Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Jihokorejská vláda ve velké míře podporuje autonomní řízení. Tak moc, že již v říjnu otevře "město" vyhrazené pro testování vozů s touto technologií.
Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Vláda v Jižní Korei hojně podporuje autonomní technologie. Nejenže vydává povolení pro jejich testování v reálném provozu, ale ještě letos v říjnu otevře speciální "město" vyhrazené pro testování vozů s touto technologií.

Automobilky si tak díky projektu K-City budou moci vyzkoušet různé scénáře a situace, které by se mohly vyskytnout v běžném provozu. A to v prostředí bez rizik pro obyčejné občany. Najdete zde například rychlostní komunikace, parkovací místa nebo zóny pouze pro autobusy. 

BMW popisuje levely autopilota. Plně samostatné vozy uvede v roce 2020

BMW popisuje levely autopilota. Plně samostatné vozy uvede v roce 2020

Toto hřiště pro autonomní vozy chce zdejší vláda otevřít už koncem roku. I když vše bude kompletně dokončeno až v první polovině příštího roku. 

Podobný projekt s názvem Mcity najdete v americkém Michiganu. Toto výzkumní pracoviště se nachází v areálu University of Michigan. Funguje na podobném principu jako jihokorejský projekt, má ale mnohem menší rozlohu. Automobilkám nabízí kontrolované prostředí pro vývoj a testování. 

Klepněte pro větší obrázekMapa komplexu K-City
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků