouzivaji stejne motory, stejne dily atd. Koncern VW, PSA a Ford v naftovych motorech atd.

mrazik
3. října • 22:35

Tak mi ukaz servis, ktery ti rekne, ze dana soucastka by stacila jen vycistit a muze se vratit zpatky ? Radeji meni dily za nove, tak jak je to predepsano vyrobcem. S tim proskolovanim mas pravdu, opravdu se skoli - ono jde take o to, ze mechanici vetsinou neoplyvaji vetsi inteligenci - nehazu vsechny do jednoho pytle, ale maji za sebou jen ucnak a nekteri s odrenyma usima.
Diagnostiku neprecenuju, naopak jsem napsal ,ze se odhaduje a zkousi, zda meneny dil odstrani zavadu. Ja sam jsem se cca rok pral s kolisajicim volnobehem, kde diagnostika smerovala vse na spatny senzor skrtici klapky, ale s jinou se zavada objevila znovu. Bohuzel se zavada objevovala jen nekdy. Nakonec jsem prisel na to, ze je spatny jeden kabel a stacilo ho vymenit.

dall
3. října • 16:39

Blábolíš ty, pokud by měli dělat práci jak popisuješ, tak by ses nedoplatil, protože by mechanik ležel v příručkách a neopravoval. Mechanici samozdřejmě absolvují pravidelné proškolování, proto je také důležité jezdit do servisu, který si mechaniků váží a není tam fluktuace jeden člověk týdně...

ACE.
2. října • 11:00

Poprodejní služby by mělz být vždy na úrovni. Zákazník by se měl vracet, protože je spokojenej s odvedenou službou a ne proto že ho v servisu berou na milost protože při koupi auta přeplatil balík. 

Hajny
2. října • 11:42

Tak tak, s koupi tohle nema mit nic spolecnyho...

0ndra
2. října • 11:13

přesně

Vladik
2. října • 9:49

Však si to ty značkový servisy nechaj královsky zaplatit. Blbej olej prodávaj 2x dráž než po litru co maj na benzinkách. Taky si myslím že všechny auta maj šrouby stejný, jediný s čím by teda moh bejt problém je připojení na diagnostiku. Jinak švagr byl ve značkovým servisu s opravou za 40000 a ještě se s nima pohádal protože to co měli opravit odflákli že by to dokázal každej a ještě si zbytek barvy za kterou si počítali 800 nechali. Ale po chvilce hádání ji vydali.

dall
2. října • 10:18

V tom případě je jeho problém, že si u nich koupil auto, když mají takový přístup. A že by někde prodávali olej dvakrát dráž než u benzinky jsem zatím neviděl, možná tak u škodovky. Například origo olej do mého auta se ani nikde u benzinky sehnat nedá. A napsat takovou hovadinu, že všechny auta maj šrouby stejný a tak je asi jedno kam ho dám, k tomu se snad ani nemá cenu vyjadřovat.

Marek71
3. října • 18:45

"Například origo olej do mého auta se ani nikde u benzinky sehnat nedá."

Čo je toto za blbosť ? Mne zhodou okloností v Nissane doplňovali teraz olej ( liter za 318 KČ s DPH ) a tiež bol vo flaške Nissan... ale v servise mi povedali, že je možné použiť akýkoľvek olej odpovedajúcej viskozity ( tuším 10W30 ), takže v čom je problém ?

AutoRevue.cz
2. října • 14:03

Například origo olej do mého auta se ani nikde u benzinky sehnat nedá. To je fakt fritovací nikde jení to je na palici

Vladik
2. října • 12:28

S těma šroubama sem měl na mysli značkovej autosalon se servisem kde prodávaj víc aut. Oni sou opravdu šrouby na všech autech stejný, je samozřejmě i nějaký atypický ale těch zase tolik není. A taky bych rád věděl jak může přijít na to jak se ten servis chová? A na řeči ostatních se taky nedá spolehnout jeden je spokojenej druhej ne záleží co si nechá opravovat. A ten olej sem měl na mysli samozřejmě u škodovky kde jinde. Jde mi při opravě o cenu a kvalitu odvedený práce, ale značkovej servis vždycky neznamená dobrej. Stačí si v garáži pročíst pár diskusí se zážitkama ze servisu a každej ztratí iluze o autosalonovejch servisů.

dall
2. října • 12:48

No já sem pochopitelně nemluvil o šroubech jako o šroubech, ale všeobecně, poposedni si...  A v podstatě nejde o opravy jako takové, ale hlavně o záruční servis.

ddd
2. října • 8:38

On je vůbec blázen ten.kdo si kůpí auto vůbec u nás,nehledě na tom kde... Já bych auto v salonu nebral určitě,stačí projet trochu net a dá sa na něm najít o tolik nižší ceny,že mě fakt netrápí převzetí auta někde na parkovišti mezi 100 dalšíma autama a ne v skleněnoželezném penězama z předražených aut postaveném salonu..

Pepino
2. října • 7:15

který bude prodávat kupř.vozy 5 různých značek, bude pro všechny zajišťovat kvalitní poprodejní služby včetně servisu. Takový stabilní vztah, kdy chodíme do salonu jedné značky roky, není k zahození.

Marek71
3. října • 18:20

Predajca nemá povinnosť poskytovať servis, takže záleží na ňom.

Andromeda
2. října • 0:44

No jo, zmena je zivot :) ... snad to krapet popichne konkurenci, kdyz lidi uvidi vedle Fabie taky jeste neco jinyho ... pokud to ovsem nedopadne tak, ze automobilky nasadi kartel a ze v tom salonu nebude vedle sebe stat 5 identickych aut "jine znacky" ;)

Doporučujeme

Články odjinud