Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

Miniaturní roadster patří mezi kei cars, prodávat se bude výhradně v Japonsku. Pohání ho přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 l.
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660

Pamatujete si na koncept malého sportovního roadsteru Honda S660? Míří do prodeje, ale hned zpočátku utlumíme vaše nadšení. Prodávat se bude pouze v domácím Japonsku a vznikne prozatím jen 660 kusů. A rozhodně to není duchovní nástupce roadsteru Honda S2000.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Hondy S660 má tři válce, turbo a objem 0,66 l. Více než 64 koní nedostanete kvůli předpisům kategorie kei, aby auto spadalo do nejnižší daňové kategorie

Malý roadster S660 vznikl podle požadavků japonské kategorie malých aut, tzv. kei. Má tak pouze přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 0,66 l a výkonu maximálně 64 koní. Motor je uložený uprostřed napříč a pohání zadní kola přes šestistupňový manuál nebo převodovku CVT, která má možnost ručního řazení sedmi virtuálních stupňů.

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Honda neuvádí dynamické parametry a i když má nová S660 zajímavé rozložení hmotnosti 45:55 ve prospěch zadní nápravy, nečekejte kdovíjaké sportovní zážitky – už kvůli omezenému výkonu. Přesto tento malý roadster dostal třeba systém přibrzďování kol v zatáčce, což má pomáhat ovladatelnosti.

Vozy kategorie kei smějí mít od října 1998 délku maximálně 3,4 m, šířku maximálně 1,48 m, výšku do dvou metrů, zdvihový objem motoru maximálně 0,66 l (je jedno, jestli s turbem nebo bez), výkon maximálně 47 kW (64 k), maximálně čtyři místa k sezení a užitečnou hmotnost nejvýše 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3 % místo 5 % u normálního auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi třetinu nižší, stejně tak zákonné pojištění a roční daň z provozu vozidla.

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků