Honička č. 10: The Italian Job (1969)

Film s Michaelem Cainem dnes působí zastarale. To ale rozhodně neplatí pro honičku, v níž dominovaly tři vozy Mini.
Honička č. 10: The Italian Job (1969)

Závěrečná honička 95 minut dlouhého britského filmu, kterou vám představujeme, je upravená. Je zkrácená, sestříhaná a podbarvená skvělou hudbou Quincy Jonese. Ve filmu režiséra Petera Collinsona se ve skutečnosti odehrává povětšinou bez hudby a je delší.

Honička se odehrává v Turíně. Zachycuje okamžik, kdy gang vedený charismatickým Michaelem Cainem (pro něho to byla první role, v které se proslavil, od tohoto filmu se z něj stala hvězda) ukořistil zlato v hodnotě 4 milionů liber. Ujíždí s ním ve třech vozech Austin Mini Cooper S před policií, která ho pronásleduje ve fiatech a alfách.

Celá akce má švih, je nápaditá, plná překvapivých momentů. Gangsteři prchají před policií hodně netradiční trasou: projíždějí splaškovými tunely, podloubími obchodních domů na Via Rome, sjíždějí po schodech před kostelem Gran Madre di Dio, vyjíždějí na střechu haly Palazzo a Vela.

Vrcholným číslem týmu kaskadérů vedených Rémy Juliennem pak byl skok aut přes střechy areálu Fiatu. Před natáčením této scény několik členů štábu odešlo, nezvládli to nervově. V šoku byli i přihlížející dělníci z továrny Lingotto…

I když The Italian Job získal cenu Golden Globe, tak se v USA vůbec neprosadil. Caine z neúspěchu vinil reklamní agenturu, která zajišťovala propagační kampaň. Podle něj filmu, který je možné zařadit hned do tří žánrových kategorií – akční, komedie, krimi - uškodila. Mnohem lepší přijetí pak získal snímek v Evropě.

Vstřícný Fiat, macešská BMC

Překvapivé také bylo, že automobilka, která Mini vyráběla, nedala filmařům nic zadarmo. Prodala jim jen několik vozů za velkoobchodní ceny, zbytek si museli filmaři normálně koupit.

To Fiat, jehož vozy se ve filmu také hojně vyskytují, byl mnohem vstřícnější. Šéf automobilky Agnelli filmařům řekl, že pokud budou v hlavní roli Fiaty, dostanou jich tolik, kolik budou chtít. Dále by pak zajistil několik sporťáků pro členy mafie plus 50 000 dolarů. Jenže neuspěl. Produkce trvala na tom, aby v hlavní roli vystupovaly právě vozy Mini a tak za ně neváhala zaplatit.

Hned po uvedení filmu prodej vozů Mini raketově stoupl.

Ve filmu bylo poškozeno nesčíslně aut. Ale ne všechny byly nové a zachovalé a ne všechny byly zničeny zcela. Začalo to hned úvodní scénou, kdy buldozerista shodil ze skály vůz Lamborghini Miura. Tento sporťák byl ale již poničený před touto akcí. Patřil totiž původně jednomu arabskému princi, který s ním měl vážnou nehodu, při níž se zabil. V jiné scéně byl před kamerami zničený Aston Martin DB4. Přitom to prý ale byla ve skutečnosti upravená Lancia Flaminia. Dva vozy Jaguar E-Type, jimž poškodil střechy buldozer, byly později opraveny a prodány. Toto už ale neplatilo o mnoha dalších vozech zdemolovaných hlavně při natáčení závěrečné honičky. 

V roce 2003 byl natočený remake, jmenoval se Loupež po italsku a režíroval ho Gary Gray.  V hlavních rolích se objevili Mark Wahlberg, Donald Sutherland, Charlize Theronová a samozřejmě… tři nové vozy Mini Cooper.
 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds, Death Proof, Řidič, Bourneův mýtus.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků