Honda vyvíjí nový motor

Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem...
Honda vyvíjí nový motor
Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem a dostatečným točivým momentem ve všech otáčkách motoru. Za účelem dosažení kombinace velmi nízké spotřeby paliva a čistých emisí, používá intenzivní spalování. Motor i-DSI bude instalován do nového malého vozu, jehož představení je plánováno na červen 2001.

Tento motor je vybaven dvěmi zapalovacími svíčkami v každé z jeho nově konstruovaných, kompaktních spalovacích komor. Tyto svíčky jsou v závislosti na otáčkách a zatížení motoru aktivovány v různém pořadí, čímž dochází k inteligentnímu, dvoubodovému sekvenčnímu řízení zapalování za účelem dosažení intenzivního spalování paliva v celém rozsahu otáček motoru.

Pro zrychlení šíření plamene ve spalovací komoře, jsou tyto dvě zapalovací svíčky pro každý válec umístěné diagonálně. Tím se dosáhne rychlého spalování směsi vzduchu / paliva, které má za následek vysoký výkon z minimálního množství benzínu. Toto intenzivní spalování v celém rozsahu otáček nejen reguluje klepání motoru, ale umožňuje také mnohem vyšší kompresní poměr, čímž je dosažen maximální výkon 63kW (86k) při 5700 ot/min. (*2) a maximální točivý moment 119Nm (12.1kg-m) při 2800 ot/min. Motor je doplněn nově vyvinutou, odlehčenou, kompaktní převodovkou Honda s plynule měnitelným převodem (CVT), která minimalizuje ztrátu výkonu motoru za účelem dosažení velmi nízké spotřeby paliva 4,35 l na 100 km (23 km/l) — jedná se o celosvětově nejvyšší úroveň pro sériové vozidlo poháněné benzínovým motorem, která je ve shodě s japonskými standardy efektivnosti paliva pro rok 2010.

Dále byly také značně sníženy škodlivé výfukové emise: uznání čistého provozu motoru i-DSI je vyjádřeno osvědčením “Low Emissions Excellence”, které vydává japonské ministerstvo dopravy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků