Hrátky s názvy u VW nekončí, na řadě je Jetta GLI/GTI

I přesto, že Jetta dostala do vínku motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) nedočkala se na kufru štítku s nápisem GTI. Toto značení si Jetta prozatím vysloužila pouze v USA, kde se ovšem bude prodávat pod označením Jetta GLI. VW v USA značí ostré verze těmito písmeny a znamenají to samé, jako evropské GTI.

Jetta s tímto motorem zvládne sprint 0-60 m/h (0-96 km/h) za solidních 6,7s. Pro milovníky rychlé jízdy bude nemilé překvapení elektronické omezení maximální rychlosti na 130 mph (cca 210 km/h). Nic překvapivého se naopak neodehrálo v přenosu výkonu na asfalt. To se uskuteční buď přes manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automat DSG.

Dynamiku, kterou v sobě nová Jetta GLI bude mít, dá najevo sportovním podvozkem, upraveným předním nárazníkem a maskou, 18" koly z lehkých slitin, sportovním volantem, sportovními sedadly atd. Jedinou změnou tedy proti evropské verzi 2.0 TFSI Sportline jsou některé stylingové prvky, které naleznete pouze u Golfu GTI.

Cena na americkém trhu není známa, ovšem pro evropský trh je stejně nutno počítat s výrazně vyšší cenou. Za "obyčejnou" Jettu s motorem 2.0 TFSI Sportline si u nás řekne VW o více než 770 tis. Kč a to se jedná o model bez sportovního paketu ala GTI. Lze předpokládat, že cena Jetty GTI by se pohybovala okolo 850tis. Kč.

Je až s podivem, co VW s motorem 2.0 TFSI dokáže. Rodinný sedan Octavia s tímto motorem bude značen jako sportovní RS v evropské Jettě, která je ve stejné kategorii jako Octavia, bude brán jako standardní model, v USA v Jettě bude značen jako ostrá GTI/GLI verze v Golfu je značen také jako GTI, v Passatu jako standardní model. Je tedy na místě otázka, kdy VW ukončí hrátky s názvy.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků