Honda zavádí nový způsob lepení oceli a hliníku 3D Lock Seam

Vozy prestižní značky Acura se v rámci Hondy stanou prvními, které budou disponovat novou technologií pro spojování ocelových a hliníkových dílů.

To otevírá cestu pro rozsáhlejší využití lehkých hliníkových slitin a další úspoře paliva. Tato technologie nese označení 3D Lock Seam, což lze přeložit jako trojrozměrně zaklesnutý spoj. Oproti většině v současnosti používaných technik spojování hlavně nesourodých kovových materiálů, jakými jsou třeba právě ocel a hliník, by měla být novinka výrobně podstatně jednodušší a levnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srovnání 3D Lock Seam s konvenčním postupem svařování

Schéma výrobního postupu je dobře patrné z připojených snímků a vyniká zdvojeným zalomením lemů. Tím je zajištěna větší pevnost spoje a omezuje se riziko jeho rozpojení. Nedílnou součástí procesu je aplikace speciálního lepidla, jež vyplní všechny mezery uvnitř spoje a zabrání pronikání vlhkosti a nebezpečí koroze. Vnitřní hrana spoje je ještě opatřena vrstvou tmelu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dveře vyrobené postupem 3D Lock Seam jako první dostal sedan Acura RLX

Z produkčního hlediska popsaná metoda vyniká odstraněním bodových svarů, navíc nevyžaduje zavádění žádných dodatečných kroků při výrobě, takže ji lze snadno aplikovat na stávající linky. Lepení 3D Lock Seam jako první z portfolia modelů automobilky Honda využívá nový prestižní sedan Acura RLX představený vloni na autosalonu v Los Angeles.

Acura RLX: nová vlajková loď značky Honda přijíždí

Acura RLX: nová vlajková loď značky Honda přijíždí

Acura RLX má boční dveře s ocelovou konstrukcí a hliníkovým vnějším pláštěm, což snížilo jejich hmotnost o 17 % v porovnání s celoocelovou stavbou. Postup 3D Lock Seam není ve svém principu žádným převratným vynálezem, ale nabízí možnost rozsáhlejšího využívání hliníkových slitin v konstrukci sériových automobilů, jež se pak může projevit jak na zlepšených dynamických parametrech, tak na snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Lze předpokládat, že v dohledné době 3D Lock Seam pronikne nejen do dalších vozů Acura, ale také do vysloveně velkoprodukčních automobilů Honda. Zprvu ale půjde zřejmě jen o dražší modely, v jejichž ceně se zvýšený podíl hliníkových součástí lépe rozpustí.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky