Honda začíná prodávat roadster S660. Bohužel ne u nás

Miniaturní roadster patří mezi kei cars, prodávat se bude výhradně v Japonsku. Pohání ho přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 l.
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660

Pamatujete si na koncept malého sportovního roadsteru Honda S660? Míří do prodeje, ale hned zpočátku utlumíme vaše nadšení. Prodávat se bude pouze v domácím Japonsku a vznikne prozatím jen 660 kusů. A rozhodně to není duchovní nástupce roadsteru Honda S2000.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Hondy S660 má tři válce, turbo a objem 0,66 l. Více než 64 koní nedostanete kvůli předpisům kategorie kei, aby auto spadalo do nejnižší daňové kategorie

Malý roadster S660 vznikl podle požadavků japonské kategorie malých aut, tzv. kei. Má tak pouze přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 0,66 l a výkonu maximálně 64 koní. Motor je uložený uprostřed napříč a pohání zadní kola přes šestistupňový manuál nebo převodovku CVT, která má možnost ručního řazení sedmi virtuálních stupňů.

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Nová Honda Civic získává obrysy. A také motor 1.5 VTEC Turbo

Honda neuvádí dynamické parametry a i když má nová S660 zajímavé rozložení hmotnosti 45:55 ve prospěch zadní nápravy, nečekejte kdovíjaké sportovní zážitky – už kvůli omezenému výkonu. Přesto tento malý roadster dostal třeba systém přibrzďování kol v zatáčce, což má pomáhat ovladatelnosti.

Vozy kategorie kei smějí mít od října 1998 délku maximálně 3,4 m, šířku maximálně 1,48 m, výšku do dvou metrů, zdvihový objem motoru maximálně 0,66 l (je jedno, jestli s turbem nebo bez), výkon maximálně 47 kW (64 k), maximálně čtyři místa k sezení a užitečnou hmotnost nejvýše 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3 % místo 5 % u normálního auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi třetinu nižší, stejně tak zákonné pojištění a roční daň z provozu vozidla.

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Honda Jazz/City (1981-1986): Hudební jméno nepatřilo jen MPV

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogalerie: Honda S660
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků