Hrátky s názvy u VW nekončí, na řadě je Jetta GLI/GTI

I přesto, že Jetta dostala do vínku motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) nedočkala se na kufru štítku s nápisem GTI. Toto značení si Jetta prozatím vysloužila pouze v USA, kde se ovšem bude prodávat pod označením Jetta GLI. VW v USA značí ostré verze těmito písmeny a znamenají to samé, jako evropské GTI.

Jetta s tímto motorem zvládne sprint 0-60 m/h (0-96 km/h) za solidních 6,7s. Pro milovníky rychlé jízdy bude nemilé překvapení elektronické omezení maximální rychlosti na 130 mph (cca 210 km/h). Nic překvapivého se naopak neodehrálo v přenosu výkonu na asfalt. To se uskuteční buď přes manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automat DSG.

Dynamiku, kterou v sobě nová Jetta GLI bude mít, dá najevo sportovním podvozkem, upraveným předním nárazníkem a maskou, 18" koly z lehkých slitin, sportovním volantem, sportovními sedadly atd. Jedinou změnou tedy proti evropské verzi 2.0 TFSI Sportline jsou některé stylingové prvky, které naleznete pouze u Golfu GTI.

Cena na americkém trhu není známa, ovšem pro evropský trh je stejně nutno počítat s výrazně vyšší cenou. Za "obyčejnou" Jettu s motorem 2.0 TFSI Sportline si u nás řekne VW o více než 770 tis. Kč a to se jedná o model bez sportovního paketu ala GTI. Lze předpokládat, že cena Jetty GTI by se pohybovala okolo 850tis. Kč.

Je až s podivem, co VW s motorem 2.0 TFSI dokáže. Rodinný sedan Octavia s tímto motorem bude značen jako sportovní RS v evropské Jettě, která je ve stejné kategorii jako Octavia, bude brán jako standardní model, v USA v Jettě bude značen jako ostrá GTI/GLI verze v Golfu je značen také jako GTI, v Passatu jako standardní model. Je tedy na místě otázka, kdy VW ukončí hrátky s názvy.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků