Honda vyvíjí nový motocykl na elektrický pohon

Honda vyvíjí nový motocykl na elektrický pohon

Zdá se, že Hondu po odchodu ze seriálu F1 a předčasném ukončení vývoje supersportovního modelu NSX úplně ovládly „zelené nálady“, o čemž svědčí i nejnovější prohlášení výkonného ředitele automobilky. Honda totiž pracuje na vývoji elektrického motocyklu, jenž by se měl začít prodávat již začátkem příštího roku a automobilce by měl pomoct ve zvyšování prodejnosti.

Podle jeho slov chce automobilka lidem ukázat, že se dokáže víc soustředit na vývoj a výrobu prostředků dennodenního použití, což koneckonců nepřímo dokazuje i při vývoji sportovních modelů, které jsou umírněnější a s menším počtem koní pod kapotou. Za zbytečnost zřejmě Honda považuje i osmiválec, který by své místo nepochybně našel minimálně pod kapotou vlajkové lodi Legend. Nicméně, s tím nic nenaděláme a tak nám jedině zbývá sledovat, co „zeleného“ automobilka ještě vymyslí.
Dvoukolová novinka na elektrický pohon, která se bude moci pochlubit nulovým počtem emisí CO2 při provozu, bude vybavena elektromotorem a menším generátorem elektrické energie, aby se pohonné ústrojí mohlo nabíjet přímo i přímo za jízdy. Svou cílovou skupinu zákazníků si má nový motocykl najít zejména v zemích, kde je ke každodenní přepravě používají masy lidí, nejdůležitějším odbytištěm se tak zřejmě stane Asie a Amerika. Na další informace, fotografie a bližší technické specifikace si ovšem ještě budeme muset počkat.
Závěrem už jenom připomeňme, že od Hondy to není první pokus, ještě v roce 2004 uzřel světlo světa koncept elektrického skútru, který se však do výroby nakonec nedostal.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků