Hotové peklo: Nissan GT-R V-spec (tajné projekty)

30 komentářů

r
4. května • 10:58

neni na tech poslednich snimcich s Lotusem na pozadi Oktavka? Pak to neni lotus ale nove zihadlo od VW Skoda.

apophis.k
4. května • 11:08

Je to oktávka, při testu, kdo z koho, pač na tý fotce to vypadá na blízký čelní střet :-D

io
4. května • 0:39

v dnesni dobe, kdy by si lide ze strachu nejradeji implantovali cip do zadnice, aby jim nepovolil prekracovat 50 km/h v obci a 130 na dalnici tyhle auticka postradaji smysl. Bohuzel. Kupit si tuhle nadheru a jezdit v ni 40 nebo 50 nebo 130 je masochismus a sebedestrukce. :-(

Hunter
4. května • 14:33

Tak třeba ten Aston umí jen mnohem víc než 130 ... jenže každýmu kdo jezdí v Astonu rychle (krom pana Bonda) patří uříznout koule, protože Aston je auto na "cruising", ne pro nagelovaný blbečky machrující před 14tkama z piškotéky.

Radek Ondrášík
4. května • 15:07

A to je nějaký zákon, nebo váš pocit?

roti
4. května • 12:31

Smysl tohole auta bude někde jinde, než ježdění v běžném provozu, nemyslíš?;-)

io
4. května • 17:22

Ne, nemyslim. Ted mam silne sportovni auto a limuzinu. Smysl je, ze jezdim rychle do prace, na nakup, na dovolenou, .... Nevidim jiny smysl auta, nez jezdit. A rozhodne nevidim smysl koupit si auto pouze na okruh.

roti
5. května • 9:42

"Smysl je, ze jezdim rychle do prace, na nakup, na dovolenou, ...." - pane jo, to se jen tak nevidí :-D

Radek Ondrášík
4. května • 9:54

Ono je třeba si uvědomit, že těch 50, 90, 130 není zeď. A stejně jako se říká "čára není zeď" platí to i o limitech.

io
4. května • 10:19

Bohuzel, zdi se to stane za par mesicu v lepsim pripade let: kamery na dalnici, ktere kontroluji rychlost na useku - tomu se nevyhnes + cerne policejni audiny - tomu neujedes + nebude se moci vymluvit na osobu blizkou.Dovolim si tvrdit, ze lide pristoupi i na to, ze od roku 2010 se do aut budou povinne montovat GPS cipy merici rychlost a automaticky odesilajici data na policejni centralu.

Radek Ondrášík
4. května • 11:36

Žádné takové čipy se prozatím nechystají.

io
4. května • 12:01

No jasne ze ne, kdyz uz jsou. Ja delam ve firme, ktera na to dela software.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
4. května • 12:06

V rámci toho, že na toto neexistuje žádná legistlavita, Galileo na to není, nejní na toto infrastruktura, tak bych viděl něco podobného reálně tak na rok 2015. Pokud vím tak se nyní testuje v Kanadě podobný systém, ale ten bude čistě pasivní.viz. z našeho článku z února... "Kanada nyní začíná testovat systém omezení rychlostí automobilů pomocí GPS. Jednoduše řečeno, auto je vybaveno navigačním systémem s mapovým pokrytím, ve kterém jsou uvedeny rychlostní limity na jednotlivých komunikacích. Pokud vůz překročí povolenou rychlost o více než 10 procent, tak dojde k tomu, že plynový pedál začne klást odpor a výrazně znesnadní možnost dále zrychlovat. A řidič je tak svým způsobem donucen jet v rámci limitu."Věřím tomu, že do budoucna bude to co píšete, ale ne v roce 2010, ale nejdříve tak za 10 let.

io
4. května • 15:31

Nevim zda je podstatne kdy to bude.
Podstatne je, ze veskery zbytek svobody zkoncil. Nastane doba temna. At si kdo chce rika co chce optimistickeho. Jsem programator, delam aplikace, ktere monitoruji ruzne lidske chovani a vubec se mi nelibi panove, pro ktere je delam. Ale nedelat to neni reseni. Bud to udelam ja, nebo nekdo jinej. Problem je, ze lide - spodina, ve sve nekonecne hlouposti a omezenosti, hlavne ti to zadaji. :-(

Radek Ondrášík
4. května • 15:46

Jo, to byl jeden z nejčastějších argumentů po válce u Němců. "kdybych ten plyn nepustil já, tak to stejně udělá někdo jiný...". Ale k věci. Ono udělat takovýto aktivní systém není nic jednoduchého. Vlastní řešení lokalizace polohy, odesílání informací o vozech apod. je to nejmenší na celém systému. Jde např. o to, že podobné zařízení musí být certifikované, musí každý rok na kontrolu do certifikované zkušebny, zda vše ukazuje v pořádku apod. jinak takový výsledek nelze použít jako důkaz. Tedy něco jako policejní radary, policejní alkohol-testery apod.Další důležitý bod na tom celém je to, že podobné zařízení nepůjde zpětně instalovat do starších automobilů. Dalším důležitým bodem je, že rychlostní limity se průběžně mění a není zrovna jednoduché vyrábět aktuální mapové podklady, kde budou všechny silnice, kde budou všechny limity na daném úseku apod.

io
4. května • 17:20

Ale samozrejme, ze to pujde zpetne instalovat, proc by ne? Vzdyt je to velke asi tak 5x5x1 cm a kdyz si vzpomenete na 2 roky zpatky, podobna zarizeni se instalovala i do kamionu.Taky certifikace neni problem, staci na to STK jednou za dva roky. Rychlosti limity taky nejsou problem, protoze jsou jenom 3! V obci neprekrocite 50 a mimo obec 90 a na dalnici 130. Nejaky dalsi argument typu "proc by to neslo"?

Radek Ondrášík
4. května • 17:31

Takže si to shrneme - v roce 2010 bude zaveden tento systém, pro který neexistuje evropská, ani česká legislativa. Neexistuje pro to technické zázemí, neexistuje pro to certifikace, aby mohly být tyto údaje brány jako důkaz. No proč ne, každý trpí nějakou představou a já vám ji neberu.Myslím, že o dané problematice asi mnoho nevíte, jelikož už z principu tří rychlostních limitů je vidět, že vám k tomu chybí informace. Uvědomte si, že v mnoha obcích jsou průtahy, kde je rychlost 70. Po dálnici v obci (vjezd do Prahy) je legálních 80 kmh a takto můžeme pokračovat dále. takže těch limitů je daleko více, ale hlavní problém je v tom, že jsou nestejnoměrně rozděleny.Pro kontrolu zařízení, které mají sloužit jako "výrobce důkazů" musí být certifikované firmy a ústavy, které tyto kontroly provádějí. To opravdu technik z STK nezvládne.Tím neříkám, že něco podobného jednou nebude, ale tak možná za 10 let.

io
4. května • 17:55

Dobre, tak o tom nice nevim ;-)V praxi nepotrebujete 30 limitu. Staci vam nekolik malo hlidanych useku, aby jste vybral na dani za rychlost miliardy. A o tom to hlavne je! Ne o bezpecnosti! Pomoci tohodle systemu tech mist muze byt nekolik stovek tisic. Taky (a netvrdim, ze v r.2010) bude jednoduche do map zadat rychlostni limity a aktualizovat je na danem useku. Dopravni podniky maji tyto mapy elektronicky jiz dnes. Ale je to k necemu potreba? Ten system nepotrebuje aby byl prospikovan daty a limity na celem uzemi!Podivejte, jsou firmy, ktere lobuji za zavedeni uz od roku 2010. Zda se jim to povede v tom roku, nebo o par let pozdeji je celkem jedno. Bude to tu a bude to brzo. :-(Uzijme si jizdu na silnych autech dokud to jeste jde.

nick.ccc
4. května • 15:59

ono hlavne nebude problem to odstavit nebo hacknout tak, aby se mereni zastavilo pri maximalni povolene rychlosti :) takze pojedu sice 200, ale posle to jenom 130km/h... jakekoliv pokusy o elektronicke omezovani lidi skonci na sikovnosti tech, co se jim to nebude libit.

io
4. května • 17:16

Neni to tak uplne pravda. Kdyz ten cip, co je v aute je pasivni, tj. jenom odesila identifikaci a o mereni se stara satelit, tak to nemuzete hacknout.

lol
4. května • 9:51

Nie je to tak celkom jedno ci sa zrychluje do prudkeho kopca na takom 500HP aute, alebo na nejakom HTP (bez urazky), aj ked vysledna rychlost u oboch moze byt tu spominanych 90km/h. Takze da sa s vykonnym autom celkom pekne zahrat, hlavne ked sa za nim zaprasi na semafore po naskoceni zelenej :) To nevadi ze spravi 0-50km/h za 2sekundy a potom nastupi tempomat, zabavit sa da aj tak :)

HondaMan
4. května • 8:45

Tak to že se bojíš Ty neznamená, že se bojí všichni...
Pokud ale jezdíš 50/90/130, tak prosím jezdi u levého okraje komunikace, nebo se budeš divit, až tě budu předjíždět z té méně tolerované strany :-)

io
4. května • 10:15

No, co Ti na to rict zavodniku ... jezdim rychle ... 180-220, ale ostatni predpisy dodrzuji. Predjizdeni z prava nechavam amaterum a mladym hosanum.

anawarr
4. května • 19:39

to io>no tak proč řešíš rychlost? trošku přidej a nad 270 km/h tě policajti nechytí ani s mondeem sti :-Dbtw: chtěl bych vidět, jak v těch tvých 180-220ti neporušíš žádný jný předpis :-D:-D

io
5. května • 8:08

napriklad jakej? predjizdeni pres plnou? lepeni se na zadek? jizda na cervenou? otaceni se na semaforech? telefonovani? divani se po sexy kockach na bilboardech a nepozornost? ... ne, neporusim. Rychlost s porusovanim predpisu primo nesouvisi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
anawarr
5. května • 8:25

to io> víš, pokud nemachruješ jen na dálnici, kde umí jet přes dvěstě každý bambula, tak určitě víš, že při rychlosti nad dvěstě při dnešním provozu nemůžeš koukat na plnou nebo přerušovanou čáru, zebry, najíždění zatáček v protisměru, přednosti v jízdě, atd... nebo jsi jen další z řady, co jednou na rovném úseku dálnice se spocenými dlaněmi sešlápne plyn a pak tvrdí jak jezdí rychle?

io
5. května • 8:39

ja nemachruju ani na dalnici ani mimo ni. Jezdim rychle, protoze mi to vyhovuje, ne z machroviny. Najizdeni zatacek v protismeru snad neni porusovani predpisu, prednost v jizde - proboha to je problem pribrzdit a dat prednost? a zebry? co s tim maji zebry? Rozhodne nejezdim 200 kolem skol.

anawarr
5. května • 9:54

no ty si psal, že neporušuješ předpisy;-)

anawarr
5. května • 9:53

to io>no to mi vysvětli, jak tedy jezdíš 200 km/h, když skoro každy kilometr jede nějaký kamion 70-80 a každých "pár" metru nějaká brzda 90 km/hbtw: někde jsi psal, že máš sporťák... čemu tak říkáš?

Petan
5. května • 9:59

Ty ses fakt idiot... proc rejes do lidi? Mas ty snad zavodni licenci, ze tu tak machrujes? Zavodi se na okruhu a uzavrenych okreskach ne v provozu ...

Doporučujeme

Články odjinud