H&R 911 Turbo: dvakrát více výkonu

Pokud vám lezou sériové výkony Porsche krkem, obraťte sa na firmu H&R. Jejich 911 Turbo má víc koní než Veyron.

Hned na začátku je třeba podotknout, že kousek přivezený do Essenu německým úpravcem je jen koncept. Ovšem plně funkční a možná se později v nabídce H&R některých použitých prvků dočkáme.

Ještě předtím, než se na upravené Turbo podíváme, stojí za zmínku jeho jméno. Z něho jde vycítit jasný úkol – Mission 400 plus. Rychlost přes 400 km/h ale nezůstane jen na papíře, s daným výkonem a úpravami se jí zřejmě opravdu podaří dosáhnout.

Základem všeho je výkon. U H&R provrtali šestiválcový agregát z původních 3,6 na 3,8 l a kompletní výměny se dočkaly turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu a zcela nové je i sání spolu s výfukovým potrubím. Výkon se tak podařilo vyhnat až na neuvěřitelných 775 kW (1054 k) při 7700 ot./min. a točivý moment povyskočil  na 1030 Nm v 5800 ot. Když si vezmeme, že litrový výkon motoru je 277 k/l, chce to uznání. Elektroniku motoru si vzal do parády Bosch a deklarovné výkony jsou dosažitelné jen při použití stooktanového benzínu.

Takový výkon si ale vybírá i svou daň v podobě přílišného namáhání převodového ústrojí. To si vynutilo výměnu převodovky, spojky a diferenciálů. Takové auto musí vysokou zátěž jednoduše vydržet.

Na podvozku se také odehrály nemalé změny. Položení vozu blíž k zemi bylo stejně důležité jako nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Na snížení hmotnosti se podepsaly některé karbonové díly karoserie se zkouškami v aerodynamickém tunelu.

Možná jste si hned všimli, že úpravami prošla karoserie vozu, která má jiné tvary. Tohle všechno si vyžádala aerodynamika, přední sloupky jsou očividně více skloněny (konkrétně o 5,5 stupně) a Turbo tak působí díky menší výšce (o 7,5 cm) nataženějším dojmem. Příkladem toho, že ani takhle extrémní auto nemusí mít koncovky výfuků v podobě velkorážních trubek, jsou dvě menší uprostřed. A nehledejte ani zbytečně velká kola, tohle Turbo stojí na odlehčených osmnáctkách BBS.

Pokud si myslíte, že tohle všechno se u H&R dělalo proto, aby úpravce okouzlil motoristickou veřejnost na autoshow v Essenu, máte pravdu jen částečně. To nejlepší ještě je přijde příští rok. Tohle Turbo se vydá na italský ovál Nardo, aby magickou hranici 400 km/h pokořilo. A my věříme, že se mu to podaří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
H&R Turbo Mission 400 Plus

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků