HPA Motorsports Golf R32: rozdivočelých 575 koní

Jeden z nejsilnějších hot-hatchů současnosti vypustila do světa tuningová firma HPA Motorsports. Přeplňovaný 3.2 V6 FSI disponuje výkonem 423 kW (575 k).

Firmu HPA Motorsports jsme na stránkách Autorevue.cz poprvé zmínili loni na podzim během výstavy SEMA konané v Las Vegas. Tam byly představeny upravené modely Touareg, Jetta a Passat. Teď se ladičská firma zaměřila na nejsilnější verzi modelu Golf - verzi R32.

Sériová verze Golfu R32 má pod kapotou agregát 3.2 V6 FSI s výkonem 184 kW (250 k). Tuningový paket od HPA nese jméno FT575 a obsahuje dvojici turbodmychadel s mezichladiči vzduchu, přepracované sání a nový výfukový systém. Již podle názvu je jasné, jakým výkonem šestiválec disponuje - 423 kW, tedy 575 k.

Nadopovaný Golf R32 s náhonem na všechna kola zvládne stovku za 3,5 s a cílem čtvrt míle prolétne v čase 11,9 s. Silnějšímu vozu je přizpůsobeno odpružení vozu, které je sladěno s novými 19" koly od společnosti O-Z Racing. O zastavení se stará brzdový systém od firmy Brembo, kdy na přední nápravě jsou kotouče o průměru 365 mm s osmipístkovými třmeny.

HPA Motorsports předesílá, že paket FT575 bude v brzké době dostupný i pro další vozy koncernu Volkswagen - Audi TT a A3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HPA Motorsports Golf R32 FT575
Zdroj: hpamotorsports.com
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků