H&R 911 Turbo: dvakrát více výkonu

Pokud vám lezou sériové výkony Porsche krkem, obraťte sa na firmu H&R. Jejich 911 Turbo má víc koní než Veyron.

Hned na začátku je třeba podotknout, že kousek přivezený do Essenu německým úpravcem je jen koncept. Ovšem plně funkční a možná se později v nabídce H&R některých použitých prvků dočkáme.

Ještě předtím, než se na upravené Turbo podíváme, stojí za zmínku jeho jméno. Z něho jde vycítit jasný úkol – Mission 400 plus. Rychlost přes 400 km/h ale nezůstane jen na papíře, s daným výkonem a úpravami se jí zřejmě opravdu podaří dosáhnout.

Základem všeho je výkon. U H&R provrtali šestiválcový agregát z původních 3,6 na 3,8 l a kompletní výměny se dočkaly turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu a zcela nové je i sání spolu s výfukovým potrubím. Výkon se tak podařilo vyhnat až na neuvěřitelných 775 kW (1054 k) při 7700 ot./min. a točivý moment povyskočil  na 1030 Nm v 5800 ot. Když si vezmeme, že litrový výkon motoru je 277 k/l, chce to uznání. Elektroniku motoru si vzal do parády Bosch a deklarovné výkony jsou dosažitelné jen při použití stooktanového benzínu.

Takový výkon si ale vybírá i svou daň v podobě přílišného namáhání převodového ústrojí. To si vynutilo výměnu převodovky, spojky a diferenciálů. Takové auto musí vysokou zátěž jednoduše vydržet.

Na podvozku se také odehrály nemalé změny. Položení vozu blíž k zemi bylo stejně důležité jako nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Na snížení hmotnosti se podepsaly některé karbonové díly karoserie se zkouškami v aerodynamickém tunelu.

Možná jste si hned všimli, že úpravami prošla karoserie vozu, která má jiné tvary. Tohle všechno si vyžádala aerodynamika, přední sloupky jsou očividně více skloněny (konkrétně o 5,5 stupně) a Turbo tak působí díky menší výšce (o 7,5 cm) nataženějším dojmem. Příkladem toho, že ani takhle extrémní auto nemusí mít koncovky výfuků v podobě velkorážních trubek, jsou dvě menší uprostřed. A nehledejte ani zbytečně velká kola, tohle Turbo stojí na odlehčených osmnáctkách BBS.

Pokud si myslíte, že tohle všechno se u H&R dělalo proto, aby úpravce okouzlil motoristickou veřejnost na autoshow v Essenu, máte pravdu jen částečně. To nejlepší ještě je přijde příští rok. Tohle Turbo se vydá na italský ovál Nardo, aby magickou hranici 400 km/h pokořilo. A my věříme, že se mu to podaří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
H&R Turbo Mission 400 Plus

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků