Hospodářské výsledky koncernu PSA za první pololetí roku 2007

Zlepšení ekonomické výkonnosti v západní Evropě:

1 274 500 zaregistrovaných vozů oproti 1 265 600 vozům v prvním pololetí 2006

Proniknutí na evropský trh v rozsahu 14,2 % ke konci prvního pololetí 2007 oproti 14 % ke 30. červnu 2006 a 13,8 % k 31. prosinci 2006.

Nárůst prodejů vozů smontovaných mimo západní Evropu:

436 600 smontovaných vozidel, což znamená nárůst o 7,2 %, a pokračování růstu prodejů ve všech třech prioritních zónách.

Uvedení nových modelů na trh:

Rozšíření řady Peugeot 207 o kupé kabriolet a sportovní verzi RC, rozšíření řady Citroën C4 Picasso o pětimístnou verzi, nové užitkové vozy Peugeot Expert a Citroën Jumpy a představení vozu Citroën C4 Pallas na trzích států Mercosur. V červenci 2007 uvedení vozů 4x4 Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, modelu 207 SW a v září příchod modelu Peugeot 308.

Nárůst hospodářského výsledku z provozní činnosti o 21,9 %:

842 milionů eur, tzn. 2,7 % obratu, díky pozitivním vlivům objemů prodeje a vývoje cen a sortimentní skladby.

Význačné zlepšení čisté finanční pozice:

1 364 milionů eur oproti 116 milionům eur k 31. prosinci 2006 a 488 milionům eur k 30. červnu 2006.

Nárůst vlivu operačního programu růstu a konkurenceschopnosti CAP 2010:

Počátek obnovy, poznamenaný zlepšením operativní marže díky automobilové divizi, snížení nákladů, zrychlení vývoje kvality a úspěchu nových modelů. CAP 2010 si v druhém pololetí svou dynamiku udrží.

 


PRVNÍ POLOLETÍ 2007: ČÍSLA

Obrat

Obrat skupiny se zvýšil na 30 818 milionů eur, což představuje nárůst o 5,9 % oproti prvnímu pololetí 2006.

Obrat automobilové divize dosáhl 24 169 milionů eur, což znamená nárůst o 5,1 % díky zvýšení objemu prodejů smontovaných vozů a zlepšení cen a sortimentní skladby.

Obrat banky Banque PSA Finance odpovídající hrubému úrokovému výnosu z pohledávek dosáhl 975 milionů eur, což představuje nárůst o 13,4 %.

Obrat společnosti Gefco dosáhl 1 797 milionů eur, tzn. nárůst o 8,4 %.

Obrat společnosti Faurecia je 6 512 milionů eur, což představuje nárůst o 8,9 % oproti prvnímu pololetí roku 2006. Kromě monolitů a s konstantním obratem a dosahem, se obrat zvýšil o 7,7 %.

Výsledky

Výsledek z provozní činnosti skupiny dosáhl v prvním pololetí roku 2007 842 milionů eur, tzn. 2,7 % obratu, oproti 691 milionům eur a 2,4 % obratu v prvním poletí roku 2006.

Výsledek z provozní činnosti automobilové divize dosáhl 400 milionů eur, tzn. 1,7 % obratu, což představuje nárůst o 76,2 % oproti prvnímu poletí roku 2006.

Nárůstu výsledku z provozní činnosti bylo dosaženo díky vývoji objemů prodejů smontovaných vozů a pozitivnímu vlivu sortimentní skladby, jež je důsledkem obnovy modelových řad, a dále pozitivnímu vlivu cen.

Silný nárůst cen surovin byl vykompenzován zisky z produktivity, jichž bylo dosaženo u nákupů a výkonnosti továren.

Výsledek z provozní činnosti banky Banque PSA Finance dosahuje 301 milionů eur, což představuje nárůst o 2,7 % oproti 293 milionům eur dosaženým v průběhu šesti prvních měsíců roku 2006, a to zejména díky nárůstu objemu poskytnutých úvěrů.

Výsledek z provozní činnosti společnosti Gefco dosáhl 76 milionů eur a 4,2 % obratu, oproti 80 milionům eur a 4,8 % obratu v prvním pololetí roku 2006.

Výsledek z provozní činnosti společnosti Faurecia je 63 milionů eur a 1 % obratu, ve srovnání s 85 miliony eur a 1,4 % obratu v prvním pololetí roku 2006 a ztrátou 16 milionů eur v druhém pololetí roku 2006.

Vzestup výsledku z provozní činnosti umožnil nárůst činnosti a zlepšení průmyslové výkonnosti, a to i přes značné ztráty v objemu operací v severní Americe.

Ostatní výnosy a náklady představují čisté náklady ve výši 291 milionů eur, ve srovnání s čistými náklady ve výši 275 milionů eur v prvním pololetí roku 2006.

Zahrnují především výjimečné znehodnocení některých aktiv automobilové divize, rezervy na restrukturalizační náklady spojení s plánem dobrovolných odchodů a racionalizační náklady ve společnosti Faurecia.

Čistý zisk pro společnost Peugeot SA představuje 492 milionů eur oproti 306 milionům eur v prvním pololetí roku 2006. Převedeno na akcie to znamená výsledek 2,15 eur ve srovnání s 1,34 eur v prvním pololetí roku 2006.

Finanční struktura

Cash flow z průmyslových a obchodních činností dosáhl 1 830 milionů eur, ve srovnání s 1 605 miliony eur v prvním pololetí roku 2006.

Průmyslové investice dosahují 953 miliony eur, což představuje oproti začátku roku 2006, kdy tyto investice činily 1 097 milionů eur, pokles.

Čistá finanční situace průmyslových a obchodních společností dosáhla na konci června 2007 částky

1 364 milionů eur, oproti 116 milionům eur k 31. prosinci 2006 a 488 milionům eur l 30. červnu 2006.

PERSPEKTIVY PRO ROK 2007

V západní Evropě bude skupina pokračovat ve vzestupu, zejména díky obchodním úspěchům vozů Peugeot 207 hatchback a CC, C4 Picasso a Grand C4 Picasso, aktuálnímu uvedení modelů Peugeot 4007, 207 SW, Citroën C-Crosser a budoucímu uvedení vozu Peugeot 308. Skupina bude za těchto podmínek pokračovat v optimalizaci cen, sortimentní skladby a objemů.

Mimo západní Evropu bude PSAPeugeot Citroën v kontextu trhu, jenž by měl zůstat globálně pozitivní, a vzhledem k rozšiřující se nabídce skupiny, pokračovat v rentabilním růstu.

Díky novým modelům v nejvýnosnějších segmentech a navzdory novému posilování eura a dalšímu růstu cen surovin by měl obrat ve druhém pololetí roku 2007 vykázat lehký nárůst v porovnání s druhým pololetím roku 2006 a konsolidovaná operativní marže by měla ve druhém pololetí přesáhnout 2 % obratu.

 

PSA PEUGEOT CITROËN

(v počtu vozů)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Celosvětové prodeje

1 764 500

1 764 100

KONSOLIDOVANÝ OBRAT

(v milionech eur)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Automobily

Banka PSA Finance

Gefco

Faurecia

PSA Peugeot Citroën celkem

22 987

860

1 658

5 980

29 093

24 169

975

1 797

6 512

30 818

KONSOLIDOVANÉ FINANČNÍ VÝSLEDKY - SHRNUTÍ

(v milionech eur)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Hospodářský výsledek z provozní činnosti

Výsledek před zdaněním jednotlivých společností

Čistý zisk na skupinu

Čistý zisk,podíl skupiny

691

402

298

306

842

551

483

492

FINANCOVÁNÍ A FINANČNÍ SITUACE

(v milionech eur)

30. června 2006

30. června 2007

Cash flow

Čisté investice včetně výzkumu a vývoje

Čistá finanční pozice průmyslových a obchodních společností

1 605

1 609

488

1 830

1 370

1 364

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků