Honička č. 7: Death Proof (2007)

Zajímá vás, jak točí automobilové honičky režisér Quentin Tarantino? Stylově, jak je zvyklý. Trhá asfalt a drtí kosti…
Honička č. 7: Death Proof (2007)

Film Death Proof, který se u nás promítal pod názvem Auto zabiják, se kupodivu nestal kasovním trhákem. Ani zdaleka nevrátil filmové společnosti zpátky peníze do něj vložené. Jeho rozpočet činil 67 milionů dolarů, ale v kinech vydělal jen 25 milionů dolarů. Zůstal ve stínu jiných děl Quentina Tarantina, jako byly Kill Bill či Pulp Fiction. Kritici mu vyčítali hlavně zdlouhavé dialogy, kterým dominovalo slovo „fuck“, bylo vyřčeno sto čtyřicet osmkrát, a nevykreslené charaktery postav.

Děj 114 minut dlouhého filmu byl prajednoduchý. Psychopatický zjizvený kaskadér Mike - hrál ho skvělý Kurt Russell - se ukájel tím, že pronásledoval se svým silným vozem mladé dívky. Jeho cílem bylo je zavraždit.

První čtyři zabil při čelní srážce, když seděl za volantem Chevy Nova, modelu z roku 1970. Jeho silný a těžký vůz malý automobil dívek doslova rozdrtil. O čtrnáct měsíců později si vyhlédl další oběti. Jenže tentokrát se přepočítal. Netušil, že dvě z nich byly kaskadérky...

Závěrečná honička patří k nejlepším filmovým honičkám všech dob podle hlasování diváků televizní stanice CNN. Nic v ní nebylo upravováno, nebyly použity žádné triky. Tarantino se nechal při jejím natáčení inspirovat podobnými scénami z filmů, jako byly třeba Vanishing Point z roku 1971 či Gone in Sixty Seconds z roku 1974.

Začíná ve chvíli, kdy se jedna z dívek, skutečná kaskadérka Zoë Bellová (proslavila se už dříve, když zastupovala při natáčení nebezpečných scén ve filmu Kill Bill Umu Thurmanovou), zavěsila na přední kapotu vypůjčeného Dodge Challengeru z roku 1970. Umluvila svoji kolegyni, aby ji trochu „povozila“. V tu chvíli se na scénu přiřítil maniak Mike v Dodge Chargeru z roku 1969…
 

 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků