Honda vyvíjí bio tkaninu pro interiéry automobilů

Honda úspěšně vyvinula bio tkaninu, která se hodí jako povrchový materiál do interiérů automobilů. Tkanina na rostlinné bázi má vynikající trvanlivost a odolnost vůči slunečnímu svitu. Bio tkanina má výhodu v tom, že vyrovnává emise CO2 vznikající spalováním při likvidaci použitého vozu, protože rostliny použité jako surovina pro výrobu těchto tkanin při svém růstu CO2 spotřebovávají. I přes tyto výhody nebyly tkaniny na bázi rostlin pro automobilové interiéry průmyslově využívány kvůli obavám z omezené trvanlivosti a estetickým problémům, které se Hondě podařilo touto tkaninou překonat. Kromě povrchů sedadel lze tuto bio tkaninu použít pro potažení vnitřních dveří, střechy a na podlahové koberečky. Honda zavede bio tkaniny do interiérů nejprve u svých nových vozidel s palivovými články a pak bude postupně tuto výbavu rozšiřovat na nové modely počínaje rokem 2009.

Honda se snaží snížit emise CO2 po celou dobu životnosti automobilu – od výroby a použití až k jeho likvidaci. Použití rostlinných surovin při výrobě umožní Hondě snížit množství energie potřebné k výrobnímu procesu o 10 až 15 % ve srovnání s výrobou polyesterových materiálů na bázi ropy.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků