Hospodářské výsledky koncernu PSA za první pololetí roku 2007

Zlepšení ekonomické výkonnosti v západní Evropě:

1 274 500 zaregistrovaných vozů oproti 1 265 600 vozům v prvním pololetí 2006

Proniknutí na evropský trh v rozsahu 14,2 % ke konci prvního pololetí 2007 oproti 14 % ke 30. červnu 2006 a 13,8 % k 31. prosinci 2006.

Nárůst prodejů vozů smontovaných mimo západní Evropu:

436 600 smontovaných vozidel, což znamená nárůst o 7,2 %, a pokračování růstu prodejů ve všech třech prioritních zónách.

Uvedení nových modelů na trh:

Rozšíření řady Peugeot 207 o kupé kabriolet a sportovní verzi RC, rozšíření řady Citroën C4 Picasso o pětimístnou verzi, nové užitkové vozy Peugeot Expert a Citroën Jumpy a představení vozu Citroën C4 Pallas na trzích států Mercosur. V červenci 2007 uvedení vozů 4x4 Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, modelu 207 SW a v září příchod modelu Peugeot 308.

Nárůst hospodářského výsledku z provozní činnosti o 21,9 %:

842 milionů eur, tzn. 2,7 % obratu, díky pozitivním vlivům objemů prodeje a vývoje cen a sortimentní skladby.

Význačné zlepšení čisté finanční pozice:

1 364 milionů eur oproti 116 milionům eur k 31. prosinci 2006 a 488 milionům eur k 30. červnu 2006.

Nárůst vlivu operačního programu růstu a konkurenceschopnosti CAP 2010:

Počátek obnovy, poznamenaný zlepšením operativní marže díky automobilové divizi, snížení nákladů, zrychlení vývoje kvality a úspěchu nových modelů. CAP 2010 si v druhém pololetí svou dynamiku udrží.

 


PRVNÍ POLOLETÍ 2007: ČÍSLA

Obrat

Obrat skupiny se zvýšil na 30 818 milionů eur, což představuje nárůst o 5,9 % oproti prvnímu pololetí 2006.

Obrat automobilové divize dosáhl 24 169 milionů eur, což znamená nárůst o 5,1 % díky zvýšení objemu prodejů smontovaných vozů a zlepšení cen a sortimentní skladby.

Obrat banky Banque PSA Finance odpovídající hrubému úrokovému výnosu z pohledávek dosáhl 975 milionů eur, což představuje nárůst o 13,4 %.

Obrat společnosti Gefco dosáhl 1 797 milionů eur, tzn. nárůst o 8,4 %.

Obrat společnosti Faurecia je 6 512 milionů eur, což představuje nárůst o 8,9 % oproti prvnímu pololetí roku 2006. Kromě monolitů a s konstantním obratem a dosahem, se obrat zvýšil o 7,7 %.

Výsledky

Výsledek z provozní činnosti skupiny dosáhl v prvním pololetí roku 2007 842 milionů eur, tzn. 2,7 % obratu, oproti 691 milionům eur a 2,4 % obratu v prvním poletí roku 2006.

Výsledek z provozní činnosti automobilové divize dosáhl 400 milionů eur, tzn. 1,7 % obratu, což představuje nárůst o 76,2 % oproti prvnímu poletí roku 2006.

Nárůstu výsledku z provozní činnosti bylo dosaženo díky vývoji objemů prodejů smontovaných vozů a pozitivnímu vlivu sortimentní skladby, jež je důsledkem obnovy modelových řad, a dále pozitivnímu vlivu cen.

Silný nárůst cen surovin byl vykompenzován zisky z produktivity, jichž bylo dosaženo u nákupů a výkonnosti továren.

Výsledek z provozní činnosti banky Banque PSA Finance dosahuje 301 milionů eur, což představuje nárůst o 2,7 % oproti 293 milionům eur dosaženým v průběhu šesti prvních měsíců roku 2006, a to zejména díky nárůstu objemu poskytnutých úvěrů.

Výsledek z provozní činnosti společnosti Gefco dosáhl 76 milionů eur a 4,2 % obratu, oproti 80 milionům eur a 4,8 % obratu v prvním pololetí roku 2006.

Výsledek z provozní činnosti společnosti Faurecia je 63 milionů eur a 1 % obratu, ve srovnání s 85 miliony eur a 1,4 % obratu v prvním pololetí roku 2006 a ztrátou 16 milionů eur v druhém pololetí roku 2006.

Vzestup výsledku z provozní činnosti umožnil nárůst činnosti a zlepšení průmyslové výkonnosti, a to i přes značné ztráty v objemu operací v severní Americe.

Ostatní výnosy a náklady představují čisté náklady ve výši 291 milionů eur, ve srovnání s čistými náklady ve výši 275 milionů eur v prvním pololetí roku 2006.

Zahrnují především výjimečné znehodnocení některých aktiv automobilové divize, rezervy na restrukturalizační náklady spojení s plánem dobrovolných odchodů a racionalizační náklady ve společnosti Faurecia.

Čistý zisk pro společnost Peugeot SA představuje 492 milionů eur oproti 306 milionům eur v prvním pololetí roku 2006. Převedeno na akcie to znamená výsledek 2,15 eur ve srovnání s 1,34 eur v prvním pololetí roku 2006.

Finanční struktura

Cash flow z průmyslových a obchodních činností dosáhl 1 830 milionů eur, ve srovnání s 1 605 miliony eur v prvním pololetí roku 2006.

Průmyslové investice dosahují 953 miliony eur, což představuje oproti začátku roku 2006, kdy tyto investice činily 1 097 milionů eur, pokles.

Čistá finanční situace průmyslových a obchodních společností dosáhla na konci června 2007 částky

1 364 milionů eur, oproti 116 milionům eur k 31. prosinci 2006 a 488 milionům eur l 30. červnu 2006.

PERSPEKTIVY PRO ROK 2007

V západní Evropě bude skupina pokračovat ve vzestupu, zejména díky obchodním úspěchům vozů Peugeot 207 hatchback a CC, C4 Picasso a Grand C4 Picasso, aktuálnímu uvedení modelů Peugeot 4007, 207 SW, Citroën C-Crosser a budoucímu uvedení vozu Peugeot 308. Skupina bude za těchto podmínek pokračovat v optimalizaci cen, sortimentní skladby a objemů.

Mimo západní Evropu bude PSAPeugeot Citroën v kontextu trhu, jenž by měl zůstat globálně pozitivní, a vzhledem k rozšiřující se nabídce skupiny, pokračovat v rentabilním růstu.

Díky novým modelům v nejvýnosnějších segmentech a navzdory novému posilování eura a dalšímu růstu cen surovin by měl obrat ve druhém pololetí roku 2007 vykázat lehký nárůst v porovnání s druhým pololetím roku 2006 a konsolidovaná operativní marže by měla ve druhém pololetí přesáhnout 2 % obratu.

 

PSA PEUGEOT CITROËN

(v počtu vozů)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Celosvětové prodeje

1 764 500

1 764 100

KONSOLIDOVANÝ OBRAT

(v milionech eur)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Automobily

Banka PSA Finance

Gefco

Faurecia

PSA Peugeot Citroën celkem

22 987

860

1 658

5 980

29 093

24 169

975

1 797

6 512

30 818

KONSOLIDOVANÉ FINANČNÍ VÝSLEDKY - SHRNUTÍ

(v milionech eur)

1. pololetí roku 2006

1. pololetí roku 2007

Hospodářský výsledek z provozní činnosti

Výsledek před zdaněním jednotlivých společností

Čistý zisk na skupinu

Čistý zisk,podíl skupiny

691

402

298

306

842

551

483

492

FINANCOVÁNÍ A FINANČNÍ SITUACE

(v milionech eur)

30. června 2006

30. června 2007

Cash flow

Čisté investice včetně výzkumu a vývoje

Čistá finanční pozice průmyslových a obchodních společností

1 605

1 609

488

1 830

1 370

1 364

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků