Automobilka Hyundai u tisícovky respondentů zjistila, že 48 procent z nich věří, že jsou díky virtuálnímu jezdění lepšími řidiči, než nehráči. Zdroj: play.google.com

Automobilka Hyundai u tisícovky respondentů zjistila, že 48 procent z nich věří, že jsou díky virtuálnímu jezdění lepšími řidiči, než nehráči. | Zdroj: play.google.com

52 procent uvedlo, že mají díky hraní lepší reakční dobu, 42 procent pak míní, že díky hraní mají lepší přehled o dění na silnici. Zdroj: play.google.com

52 procent uvedlo, že mají díky hraní lepší reakční dobu, 42 procent pak míní, že díky hraní mají lepší přehled o dění na silnici. | Zdroj: play.google.com

39 procent soudí, že díky hraní mají lepší schopnost předvídat rizika na silnicích. Pro zajímavost, polovina dotázaných uvedla, že díky hraní závodních her udělala řidičský průkaz rychleji. Zdroj: play.google.com

39 procent soudí, že díky hraní mají lepší schopnost předvídat rizika na silnicích. Pro zajímavost, polovina dotázaných uvedla, že díky hraní závodních her udělala řidičský průkaz rychleji. | Zdroj: play.google.com

Zvuk auta je přitom pro 70 procent dotázaných důležitý a pro 30 procent nejdůležitějším aspektem při řízení skutečného auta. K tomu Hyundai hlásí, že právě proto má jeho elektrický Ioniq 5 N tři realistické dynamické zvuky, z nichž jeden pochází z herního světa, původně totiž vznikl pro N 2025 Gran Turismo v populární herní sérii. Zdroj: Hyundai

Zvuk auta je přitom pro 70 procent dotázaných důležitý a pro 30 procent nejdůležitějším aspektem při řízení skutečného auta. K tomu Hyundai hlásí, že právě proto má jeho elektrický Ioniq 5 N tři realistické dynamické zvuky, z nichž jeden pochází z herního světa, původně totiž vznikl pro N 2025 Gran Turismo v populární herní sérii. | Zdroj: Hyundai

Hraní počítačových her skutečně může mít pozitivní dopady na řadu kognitivních funkcí. Studie publikovaná v časopise Frontiers in Psychology ukázala, že pravidelní hráči mohou mít lepší reakční doby, zvýšenou schopnost vizuální anticipace a lepší prostorovou orientaci. Zdroj: play.google.com

Hraní počítačových her skutečně může mít pozitivní dopady na řadu kognitivních funkcí. Studie publikovaná v časopise Frontiers in Psychology ukázala, že pravidelní hráči mohou mít lepší reakční doby, zvýšenou schopnost vizuální anticipace a lepší prostorovou orientaci. | Zdroj: play.google.com

Například, hráči akčních videoher ukázali zlepšení v úkolech, které testovaly jejich schopnost přepínání mezi různými úkoly a vylepšení prostorové vizualizace. Zdroj: Hyundai

Například, hráči akčních videoher ukázali zlepšení v úkolech, které testovaly jejich schopnost přepínání mezi různými úkoly a vylepšení prostorové vizualizace. | Zdroj: Hyundai

Dále se zjistilo, že hraní videoher může vést k zlepšení pozornosti a paměti, uvádí studie zveřejněná v British Journal of Psychology. Zdroj: Hyundai

Dále se zjistilo, že hraní videoher může vést k zlepšení pozornosti a paměti, uvádí studie zveřejněná v British Journal of Psychology. | Zdroj: Hyundai

V této studii měli pravidelní hráči o 12,7 % rychlejší dobu reakce v úkolu s kombinací čísel a písmen a o 17,4 % rychlejší v úkolu zaměřeném na visuoprostorovou paměť, než skupina nehrajících. Zdroj: Hyundai

