Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

Miniaturní roadster patří mezi kei cars, prodávat se bude výhradně v Japonsku. Pohání ho přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 l.
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660

Pamatujete si na koncept malého sportovního roadsteru Honda S660? Míří do prodeje, ale hned zpočátku utlumíme vaše nadšení. Prodávat se bude pouze v domácím Japonsku a vznikne prozatím jen 660 kusů. A rozhodně to není duchovní nástupce roadsteru Honda S2000.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Hondy S660 má tři válce, turbo a objem 0,66 l. Více než 64 koní nedostanete kvůli předpisům kategorie kei, aby auto spadalo do nejnižší daňové kategorie

Malý roadster S660 vznikl podle požadavků japonské kategorie malých aut, tzv. kei. Má tak pouze přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 0,66 l a výkonu maximálně 64 koní. Motor je uložený uprostřed napříč a pohání zadní kola přes šestistupňový manuál nebo převodovku CVT, která má možnost ručního řazení sedmi virtuálních stupňů.

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Honda neuvádí dynamické parametry a i když má nová S660 zajímavé rozložení hmotnosti 45:55 ve prospěch zadní nápravy, nečekejte kdovíjaké sportovní zážitky – už kvůli omezenému výkonu. Přesto tento malý roadster dostal třeba systém přibrzďování kol v zatáčce, což má pomáhat ovladatelnosti.

Vozy kategorie kei smějí mít od října 1998 délku maximálně 3,4 m, šířku maximálně 1,48 m, výšku do dvou metrů, zdvihový objem motoru maximálně 0,66 l (je jedno, jestli s turbem nebo bez), výkon maximálně 47 kW (64 k), maximálně čtyři místa k sezení a užitečnou hmotnost nejvýše 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3 % místo 5 % u normálního auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi třetinu nižší, stejně tak zákonné pojištění a roční daň z provozu vozidla.

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660

bazar

Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 404 km
Cena: 130 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 51 923 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků