Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Legendární stroj určený pro dlouhé cesty nyní získal i řadu elektronických asistentů - například pro rozjezdy do kopců.
Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Od té doby, co se Honda Gold Wing v roce 1975 poprvé představila veřejnosti, její rozměry v dalších generacích stále nabobtnávaly. Až do nynějška. Japonský výrobce totiž představil novou verzi tohoto stroje, který je oproti předchůdci menší a hlavně lehčí. Zatímco dosud vážil Gold Wing 413 kilogramů (s náplněmi), ten přicházející jen 365.

Motocykl dostal nový podvozek z hliníkových profilů, motor se posunul směrem dopředu a blíže k přednímu kolu sedí také jezdec.

Klepněte pro větší obrázek

Menší je kapotáž i objem kufrů

Pohonnou jednotkou zůstává plochý šestiválec o zdvihovém objemu válců 1833 cm3, dostal na každý válec čtyři ventily a výkon činí 93 kW a maximální točivý moment 170 Nm při 4500 otáčkách za minutu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Díky tomu, že klesla spotřeba (je 5,6 litru na sto kilometrů) mohl výrobce zmenšit palivovou nádrž z 25 na 21,1 litru.

Převodovky budou opět v nabídce dvě - jednak nyní šestistupňová manuání s elektrickou zpátečkou, tak i sedmistupňové ústrojí DCT, které umožňuje jak jízdu plazivou rychlostí vpřed, tak i pohyb směrem dozadu.

Výkon motoru je možno upravit nastavováním čtyř režimů. Základní je Tour, k dispozici je ale i Sport, Econ či Rain.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Ve výbavě motocyklu je třeba i sedmipalcový navigační displej či elektronické asistenční systémy. Hodit se bude například ten usnadňující rozjezdy do kopce.

Nový Gold Wing se bude nabízet ve třech barevných provedeních - stříbrný, červeno-bílý a červeno-černý. Ceny zatím Honda neoznámila.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků