Hrátky s názvy u VW nekončí, na řadě je Jetta GLI/GTI

Hrátky s názvy u VW nekončí, na řadě je Jetta GLI/GTI

I přesto, že Jetta dostala do vínku motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) nedočkala se na kufru štítku s nápisem GTI. Toto značení si Jetta prozatím vysloužila pouze v USA, kde se ovšem bude prodávat pod označením Jetta GLI. VW v USA značí ostré verze těmito písmeny a znamenají to samé, jako evropské GTI.

Jetta s tímto motorem zvládne sprint 0-60 m/h (0-96 km/h) za solidních 6,7s. Pro milovníky rychlé jízdy bude nemilé překvapení elektronické omezení maximální rychlosti na 130 mph (cca 210 km/h). Nic překvapivého se naopak neodehrálo v přenosu výkonu na asfalt. To se uskuteční buď přes manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automat DSG.

Dynamiku, kterou v sobě nová Jetta GLI bude mít, dá najevo sportovním podvozkem, upraveným předním nárazníkem a maskou, 18" koly z lehkých slitin, sportovním volantem, sportovními sedadly atd. Jedinou změnou tedy proti evropské verzi 2.0 TFSI Sportline jsou některé stylingové prvky, které naleznete pouze u Golfu GTI.

Cena na americkém trhu není známa, ovšem pro evropský trh je stejně nutno počítat s výrazně vyšší cenou. Za "obyčejnou" Jettu s motorem 2.0 TFSI Sportline si u nás řekne VW o více než 770 tis. Kč a to se jedná o model bez sportovního paketu ala GTI. Lze předpokládat, že cena Jetty GTI by se pohybovala okolo 850tis. Kč.

Je až s podivem, co VW s motorem 2.0 TFSI dokáže. Rodinný sedan Octavia s tímto motorem bude značen jako sportovní RS v evropské Jettě, která je ve stejné kategorii jako Octavia, bude brán jako standardní model, v USA v Jettě bude značen jako ostrá GTI/GLI verze v Golfu je značen také jako GTI, v Passatu jako standardní model. Je tedy na místě otázka, kdy VW ukončí hrátky s názvy.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků