Honda vyvíjí bio tkaninu pro interiéry automobilů

Honda úspěšně vyvinula bio tkaninu, která se hodí jako povrchový materiál do interiérů automobilů. Tkanina na rostlinné bázi má vynikající trvanlivost a odolnost vůči slunečnímu svitu. Bio tkanina má výhodu v tom, že vyrovnává emise CO2 vznikající spalováním při likvidaci použitého vozu, protože rostliny použité jako surovina pro výrobu těchto tkanin při svém růstu CO2 spotřebovávají. I přes tyto výhody nebyly tkaniny na bázi rostlin pro automobilové interiéry průmyslově využívány kvůli obavám z omezené trvanlivosti a estetickým problémům, které se Hondě podařilo touto tkaninou překonat. Kromě povrchů sedadel lze tuto bio tkaninu použít pro potažení vnitřních dveří, střechy a na podlahové koberečky. Honda zavede bio tkaniny do interiérů nejprve u svých nových vozidel s palivovými články a pak bude postupně tuto výbavu rozšiřovat na nové modely počínaje rokem 2009.

Honda se snaží snížit emise CO2 po celou dobu životnosti automobilu – od výroby a použití až k jeho likvidaci. Použití rostlinných surovin při výrobě umožní Hondě snížit množství energie potřebné k výrobnímu procesu o 10 až 15 % ve srovnání s výrobou polyesterových materiálů na bázi ropy.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků