Honda vyvíjí nový motor

Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem...
Honda vyvíjí nový motor
Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem a dostatečným točivým momentem ve všech otáčkách motoru. Za účelem dosažení kombinace velmi nízké spotřeby paliva a čistých emisí, používá intenzivní spalování. Motor i-DSI bude instalován do nového malého vozu, jehož představení je plánováno na červen 2001.

Tento motor je vybaven dvěmi zapalovacími svíčkami v každé z jeho nově konstruovaných, kompaktních spalovacích komor. Tyto svíčky jsou v závislosti na otáčkách a zatížení motoru aktivovány v různém pořadí, čímž dochází k inteligentnímu, dvoubodovému sekvenčnímu řízení zapalování za účelem dosažení intenzivního spalování paliva v celém rozsahu otáček motoru.

Pro zrychlení šíření plamene ve spalovací komoře, jsou tyto dvě zapalovací svíčky pro každý válec umístěné diagonálně. Tím se dosáhne rychlého spalování směsi vzduchu / paliva, které má za následek vysoký výkon z minimálního množství benzínu. Toto intenzivní spalování v celém rozsahu otáček nejen reguluje klepání motoru, ale umožňuje také mnohem vyšší kompresní poměr, čímž je dosažen maximální výkon 63kW (86k) při 5700 ot/min. (*2) a maximální točivý moment 119Nm (12.1kg-m) při 2800 ot/min. Motor je doplněn nově vyvinutou, odlehčenou, kompaktní převodovkou Honda s plynule měnitelným převodem (CVT), která minimalizuje ztrátu výkonu motoru za účelem dosažení velmi nízké spotřeby paliva 4,35 l na 100 km (23 km/l) — jedná se o celosvětově nejvyšší úroveň pro sériové vozidlo poháněné benzínovým motorem, která je ve shodě s japonskými standardy efektivnosti paliva pro rok 2010.

Dále byly také značně sníženy škodlivé výfukové emise: uznání čistého provozu motoru i-DSI je vyjádřeno osvědčením “Low Emissions Excellence”, které vydává japonské ministerstvo dopravy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků