Honda vyvíjí nový motor

Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem...
Honda vyvíjí nový motor
Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem a dostatečným točivým momentem ve všech otáčkách motoru. Za účelem dosažení kombinace velmi nízké spotřeby paliva a čistých emisí, používá intenzivní spalování. Motor i-DSI bude instalován do nového malého vozu, jehož představení je plánováno na červen 2001.

Tento motor je vybaven dvěmi zapalovacími svíčkami v každé z jeho nově konstruovaných, kompaktních spalovacích komor. Tyto svíčky jsou v závislosti na otáčkách a zatížení motoru aktivovány v různém pořadí, čímž dochází k inteligentnímu, dvoubodovému sekvenčnímu řízení zapalování za účelem dosažení intenzivního spalování paliva v celém rozsahu otáček motoru.

Pro zrychlení šíření plamene ve spalovací komoře, jsou tyto dvě zapalovací svíčky pro každý válec umístěné diagonálně. Tím se dosáhne rychlého spalování směsi vzduchu / paliva, které má za následek vysoký výkon z minimálního množství benzínu. Toto intenzivní spalování v celém rozsahu otáček nejen reguluje klepání motoru, ale umožňuje také mnohem vyšší kompresní poměr, čímž je dosažen maximální výkon 63kW (86k) při 5700 ot/min. (*2) a maximální točivý moment 119Nm (12.1kg-m) při 2800 ot/min. Motor je doplněn nově vyvinutou, odlehčenou, kompaktní převodovkou Honda s plynule měnitelným převodem (CVT), která minimalizuje ztrátu výkonu motoru za účelem dosažení velmi nízké spotřeby paliva 4,35 l na 100 km (23 km/l) — jedná se o celosvětově nejvyšší úroveň pro sériové vozidlo poháněné benzínovým motorem, která je ve shodě s japonskými standardy efektivnosti paliva pro rok 2010.

Dále byly také značně sníženy škodlivé výfukové emise: uznání čistého provozu motoru i-DSI je vyjádřeno osvědčením “Low Emissions Excellence”, které vydává japonské ministerstvo dopravy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků