Honička č. 7: Death Proof (2007)

Zajímá vás, jak točí automobilové honičky režisér Quentin Tarantino? Stylově, jak je zvyklý. Trhá asfalt a drtí kosti…
Honička č. 7: Death Proof (2007)

Film Death Proof, který se u nás promítal pod názvem Auto zabiják, se kupodivu nestal kasovním trhákem. Ani zdaleka nevrátil filmové společnosti zpátky peníze do něj vložené. Jeho rozpočet činil 67 milionů dolarů, ale v kinech vydělal jen 25 milionů dolarů. Zůstal ve stínu jiných děl Quentina Tarantina, jako byly Kill Bill či Pulp Fiction. Kritici mu vyčítali hlavně zdlouhavé dialogy, kterým dominovalo slovo „fuck“, bylo vyřčeno sto čtyřicet osmkrát, a nevykreslené charaktery postav.

Děj 114 minut dlouhého filmu byl prajednoduchý. Psychopatický zjizvený kaskadér Mike - hrál ho skvělý Kurt Russell - se ukájel tím, že pronásledoval se svým silným vozem mladé dívky. Jeho cílem bylo je zavraždit.

První čtyři zabil při čelní srážce, když seděl za volantem Chevy Nova, modelu z roku 1970. Jeho silný a těžký vůz malý automobil dívek doslova rozdrtil. O čtrnáct měsíců později si vyhlédl další oběti. Jenže tentokrát se přepočítal. Netušil, že dvě z nich byly kaskadérky...

Závěrečná honička patří k nejlepším filmovým honičkám všech dob podle hlasování diváků televizní stanice CNN. Nic v ní nebylo upravováno, nebyly použity žádné triky. Tarantino se nechal při jejím natáčení inspirovat podobnými scénami z filmů, jako byly třeba Vanishing Point z roku 1971 či Gone in Sixty Seconds z roku 1974.

Začíná ve chvíli, kdy se jedna z dívek, skutečná kaskadérka Zoë Bellová (proslavila se už dříve, když zastupovala při natáčení nebezpečných scén ve filmu Kill Bill Umu Thurmanovou), zavěsila na přední kapotu vypůjčeného Dodge Challengeru z roku 1970. Umluvila svoji kolegyni, aby ji trochu „povozila“. V tu chvíli se na scénu přiřítil maniak Mike v Dodge Chargeru z roku 1969…
 

 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků