Hrátky s názvy u VW nekončí, na řadě je Jetta GLI/GTI

I přesto, že Jetta dostala do vínku motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) nedočkala se na kufru štítku s nápisem GTI. Toto značení si Jetta prozatím vysloužila pouze v USA, kde se ovšem bude prodávat pod označením Jetta GLI. VW v USA značí ostré verze těmito písmeny a znamenají to samé, jako evropské GTI.

Jetta s tímto motorem zvládne sprint 0-60 m/h (0-96 km/h) za solidních 6,7s. Pro milovníky rychlé jízdy bude nemilé překvapení elektronické omezení maximální rychlosti na 130 mph (cca 210 km/h). Nic překvapivého se naopak neodehrálo v přenosu výkonu na asfalt. To se uskuteční buď přes manuální šestistupňovou převodovkou, nebo automat DSG.

Dynamiku, kterou v sobě nová Jetta GLI bude mít, dá najevo sportovním podvozkem, upraveným předním nárazníkem a maskou, 18" koly z lehkých slitin, sportovním volantem, sportovními sedadly atd. Jedinou změnou tedy proti evropské verzi 2.0 TFSI Sportline jsou některé stylingové prvky, které naleznete pouze u Golfu GTI.

Cena na americkém trhu není známa, ovšem pro evropský trh je stejně nutno počítat s výrazně vyšší cenou. Za "obyčejnou" Jettu s motorem 2.0 TFSI Sportline si u nás řekne VW o více než 770 tis. Kč a to se jedná o model bez sportovního paketu ala GTI. Lze předpokládat, že cena Jetty GTI by se pohybovala okolo 850tis. Kč.

Je až s podivem, co VW s motorem 2.0 TFSI dokáže. Rodinný sedan Octavia s tímto motorem bude značen jako sportovní RS v evropské Jettě, která je ve stejné kategorii jako Octavia, bude brán jako standardní model, v USA v Jettě bude značen jako ostrá GTI/GLI verze v Golfu je značen také jako GTI, v Passatu jako standardní model. Je tedy na místě otázka, kdy VW ukončí hrátky s názvy.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků