Hotové peklo: Nissan GT-R V-spec (tajné projekty)

Nissan připravuje ostřejší verzi GT-R, BMW chystá novou Z4, Seat již testuje Ibizu FR, Aston Martin a Lotus rovněž nespí...

Nissan GT-R V-spec: nejlepší z ostrých

Přinášíme vám prozatím nejlepší fotografie Nissanu GT-R ostré specifikace, označované jako V-spec (Victory specification). Pro pořádek zopakujme, že tento stroj má mít pod kapotou šestiválec o výkonu 550 koní, což je o 70 koní více než u sériového GT-R.

Nissanu se podařilo takového nárůstu dosáhnout pomocí větších tlaků plnění. Verzi V-spec je možné rozpoznat díky větším nasávacím otvorům, a to jak pro motor samotný, tak pro brzdy - mimochodem keramické a mnohem výkonnější, pravděpodobně opět od Bremba.

Podle všeho má být tato verze o celých 150 kilogramů lehčí, což bude mít velmi pozitivní následky na celkovou ovladatelnost a dynamiku vozu. Za tuto úsporu může rozhodnutí použít některé díly karoserie vyrobené z uhlíkových kompozitů. Zní to neuvěřitelně, ale Nissan již s prototypem pokořil na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 25 sekund. Zdá se, že Evropa bude muset zabrat, protože tenhle vůz poráží mnohem dražší sporťáky zvučnějších jmen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nissan GT-R V-spec při testech na Nordschleife

Seat Ibiza FR: horké želízko v zeleném pekle

Fotografie a první informace ohledně nové Ibizy vyšly do světa již před nějakým časem, ale u Seatu nespí a pokračují v rozšiřování nabídky. Ještě před představením ostré verze Cupra přijde mezistupeň se sportovními ambicemi, který dostane již zažité označení FR.

Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz na Nordschleife, což značí, že Seat si dává na odladění podvozku záležet. Maskování je hodně výrazné, ale k rozeznání od standardních verzí pomohly jasně viditelné větší brzdové kotouče i třmeny.

O motoru zatím příliš informací nemáme a víme jen to, že půjde o přeplňovaný benzínový čtyřválec s výkonem cca 180 koní. Je tedy otázkou, či Seat vsadí na dvoulitr se sníženým výkonem nebo naopak posilní osmnáctistovku TSI. Později by si měli přijít na své i zastánci dieselů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Seat Ibiza FR jako předkrm před ostrou Cuprou

BMW Z4: coupé-cabrio ve svém živlu

Současná Z4 je v nabídce BMW něco jako poslední Mohykán. Jeho technika má základ v automobilovém dávnověku, což samozřejmě není nic špatného, protože funguje velmi dobře. Život jde však dál a na scénu pomalu přichází nová generace Z4.

Dlouho se spekulovalo o tom, jakou střechu vlastně dostane. Nyní už najisto víme, že bude následovat příklad řady 3. Nedávno se ale objevily zvěsti, že by BMW mohlo následovat příkladu Mazdy Mx-5 a vyrábět obě varinaty - softtop i CC. Moc pravděpodobné to ovšem není.

Nová Z4 bude postavena na základě současné řady 3. To leccos napovídá o tom, jaké vlastnosti a jakou techniku lze očekávat. Je jasné, že ani Z4 se nevyhne trend šetření paliva a tak ke slovu přijdou prvky programu Efficient Dynamics. Nabídka motorů bude také kopírovat řadu 3, atmosféricky plněné čtyř a šestiválce, přeplňovaný třílitr a prý snad i V8 z M3. A stranou (bohužel) pravděpodobne nezůstanou ani diesely.

Pokud se podíváte na fotografie, můžete vidět, že nová Z4 působí ve srovnání s tou stávající značně mohutnějším dojmem. V tomto případě ale zdání klame, žádný dramatický nárůst se nekoná - cca dva cm do šířky a kolem tří na délku. Jsem zvědav, jestli nová Z4 bude i nadále oním mrštným a dynamickým vozítkem, jež je radost řídit, nebo jestli se stane malým GT, určeným hlavně na dálnice. Na odpověď si budeme muset počkat do podzimu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nová Z4 při testech na Nordschleife

Aston Martin DBS Volante na Nordschleife: nejen dobře vypadat

Zima skončila a tak se nám testovací jezdci ze Severu přesunuli zpět do letního působuště - na německý Nürburgring. Naposledy jsme si DBS Volante prohlíželi za tmy a ještě pokryté vrstvou sněhu, dnes ho tu máme v plné parádě při testech řízení na Nordschleife.

Jen připomenu, že DBS Volante se od svého základu liší jen plátěnou střechou a jiným tvarem bočních oken. Vše ostatní má být stejné. I pod kapotou bude tentýž šestilitrový V12 o výkonu 517 koní a točivém momentu 570 Nm, který zaručí maximální rychlost převyšující 300 km/h a zrychlení na stovku za něco málo přes 4 s.

Zajímavostí je, že auto na současných i minulých fotkách má stejnou barvu i registrační značku. Život prototypu je opravdu krutý, nejdříve severské mrazy, teď tortura v Zeleném pekle...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Aston Martin DBS Volante na Nürburgringu

Lotus pokračuje v testování modelu Eagle

Oproti minulosti dnes automobilka Lotus prožívá dobré chvíle. V prvním řadě našla stabilitu ve vlastním managementu a nabídkou svých současných modelů má o slušný úspěch postaráno. Jenomže když se daří, tak třeba investovat do nových projektů. Proto se Lotus rozhodl postavit zcela nový vůz se jménem Eagle, který se podařilo špionážním fotografům znovu přistihnout, tentokrát při jarních testech.

Již první informace napověděly, že půjde o sporťák větší než je model Elise a tak se i skutečně stalo. Novinka bude mít uprostřed uložený atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru z dílen Toyoty, který bude svůj výkon posílat na zadní kola. „Vypůjčený“ motor má hned dvě výhody – první je, že tým inženýrů se může soustředit na věci jako podvozek nebo bezpečnost, tou druhou je plnění přísných emisních norem jak v Evropě tak v Americe. Veřejnosti se představí koncept Eagle již v červenci tohoto roku na britské motorshow.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Eagle při jarním testování

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Lotus Eagle ve Skandinávii

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků