Hromadná doprava: i autobus může mít nehodu (téma)

7 komentářů

pavel
10. prosince • 21:24

Podle u nás platných předpisů musí tramvaj dosáhnout při provozním brždění (prázdný vůz)hodnoty středního brzdového zpoždění 1,12 m*s na -2 a s kolejovkama 2,3.Auta mají zpoždění kolem 10!!! To znamená,že tramvaj má asi 4 násobnou brzdnou dráhu než auto!!!Při obsazení vozu cest.se brz.dráhy ještě prodlužují,a plně obsazená tramvaj výše uvedených hodnot nedosáhne.Proto údaj o 300m brzdění z prudkého kopce není v případě plného vozu,brzdění provozní brzdou a rychlosti 65 km/hod nijak moc přehnaný.Z rychlosti 50km/hod může podle u nás pl.předpisů brzdná dráha být u prov.brzdy 86m u kolejovek 86m.Z vlastní zkušenosti(dělám to v práci)vím,že ve skutečnosti jsou hodnoty většinou o cca 10-20%lepší.To,že tramvaj brzdí na fleku,je jen dojem,kdyby jste stáli v osobním autě a to by intenzivně zabrzdilo,tak by jste vyletěli přes čelní sklo ven,a v t ramvaji se(pokud se držíte)většinou udržíte.Každá tramvaj nebo trolejbus má elektronickou černou skříňku,záznam si stáhnete do poč.a vidíte graf rychlost-dráha,je tam zazn.kdy a jak řidič brzdil,zvonil,blikal atd.Takže v případě,že by jen zvonil a brzdil až pozdě,by mu  Policie přišila spoluvinu.Pavel

Adam
11. prosince • 8:09

ja nevim, jaky jsou normy a jaky zrychleni(spise zpomaleni) ma mit tramvaj, ja pouze rikam to co jsem zazil. Na tom zahradnim meste jezdim tramvaji temer kazdy den dvakrat(jednou nahoru a jednou dolu). To s tim brzdenim na poslednich deseti/dvaceti metrech je osobni zazitek-byl sem v ty tramvaji hnedka za ridicem a zrovna se dival dopredu-takze vim moooc dobre kdy zacal brzdit-dobrejch 50m jenom cinkal
nevim jak ta nehoda dopadla, dal sem se o to nezajimal. Je ale fakt ze tramvajaci by takovejm 20% nehod mohli predejit...totez ale plati i o ridicich. neni to bezohlednost pouze ridicu aut-je to vzajemny-bohuzel

Adam
10. prosince • 19:49

tramvajaci sou nekdy pekny svine-uz kolikrat sem videl, jak auto ktery stalo na kolejich bylo smeteno tramkou (bylo tam driv nez mohlo videt tramvaj a zatim nemohlo odjet kvuli silnemu provozu). prijizdejici tramvaj mela spoustu casu na to, aby zastavila, ale vetsinu casu jen "cinkala". Na poslednich deseti metrech to pak tramvajak zaflekoval, aby lidi spadli a mohli rict ze tramvaj prudce brzdila. auto uhnout nehohlo a tramvaj to do nej nasila. na prvni pohled to je vina automobilu, ale ve velkem mnozstvi pripadu to je jen a jen svinarna tramvajaku !!!!!to se pak neni cemu divit, ze je pak clovek radne nastavanej(vetsinou spis nas*anej) kdyby mi tohle tramvajak udelal tak nevaham a du mu jednu vrazit. A to minimalne hasákem...

proto se vzdycky ridim pravidlem: tramvaj nebrzdi, tramvaj cinka

notebook.mail
10. prosince • 18:51

Pri pouziti rychlobrzd prazdne tramvaje jedouci 50km/h po rovine je jeji brzdna draha cca 22m, bez ni pak cca 45m. Udaj 300m se mi zda silne prehnany, byt plne nalozene jedouci z koupce. Vzdyt to je pres tri fotbalova hriste...

Worm
18. prosince • 18:59

Těch 22 a 45 m - to je taky silně přehnané. Jaké jsou skutečné brzdné dráhy tramvají (například T3) se můžete přesvědčit zde:

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3.htm

pepan
10. prosince • 19:52

300m je jasnej blabol-na zahradnim meste brzdi tramvaj plne nalozena lidma z prudkyho kopce z takovejch 50 kmh na mene nez 100metrech...a to to neni nouzove brzdeni, ale pouze zastaveni na cervenou

tomuhle bych veril asi stejne, jako udaji policie, ze brdzna draha auta ze 100kmh je 75m

Shi
10. prosince • 23:11

Brzdna draha prumerneho auta ze 100 km/h včetně reakční doby pruměrneho řidiče je na suche vozovce skutečně 75 metrů ...

Řidič než zareaguje ujede  cca 25 metrů, auto než zabrzdí ujede cca 40 až 50 metrů ...

Michael Schumacer než zareaguje ujede  cca 10 metrů, Porche než zabrzdí ujede cca 30 metrů.

Pokud nejsi lepší než Schumacher a nemáš auto lepší než Porche, tak těm 75 metrům radši věř ...

 

 

 

 

Doporučujeme

Články odjinud