Honda vyvíjí nový motor

Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem...
Honda vyvíjí nový motor
Nový čtyřválec i-DSI je součástí nové generace motorů série “i”. Tyto motory vynikají svým odlehčením, kompaktností, vysokým výkonem a dostatečným točivým momentem ve všech otáčkách motoru. Za účelem dosažení kombinace velmi nízké spotřeby paliva a čistých emisí, používá intenzivní spalování. Motor i-DSI bude instalován do nového malého vozu, jehož představení je plánováno na červen 2001.

Tento motor je vybaven dvěmi zapalovacími svíčkami v každé z jeho nově konstruovaných, kompaktních spalovacích komor. Tyto svíčky jsou v závislosti na otáčkách a zatížení motoru aktivovány v různém pořadí, čímž dochází k inteligentnímu, dvoubodovému sekvenčnímu řízení zapalování za účelem dosažení intenzivního spalování paliva v celém rozsahu otáček motoru.

Pro zrychlení šíření plamene ve spalovací komoře, jsou tyto dvě zapalovací svíčky pro každý válec umístěné diagonálně. Tím se dosáhne rychlého spalování směsi vzduchu / paliva, které má za následek vysoký výkon z minimálního množství benzínu. Toto intenzivní spalování v celém rozsahu otáček nejen reguluje klepání motoru, ale umožňuje také mnohem vyšší kompresní poměr, čímž je dosažen maximální výkon 63kW (86k) při 5700 ot/min. (*2) a maximální točivý moment 119Nm (12.1kg-m) při 2800 ot/min. Motor je doplněn nově vyvinutou, odlehčenou, kompaktní převodovkou Honda s plynule měnitelným převodem (CVT), která minimalizuje ztrátu výkonu motoru za účelem dosažení velmi nízké spotřeby paliva 4,35 l na 100 km (23 km/l) — jedná se o celosvětově nejvyšší úroveň pro sériové vozidlo poháněné benzínovým motorem, která je ve shodě s japonskými standardy efektivnosti paliva pro rok 2010.

Dále byly také značně sníženy škodlivé výfukové emise: uznání čistého provozu motoru i-DSI je vyjádřeno osvědčením “Low Emissions Excellence”, které vydává japonské ministerstvo dopravy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků