Honda zavádí nový způsob lepení oceli a hliníku 3D Lock Seam

KarelAntonin  |  20. 02. 2013 04:01

A jaká bude životnost???

Odpovědět  |   | 
Pepe____  |  20. 02. 2013 07:39

o zivotnost by som sa nebal. skor ma trapi ako sa budu tieto plechy opravovat v pripade nehody. Aby to neskoncilo tak, ze auto bude totalny spotrebak, ktory sa neda rozumne opravit

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  20. 02. 2013 08:01

Nerozumím větě "...Z produkčního hlediska popsaná metoda vyniká odstraněním bodových svarů ..."
To znamaná že předtím u Hondy ocel s hliníkem fakt bodovali ?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  20. 02. 2013 08:45

Je to standardní informační "rozptyl" u zdejších článků.
I pod obrázky lepených spojů je věta: "Srovnání 3D Lock Seam s konvenčním postupem svařování".

Mě zaujala věta: "To otevírá cestu pro rozsáhlejší využití lehkých hliníkových slitin a další úspoře paliva". Nějak se opomněla vyšší cena hliníkových slitin oproti oceli. Auto možná má o pár deci menší spotřebu, zároveň je ale o x procent dražší. A to se vyplatí.
Navíc už tu byla zmíněna problematická opravitelnost, až neopravitelnost takového spoje.

Odpovědět  |   | 
goro  |  20. 02. 2013 11:38

tohle jsou tvz polo-al dveře (rám ocel, pokrytí al plech), úspora hmotnosti cca 2-3kg na dveře z původních cca 15kg. pro info, celohliníkové, plně osazené, váží zhruba 50% ocelových, ale tady je potřeba přepracovat uchycení do karoserie.
otázkou je cena, protože co tohle řešení už v praxi existuje (např. bmw, audi), cena je obvykle 200-300% celoocelových, a to už je na pováženou, jestli 5-6kg ušetřených na dveřích za to pro běžné auto stojí.
nehledě na fakt, že dveře potažené hliníkem jsou velmi špatně klempířsky opravitelné a stejně tak obtížněji lakovatelné.

Odpovědět  |   | 
pufko  |  20. 02. 2013 17:29

Hliník je drahší na kilogram, ale to čo pri ocelovom plechu vážilo napríklad 1kg bude pri hliniku važiť výrazne menej, čo sa na cene výrobku ani nejak nemusí premietnúť, otázna bude fakt len oprava, ta búde drahšia aj viac ako 2x

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 02. 2013 19:20

Typičtí šikmookáči, klasický klempířský spoj dvou plechů. Nicméně v jejich podání to je na úrovni světového objevu. Je to japonská klasika. Vždycky stejným bombastickým způsobem maskují své cca 10 ti leté zaostávání.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  20. 02. 2013 20:13

Jestli smím poradit s číslovkami, tak správný tvar je 10leté. Tvoje verze je hrůza, vůbec nedává smysl (leté přece není žádné slovo) a úplně se bojím pomyslet co bys asi napsal, kdyby šlo třeba o 4 roky.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 02. 2013 20:57

Jsem velmi přístupný ke zdokonalování. Ale zrovna navrhovaný tvar 10leté mi nějak nesedí. Je to opravdu správně ??

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  20. 02. 2013 21:16

Ano. Jsou dvě možnosti - desetileté a 10leté.
A díky za vstřícnost.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  20. 02. 2013 22:19

Fantomas: ty jsi češtinář profesí nebo jenom jako hobby ?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  20. 02. 2013 22:49

Profesí vůbec ne a hobby bych to nenazval. To jen když někde vidím něco nepěkného, snažím se na to upozornit. Někdy asi ne zrovna vybraným způsobem, vím, ale všeobecná lhostejnost mi přijde daleko horší. Je to takové moje soukromé, donkichotské snažení o lepší svět.

Odpovědět  |   | 
Tom Cruise  |  20. 02. 2013 23:08

Děláš to dobře. Já to také dělám dobře, dělám dobré skutky. Svezu třeba souseda kolem paneláku, netroubím na dědky na přechodu, nečurám po ulici a tak...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 02. 2013 08:14

Desetileté mi sedí, s tím nemám žádný problém. Ale 10leté ??? to ne, to nebudu používat, i kdyby to bylo podle dnes platných pravidel správně. Každopádně za jazykový koutek děkuji.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  21. 02. 2013 11:21


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 31 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 49 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A