H&R 911 Turbo: dvakrát více výkonu

Pokud vám lezou sériové výkony Porsche krkem, obraťte sa na firmu H&R. Jejich 911 Turbo má víc koní než Veyron.

Hned na začátku je třeba podotknout, že kousek přivezený do Essenu německým úpravcem je jen koncept. Ovšem plně funkční a možná se později v nabídce H&R některých použitých prvků dočkáme.

Ještě předtím, než se na upravené Turbo podíváme, stojí za zmínku jeho jméno. Z něho jde vycítit jasný úkol – Mission 400 plus. Rychlost přes 400 km/h ale nezůstane jen na papíře, s daným výkonem a úpravami se jí zřejmě opravdu podaří dosáhnout.

Základem všeho je výkon. U H&R provrtali šestiválcový agregát z původních 3,6 na 3,8 l a kompletní výměny se dočkaly turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu a zcela nové je i sání spolu s výfukovým potrubím. Výkon se tak podařilo vyhnat až na neuvěřitelných 775 kW (1054 k) při 7700 ot./min. a točivý moment povyskočil  na 1030 Nm v 5800 ot. Když si vezmeme, že litrový výkon motoru je 277 k/l, chce to uznání. Elektroniku motoru si vzal do parády Bosch a deklarovné výkony jsou dosažitelné jen při použití stooktanového benzínu.

Takový výkon si ale vybírá i svou daň v podobě přílišného namáhání převodového ústrojí. To si vynutilo výměnu převodovky, spojky a diferenciálů. Takové auto musí vysokou zátěž jednoduše vydržet.

Na podvozku se také odehrály nemalé změny. Položení vozu blíž k zemi bylo stejně důležité jako nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Na snížení hmotnosti se podepsaly některé karbonové díly karoserie se zkouškami v aerodynamickém tunelu.

Možná jste si hned všimli, že úpravami prošla karoserie vozu, která má jiné tvary. Tohle všechno si vyžádala aerodynamika, přední sloupky jsou očividně více skloněny (konkrétně o 5,5 stupně) a Turbo tak působí díky menší výšce (o 7,5 cm) nataženějším dojmem. Příkladem toho, že ani takhle extrémní auto nemusí mít koncovky výfuků v podobě velkorážních trubek, jsou dvě menší uprostřed. A nehledejte ani zbytečně velká kola, tohle Turbo stojí na odlehčených osmnáctkách BBS.

Pokud si myslíte, že tohle všechno se u H&R dělalo proto, aby úpravce okouzlil motoristickou veřejnost na autoshow v Essenu, máte pravdu jen částečně. To nejlepší ještě je přijde příští rok. Tohle Turbo se vydá na italský ovál Nardo, aby magickou hranici 400 km/h pokořilo. A my věříme, že se mu to podaří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
H&R Turbo Mission 400 Plus

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků