Hondě klesnul zisk na čtvrtinu, za celý rok však zůstává v černých číslech

Před několika dny jsme zachytili na první pohled paradoxní oznámení Škody Auto. Ta tvrdí, že jí i přes průběžně rostoucí produkci meziročně klesly zisky o více než 90 %, potěšitelné samozřejmě je, že zůstává stále v „černých číslech“. Podobná situace panuje také u automobilky Honda, která tak spolu třeba se Škodovkou patří mezi ty štastnější producenty automobilů a alespoň za celý fiskální rok vykazuje zisk.

Zatímco Škoda Auto těží především ze šrotovného v evropských zemích, Honda má za sebou řadu důležitých opatření, které směřovaly především ke snižování nákladů. Bohužel jim padly za oběť také vývoj desetiválcového nástupce modelu NSX a tovární tým seriálu F1, na druhou stranu se vedení automobilky podařilo vykázat ziskovost i v situaci, kdy se celkové objemy prodejů nových aut propadly o tři dekády zpět. Zisk jí přitom meziročně klesnul o 77 % na necelých 1,5 miliardy dolarů.

Poslední čtvrtletí předchozího fiskálního roku, které skončilo s posledním březnovým dnem, však Honda zakončila se ztrátou bezmála dvou miliard dolarů. Přesto se Hondě nakonec podařilo vyvrátit obavy, že by se v rámci svého ročního hospodaření propadla do červených čísel, což by bylo mimochodem vůbec poprvé od roku 1948, kdy byla tato společnost založena. Za celý rok Hondě poklesl odbyt automobilů meziročně celkem o 17 % (první pokles za posledních devět let), nejhůře pak dopadla v USA, kde se jí jen v březnu prodeje sesunuly o 36 %. Výhledy do blízké budoucnosti však má Honda lepší než většina konkurentů. Očekávají se pozitivní důsledky restrukturalizace a počítat lze s širokým zastoupením modelů v nižších třídách i mezi hybridy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků