HongQi SUV: konečně originální čínská studie

V Pekingu se ve změti různých kopií evropských vzorů objevilo originální SUV. Neotřelým designem ale příběh tohoto vozu jen začíná.
HongQi SUV: konečně originální čínská studie

Jedná se zatím jen o studii a připravila jej automobilka HongQi. Nejde se sice o nic světoborného, nicméně v tomto voze jen ztěží budete hledat prvky západních produktů. Představené SUV je sice prototypem, ale na první pohled se zdá, že by mohla být jeho výroba spuštěna zanedlouho. Podle vyjádření představitelů firmy s ním však na výrobních linkách nepočítají dříve než v roce 2010, takže je zatím ve hvězdách, jestli se s ním počítá na export. Pohonná jednotka V12 (!) by měla pocházet z dílen mateřského koncernu FAW.

Vysoká spodní linie oken se dále zdvihá do zadních sloupků, až přechází do horní hranice malého zadního skla. Jím zřejmě nijak závratně dobrý výhled směrem vzad nebude. Zajímavé je použití hrubě žebrovaných ventilačních otvorů na bocích za zadními koly a v přídi, jež dále zvyšují dojem agresivity. „Kovové“ plochy s lesklou či matnou povrchovou úpravou jsou použity na spodních částech předního a zadního nárazníku, kde vytváří dojem jakéhosi difuzoru s vloženými obdélníkovými koncovkami výfuků, okolo bočních oken, na klikách nebo nad svisle žebrovanou přední maskou. S futuristicky tvarovanými předními světlomety, zřejmě složenými z LED, kontrastují prosté kruhové mlhovky. 

Palubní deska působí ještě pokrokovějším dojmem a vládnou jí modře podsvícené displeje. V horní části „kovové“ středové konzole najdeme ventilační otvor s žebrováním podobně řídkým jako na vnější straně vozu, v jeho spodní části pak otočný ovladač, poněkud připomínající modul iDrive od BMW. Místo vnějších zpětných zrcátek použili konstrutéři pouze výběžky s kamerami, zobrazujícími dění okolo vozu na palubní desce. Zato volant se změtí drobných tlačítek potěší snad jedině jezdce Formule 1.

I kdyby se HongQi SUV dostal do výroby skutečně až za dva roky, pravděpodobně přijde o mnohé prvky studie. A mezi nahrazenými objekty bude zřejmě kromě multimultifunkčního volantu a kamer na místech zrcátek i dvanáctiválec pod kapotou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
HongQi SUV

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků