I přesto, že Jetta dostala do vínku motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) nedočkala se na kufru štítku s nápisem GTI. Toto značení si Jetta prozatím vysloužila pouze v USA, kde se ovšem bude prodávat pod označením Jetta GLI. VW v USA značí ostré verze těmito písmeny a znamenají to samé, jako evropské GTI.
Jetta s tímto motorem zvládne sprint 0-60 m/h (0-96 km/h) za solidních 6,7s. Pro milovníky rychlé jízdy bude nemilé překvapení elektronické omezení maximální rychlosti na 130 mph (cca 210 km/h). Nic překvapivého se naopak neodehrálo v přenosu výkonu na asfalt. To se uskuteční buď přes manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automat DSG.
Dynamiku, kterou v sobě nová Jetta GLI bude mít, dá najevo sportovním podvozkem, upraveným předním nárazníkem a maskou, 18" koly z lehkých slitin, sportovním volantem, sportovními sedadly atd. Jedinou změnou tedy proti evropské verzi 2.0 TFSI Sportline jsou některé stylingové prvky, které naleznete pouze u Golfu GTI.
Cena na americkém trhu není známa, ovšem pro evropský trh je stejně nutno počítat s výrazně vyšší cenou. Za "obyčejnou" Jettu s motorem 2.0 TFSI Sportline si u nás řekne VW o více než 770 tis. Kč a to se jedná o model bez sportovního paketu ala GTI. Lze předpokládat, že cena Jetty GTI by se pohybovala okolo 850tis. Kč.
Je až s podivem, co VW s motorem 2.0 TFSI dokáže. Rodinný sedan Octavia s tímto motorem bude značen jako sportovní RS v evropské Jettě, která je ve stejné kategorii jako Octavia, bude brán jako standardní model, v USA v Jettě bude značen jako ostrá GTI/GLI verze v Golfu je značen také jako GTI, v Passatu jako standardní model. Je tedy na místě otázka, kdy VW ukončí hrátky s názvy.