V této studii měli pravidelní hráči o 12,7 % rychlejší dobu reakce v úkolu s kombinací čísel a písmen a o 17,4 % rychlejší v úkolu zaměřeném na visuoprostorovou paměť, než skupina nehrajících. | Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

52 procent uvedlo, že mají díky hraní lepší reakční dobu, 42 procent pak míní, že díky hraní mají lepší přehled o dění na silnici. Zdroj: play.google.com
39 procent soudí, že díky hraní mají lepší schopnost předvídat rizika na silnicích. Pro zajímavost, polovina dotázaných uvedla, že díky hraní závodních her udělala řidičský průkaz rychleji. Zdroj: play.google.com
Zvuk auta je přitom pro 70 procent dotázaných důležitý a pro 30 procent nejdůležitějším aspektem při řízení skutečného auta. K tomu Hyundai hlásí, že právě proto má jeho elektrický Ioniq 5 N tři realistické dynamické zvuky, z nichž jeden pochází z herního světa, původně totiž vznikl pro N 2025 Gran Turismo v populární herní sérii. Zdroj: Hyundai
Hraní počítačových her skutečně může mít pozitivní dopady na řadu kognitivních funkcí. Studie publikovaná v časopise Frontiers in Psychology ukázala, že pravidelní hráči mohou mít lepší reakční doby, zvýšenou schopnost vizuální anticipace a lepší prostorovou orientaci. Zdroj: play.google.com
10
Fotogalerie

Hraní závodních her z vás může udělat lepšího řidiče, tvrdí studie. Pozitivních dopadů hraní je ale více

„Paříte“ autíčka na počítači nebo konzoli? Více než polovina gamerů věří, že hraní pomáhá při skutečném řízení.

Automobilka Hyundai provedla zajímavý výzkum mezi hráči závodních počítačových her. V něm u tisícovky respondentů zjistila, že 48 procent z nich věří, že jsou díky virtuálnímu jezdění lepšími řidiči než nehráči. A proč si to myslí? 52 procent uvedlo, že mají díky hraní lepší reakční dobu, 42 procent pak míní, že díky hraní mají lepší přehled o dění na silnici. 39 procent soudí, že díky hraní mají lepší schopnost předvídat rizika na silnicích. Pro zajímavost, polovina dotázaných uvedla, že díky hraní závodních her udělala řidičský průkaz rychleji.

Samozřejmě záleží na tom, jaké hry hrají. 65 procent dotázaných věří, že hry umí dobře simulovat skutečnou jízdu autem, 63 procent vnímá jako realistické řízení, 49 procent ovládání a chování v zatáčkách, ale jen 26 procent soudí, že realitě odpovídají zvuky ve hrách. Zvuk auta je přitom pro 70 procent dotázaných důležitý a pro 30 procent nejdůležitějším aspektem při řízení skutečného auta. K tomu Hyundai hlásí, že právě proto má jeho elektrický Ioniq 5 N tři realistické dynamické zvuky, z nichž jeden pochází z herního světa, původně totiž vznikl pro N 2025 Gran Turismo v populární herní sérii.

Hraní počítačových her skutečně může mít pozitivní dopady na řadu kognitivních funkcí. Studie publikovaná v časopise Frontiers in Psychology ukázala, že pravidelní hráči mohou mít lepší reakční doby, zvýšenou schopnost vizuální anticipace a lepší prostorovou orientaci. Například, hráči akčních videoher ukázali zlepšení v úkolech, které testovaly jejich schopnost přepínání mezi různými úkoly a vylepšení prostorové vizualizace.

Dále se zjistilo, že hraní videoher může vést k zlepšení pozornosti a paměti, uvádí studie zveřejněná v British Journal of Psychology. V této studii měli pravidelní hráči o 12,7 % rychlejší dobu reakce v úkolu s kombinací čísel a písmen a o 17,4 % rychlejší v úkolu zaměřeném na visuoprostorovou paměť, než skupina nehrajících.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud