Před několika dny jsme zachytili na první pohled paradoxní oznámení Škody Auto. Ta tvrdí, že jí i přes průběžně rostoucí produkci meziročně klesly zisky o více než 90 %, potěšitelné samozřejmě je, že zůstává stále v „černých číslech“. Podobná situace panuje také u automobilky Honda, která tak spolu třeba se Škodovkou patří mezi ty štastnější producenty automobilů a alespoň za celý fiskální rok vykazuje zisk.
Zatímco Škoda Auto těží především ze šrotovného v evropských zemích, Honda má za sebou řadu důležitých opatření, které směřovaly především ke snižování nákladů. Bohužel jim padly za oběť také vývoj desetiválcového nástupce modelu NSX a tovární tým seriálu F1, na druhou stranu se vedení automobilky podařilo vykázat ziskovost i v situaci, kdy se celkové objemy prodejů nových aut propadly o tři dekády zpět. Zisk jí přitom meziročně klesnul o 77 % na necelých 1,5 miliardy dolarů.
Poslední čtvrtletí předchozího fiskálního roku, které skončilo s posledním březnovým dnem, však Honda zakončila se ztrátou bezmála dvou miliard dolarů. Přesto se Hondě nakonec podařilo vyvrátit obavy, že by se v rámci svého ročního hospodaření propadla do červených čísel, což by bylo mimochodem vůbec poprvé od roku 1948, kdy byla tato společnost založena. Za celý rok Hondě poklesl odbyt automobilů meziročně celkem o 17 % (první pokles za posledních devět let), nejhůře pak dopadla v USA, kde se jí jen v březnu prodeje sesunuly o 36 %. Výhledy do blízké budoucnosti však má Honda lepší než většina konkurentů. Očekávají se pozitivní důsledky restrukturalizace a počítat lze s širokým zastoupením modelů v nižších třídách i mezi hybridy.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E