HPA Motorsports Golf R32: rozdivočelých 575 koní

Jeden z nejsilnějších hot-hatchů současnosti vypustila do světa tuningová firma HPA Motorsports. Přeplňovaný 3.2 V6 FSI disponuje výkonem 423 kW (575 k).

Firmu HPA Motorsports jsme na stránkách Autorevue.cz poprvé zmínili loni na podzim během výstavy SEMA konané v Las Vegas. Tam byly představeny upravené modely Touareg, Jetta a Passat. Teď se ladičská firma zaměřila na nejsilnější verzi modelu Golf - verzi R32.

Sériová verze Golfu R32 má pod kapotou agregát 3.2 V6 FSI s výkonem 184 kW (250 k). Tuningový paket od HPA nese jméno FT575 a obsahuje dvojici turbodmychadel s mezichladiči vzduchu, přepracované sání a nový výfukový systém. Již podle názvu je jasné, jakým výkonem šestiválec disponuje - 423 kW, tedy 575 k.

Nadopovaný Golf R32 s náhonem na všechna kola zvládne stovku za 3,5 s a cílem čtvrt míle prolétne v čase 11,9 s. Silnějšímu vozu je přizpůsobeno odpružení vozu, které je sladěno s novými 19" koly od společnosti O-Z Racing. O zastavení se stará brzdový systém od firmy Brembo, kdy na přední nápravě jsou kotouče o průměru 365 mm s osmipístkovými třmeny.

HPA Motorsports předesílá, že paket FT575 bude v brzké době dostupný i pro další vozy koncernu Volkswagen - Audi TT a A3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HPA Motorsports Golf R32 FT575
Zdroj: hpamotorsports.com
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků