Honda zahájila prodej nové generace modelu Legend

Honda odstartovala prodej nové generace modelu Legend. Samozřejmě se všichni evropští, respektive čeští, zájemci musí rovnou na úvod smířit s tím, že tato novinka míří prozatím výhradně na japonský trh, kam fyzicky dorazí v lednu příštího roku. Nicméně pátá generace Hondy Legend vypadá velmi zajímavě, takže určitě nebude na škodu podívat se, co nabízí.

Test ojetiny Honda Legend: excentrik na pomezí světů

Test ojetiny Honda Legend: excentrik na pomezí světů

Kromě designu a luxusně vypadajícího interiéru stojí za zmínku hlavně systém pohonu. O ten se totiž stará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Navíc se může spolehnout na pomoc elektromotoru s výkonem 35 kW, respektive s točivým momentem 148 Nm. V obou případech jde o pohon přední nápravy.

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Legend ovšem používá systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná se tedy o hybridní čtyřkolku. Jenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, jak tomu bývá dnes už celkem běžně zvykem, u zadní nápravy jsou elektromotory dva. Každý nabídne výkon 27 kW a točivý moment 78 Nm, každý se stará o jedno kolo a každý je řízen zcela nezávisle. V praxi to znamená, že může jeden motor v zatáčkách přidávat, zatímco ten druhý bude brzdit. Honda díky tomuto systému slibuje nadprůměrné jízdní vlastnosti.

Celkově systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Jak bývá v podobných případech zvykem, Honda prezentuje parametry osmiválce se spotřebou běžného čtyřválce. Spotřeba by se měla vejít pod hranici šesti litrů. Systém samozřejmě může pracovat ve více režimech včetně čistě elektrického EV Drive.

Honda Legend páté generace je auto dlouhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2850 mm. Nabízený komfort má být na té nejvyšší úrovni. Tak třeba se jednou dočká i Evropa, stejně jako se to stalo nedávno u Hyundaie Genesis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků